مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: راه اندازی این مرکز یکی از برنامه های کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) است که دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش ایران آن را پیگیری کردند و دانشگاه اصفهان در این زمینه داوطلب و پیشقدم شد.
دکتر سید کمیل طیبی افزود: آموزش رویکرد کاوشگری (پرسش محور) یکی از روش های نوین در یادگیری علوم پایه است بطوریکه این روش آموزشی، معلم محور یا کتاب محور نیست بلکه تدریس همراه با پرسش سازی برای دانش آموز یا دانشجو انجام می شود تا فراگیر بتواند به تجزیه و تحلیل مبانی علوم پایه بپردازد.
وی هدف از راه اندازی این مرکز را تقویت پژوهش در نظام آموزشی کشور و همچنین منطقه عنوان و اظهار کرد: به منظور استفاده از تجربه کشورهای دیگر در این زمینه، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و موسسه آموزشی فرانسوی 'لامَپ' (LAMAP) منعقد شد.
طیبی افزود: این موسسه، مرکز ترویج و توسعه روش های آموزشی نوین با یکصد سال سابقه فعالیت در کشور فرانسه است.
مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان گفت: به عنوان نخستین قدم برای راه اندازی مرکز آموزش علوم با رویکرد کاوشگری، یک دوره کارگاه آموزشی در این هفته در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
طیبی اضافه کرد: در این کارگاه که با حضور مدیران و کارشناسان دفتر تالیف کتاب های درسی و بخش های آموزشی برگزار شد به بررسی آینده برنامه درسی علوم در ایران و ابعاد نوآورانه آن با رویکرد کاوشگری پرداخته شد.
ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان عضو سازمان اکو هستند.
این سازمان هم اکنون با 10 عضو، حدود 330 میلیون تن جمعیت و هشت میلیون کیلومتر مربع وسعت کشورها، امکانات نفت، گاز و صنعت در اختیار دارد.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کدخبر: 82384083 (5772613)، www.irna.ir