پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
با وجود گذشت سه روز از انتشار مطلب توهین آمیز به قوم گرجی در روزنامه اصفهان امروز و واکنش مردم به این مطلب، این روزنامه تاکنون اقدام به انتشار مطلب عذرخواهی از مردم و تکذیبیه نکرده است.

شعار سال: روزنامه اصفهان امروز در سه شماره قبل خود اقدام به انتشار مطلبی کرده بود که در آن به قوم گرجی توهین شده بود و علیرغم پیگیری های مردم تاکنون این روزنامه اقدام به عذرخواهی از این قوم زحمتکش که خدماتشبه کشور همواره زبانزد بوده، نکرده است.

در صفحه ۱۷ شماره ۲۶۰۰ روزنامه اصفهان امروز به تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ مطلبی با عنوان«حاشیه نشینی هویت اصفهان را زیرسوال می برد» به نقل ازمدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان منتشر شده بود که در آن گرجی ها به عنوان خرده فرهنگ هایی که در حاشیه اصفهان تجمع کرده و موجب افزایش حاشیه نشینی در شهر اصفهان شده اند مورد معرفی قرار گرفته اند.

مردم فریدونشهر از همه اقوام مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان داده ولی با گذشته سه روز از انتشار این مطلب هنوز تکذیبیه ای از طرف این روزنامه چاپ نشده است و تنها در شماره امروز این روزنامه مصاحبه ای از یکی از اعضای شورای شهر فریدونشهر به تعریف ازقوم گرجی در سایزی معادل یک سوم سایز خبر توهینی در صفحه ۱۴ این روزنامه منتشر شده است که در آن هیچ اثری از تکذیب خبر قبلی توسط روزنامه و عذرخواهی از قوم فداکار گرجی مشاهده نمی شود.

نورمحمد رحیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر، با بیان این که موضوع به اطلاع مسئولین شهرستان اعم از فرماندار رسیده است از پیگیری این موضوع خبر داد و با بیان این که هیچ نشریه ای حق توهین به هیچ یک از اقوام را در سطح کشور ندارد گفت: در صورت عدم انتشار تکذیبیه و عذرخواهی از مردم توسط این روزنامه موضوع از طریق قانونی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

بدون شک توهین به اقوام مختلف کشور نه تنها با معیارهای انسانی سازگار نیست بله با مشی اسلام و نظام هم خوانی نداشته و برخلاف سیاست ها و مصالح انقلاب بوده و موجب تفرقه افکنی در کشور می شود.

قوم گرجی یکی از اقوام ایرانیاست که پنج قرن پیش، زمانی که قفقاز جزئی از ایران بوده است، به محدوده جغرافیایی کنونی کشور مهاجرت کرده و در سده های گذشته منشا خدمات بزرگی در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و هنری در کشور و بالاخص در شهر اصفهان بوده است و قریب هزارشهید و جانباز و آزاده این قوم در دفاع مقدس نشان ارادت و عشق این قوم به اسلام، ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است این روزنامه دو هفته قبل نیزدر خبری دیگر مطلبی را به طور کذب به امام جمعه فریدونشهر نسبت داده بود که با واکنش شدید امام جمعه و رسانه ها همراه بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، تاریخ 20 بهمن 94، کد مطلب: 43224: www.pounezar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین