پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تا پایان سال دو مورد از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتارگاه‌های دام و طیور کشور در استان یزد با تجهیزات پیشرفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

شعار سال: «علیرضا طاقه‌باف» در این‌باره، کشتارگاه بزرگ صنعتی دام در شهرستان مهریز را به‌عنوان مجهزترین کشتارگاه استان یزد برشمرد و افزود: این واحد در زمینی به مساحت 75 هزار متر مربع و زیربنای 24 هزار متر مربع ساخته شده است که با راه‌اندازی آن فرصت اشتغال بیش از 200 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

وی ظرفیت تولید سالیانه این کشتارگاه را بیش از 22 هزار تن برآورد کرد و تصریح کرد: روزانه 1200 رأس دام سبک و 110 رأس دام سنگین از استان یزد و استان‌های هم‌جوار در این واحد، کشتار می‌شود.

طاقه‌باف در ادامه میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح را بیش از 200 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیر صنایع کشاورزی استان یزد هم‌چنین از راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان اشکذر با سرمایه‌گذاری 190 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم 140 نفر در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع و زیربنای 12 هزار متر مربع با ظرفیت کشتار روزانه 20 هزار قطعه مرغ در هر شیفت کاری خبر داد.

این مقام مسئول اهداف راه‌اندازی کشتارگاه‌های مزبور را عرضه گوشت قرمز و سفید با کیفیت در سراسر کشور و زمینه‌سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره‌گیری از امکانات سردخانه‌ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان دامداران منطقه برای کشتار دام و تکمیل زنجیره تولید گوشت و کشتار متمرکز برشمرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 23 شهریور 95، کد مطلب: 95062314707: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین