پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
فرماندار فریدونشهر گفت: جانمایی مسکن مهر فریدونشهر خارج از چهارچوب و ضوابط اجرای مسکن بوده و لازم است تمام دستگاه های اجرایی متولی امر جهت حل این مشکل ورود پیدا کنند.

شعار سال: ناصر اسدی در جمع خبرنگاران با اشاره به امنیت و آرامش موجود در مرزهای کشور و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی اظهار کرد: همه باید قدر این امنیت و آرامش را بدانیم و از این نعمت الهی غافل نشویم.
وی تفکر بسیجی را راهکار مناسبی برای حل مشکلات عنوان کرد و گفت: مشارکت همگانی و وحدت می تواند راهگشای بسیاری از معضلات کشور باشد.
اسدی با تاکید بر نقش مهم بسیج در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان خبر داد.
لزوم رفع مشکلات ترافیک و حمل و نقل شهرستان
فرماندار فریدونشهر در ادامه با بیان این که جهت رفع مشکلات ترافیکی و حمل و نقل در شهرستان و دغدغه مردم در این زمینه باید برنامه ریزی صحیح و اصولی صورت گیرد، گفت: جلوگیری از تردد ناوگان حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مینی بوس به داخل شهر، فعال نمودن تاکسیرانی شهرستان راهکار های مناسبی برای حل این مشکل است.
وی تفکیک شدن اداره راه و شهرسازی از اداره حمل و نقل جاده ای و تخصصی شدن مسئولیت ها را گامی بلند در جهت رفع مشکلات ترافیکی، حمل و نقل، توسعهو نگهداری اصولی جاده ها دانست و خواستار حل مشکلات این بخش ها و همچنین بازسازی و رفع مشکلات جاده های شهرستان خصوصا در بخش روستایی شد.
ناشناخته ماندن ظرفیت های تولیدی به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی
اسدی در ادامه با اشاره به حضور اخیر مدیر عامل صندوق کار آفرینی و اشتغال استاندر فریدونشهر با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان در بخش اشتغال از جمله دامداری، کشاورزی ، گیاهان دارویی و گردشگری خواستار اعطای تسهیلات مناسب برای احداث صنایع تبدیلی برای این بخش ها در راستای رونق اقتصاد شهرستان و رفع بیکاری شد.
نماینده عالی دولت در فریدونشهر تولید مرغوب ترین نوع عسل کشور و هم چنین بهترین نوع کرفس کوهی را تنها قسمتی از ظرفیت های موجود شهرستان دانست و افزود: متاسفانه عدم وجود صنایع تبدیلی در کنار تولیدات ذکر شده باعث ناشناخته ماندن این پتانسیل ها شده است.
فرماندار فریدونشهر مهم ترین دغدغه مدیریت شهرستان را رفع بیکاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: صندوق کار آفرینی و اعطای وام های کم بهره جهت راه اندازی صنایع تبدیلی کوچک و کار گاهی در منطقه می تواند یکی از پشتوانه های اقتصادی برای این موضوع باشد.
حضور موسسه خیریه نذر و اشتغال در فریدونشهر
اسدی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری گردهمایی دهیاران بخش مرکزی شهرستان در چند روز اخیر،از دهیاران خواست تمام توان خود را صرف خدمت رسانی به مردم نمایند و با استفاده از روش های اصولی و استفاده از فکر جمعی به رونق اقتصادی روستاها و رفع بیکاری کمک نمایند.
وی افزود: لازم است برای پیشبرد اهداف مد نظر، دهیاران با رعایت سلسله مراتب تمام فعالیت های اداری خود را با بخشداری هماهنگ نمایند.
اسدی از حضور چند روزه موسسه خیریه نذر و اشتغال در شهرستان خبر داد و گفت:دهیاران در بخش اشتغال روستاها به ویژه مشاغل خانگی از این فرصت استفاده نمایند و نسبت به معرفی افراد و پتانسیل های موجود در بخش اشتغال خانگی و کار گاهی به موسسه مذکور تلاش نمایند.
آسفالت 30 کیلومتری راه های روستایی
فرماندار فریدونشهر در ادامه با بیان این که تاکنون مقدار ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان زیر سازی و آسفالت شده است، خواستار اجرای زیر سازی و آسفالت باقیمانده جاده های روستایی شهرستان به مسافت ۱۷۰ کیلومتر شد.
وی از مسئولان و روسای جدید خواست با تمام توان و به طور ویژه نسبت به پیشگیری از بروز مشکلات در حوزه کاری خود تلاش نمایند و برای حل مشکلات مردم برنامه ریزی اصولی داشته و با پیگیری مداوم کارها خدمت رسانی به مردم را بیش از پیش ادامه دهند.
فرماندار فریدونشهر خطاب به مسئولان استانی گفت: مدیریت استان لازم است توجه ویژه ای به شهرستان فریدونشهر به خصوص روستاهای محروم منطقه داشته باشد تا از مهاجرت مردم و خالی شدن روستاها از سکنه جلوگیری شود.
فرماندار فریدونشهر در ادامه از معرفی رئیس جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خبر داد و افزود: طی احکام جداگانه ای محسن مقدسی به عنوان رئیس جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدونشهر و هادی توازهی به عنوان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان معرفی شدند.
رفع بیکاری و رونق اقتصادی؛ مهم ترین دغدغه
فرماندار فریدونشهر با اشاره به معضل بیکاری و نرخ بالای آن در شهرستان گفت: بیکاری سرمنشا بسیاری از معضلات و مشکلات است. وی با مروری بر پتانسیل های موجود در شهرستان، جمعیت فعال و فضای امن، منطقه را محل مناسبی برای سرمایه گذاری معرفی و تنها راه برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه و هدر رفت سرمایه های طبیعی و انسانی را برنامه ریزی برای طرح های اشتغال زا و بنگاه های زود بازده عنوان کرد.
اسدی با اشاره به مشکل بیکاری بالای ۲۷ درصد در شهرستان، تاکید کرد: رفع بیکاری و رونق اقتصادی از اولویت های مدیریت شهرستان است که در این راه از همفکری و توانمندی نخبگان وصاحب نظران اسقبال خواهیم کرد.
فرماندار فریدونشهر در ادامه با اعلام آمادگی مدیریت شهرستان برای هر نوع همکاری، مساعدت و پشتیبانی از طرح های اشتغال و کارآفرینی ، ادارات را ملزم به همکاری مضاعف نمود و خواستار تعامل بیشتر برای اجرای طرح های اشتغال زایی شد.
وی همچنین از تاسیس نمایندگی خیریه نذر اشتغال در شهرستان و معرفی اعضا توسط فرمانداری با کمک این موسسه خبر داد.
لزوم ورود تمام دستگاه های مسئول برای حل مشکل مسکن مهر شهرستان
نماینده عالی دولت در فریدونشهر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: متاسفانه جانمایی مسکن مهر فریدونشهر در زمینی نامناسب با شیب بالا در دامنه کوه همراه با نقشه های غیر متعارف و خارج از چهارچوب و ضوابط اجرای مسکن بوده است.
وی افزود: این موضوع از دلایل اصلی طولانی شدن طرح و به تبع آن افزایش چشمگیر قیمت واحد های احداثی توسط تعاونی بوده است.
اسدی خواستار ورود تمامی دستگاه های اجرایی متولی امر به موضوع؛ جهت حل مشکل مردم شد و افزود: لازم است ادارات مرتبط از جمله اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اداره کل کار و امور اجتماعیو اتحادیه تعاونی مسکن مهر استان با ورود به مشکلات پیش آمده نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را به عمل آورند.
فرماندار فریدونشهر خاطر نشان کرد: با رایزنی های صورت گرفته با اداره کل راه و شهر سازی و آب و فاضلاب استان، معابر مسکن مهر و مشکلات مربوط به جمع آوری فاضلاب با اجرای سبتینگ به زودی تکمیل و نواقص آنها برطرف خواهد شد.
لزوم تدوین برنامه های اصولی برای کاهش طلاق
فرماندار فریدونشهر در ادامه با انتقاد از از بین رفتن قبح طلاق در جامعه، با اشاره به طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ابلاغی از سوی شورای اجتماعی کشور گفت: به استناد آیات و روایات اسلامی بروز چنین امری در اجتماع بسیار نکوهیده است.
وی با شرح علل بروز این پدیده اجتماعی خواستار آسیب شناسی برنامه ها و اقدامات قبلی و تدوین برنامه های اصولی برای پیشگیری از این موضوع در شهرستان شد .
بیکاری مهم ترین علت بروز طلاق در فریدونشهر
اسدی بیکاری افراد و مشکلات مالی را یکی از مهم ترین عوامل در بروز طلاق برشمرد و افزود: عدم آموزش کافی مهارت های همسرداری و زناشویی به زوجین قبل از ازدواج عامل دیگر این امر قبیح است.
وی در پایان از ادارات مرتبط و به طور ویژه از آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور، شبکه بهداشت و درمان، اداره بهزیستی ، کمیته امداد و اداره کار و امور اجتماعی خواست با بررسی بیشتر علل و عوامل طلاق در شهرستان نسبت به آموزش افراد با دعوت از صاحب نظران در مسائل اجتماعی، برای پیشگیری از این پدیده اجتماعی و ارائه راه کار های مناسب در این زمینه تلاش نمایند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ 7 آذر 95، کد مطلب: 257247: www.imna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین