پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
علی رغم گلايه مردم از وضعيت ميني بوس هاي يزد- اردکان و جواب مسئولين؛ متولي سرويس هاي ميني بوس راني اردکان در هاله اي از ابهام قرار دارد.
شعارسال: مشکلات ناوگان حمل و نقل اردکان مدتی است که با اعتراضات مردمی مواجه شده است. برای نمونه دو سال قبل طوماری ازاعتراضات مردمی امضا شد و همچنین نامه ای به شورای شهر نوشته شد که می توانید لینک آن را در زیر ببینید:

* ساعت ها منتظر پر شدن مینی بوس ها می مانیم!

فاطمه میرجانی گفت: ما همه روزه برای رفتن به دانشگاه به پایانه مسافر بری می رویم و ساعت ها منتظر پر شدن مینی بوس می نشینیم.

وی افزود: در برگشت از یزد همین مشکل وجود دارد و گاهی چهار الی پنج مینی بوس میبد از کنار ما عبور می کند، ولی حتی یک ماشین اردکان نمی آید.

دانشجوی شیمی دانشگاه یزد ادامه داد: وقتی ماشین های اردکان نمی آیند ما مجبوریم که با ماشین های میبد به اردکان برگردیم که این هم برای خانواده ی ما که باید تا میبد بیایند مشکل است و هم برای مسافران میبدی که با آمدن ما جایشان اشغال می شود.

* پنج نفر در سه صندلی!

بهناز بهجتی درباره ی مشکل مینی بوس ها گفت: ساعت ها منتظر پر شدن مینی بوس ها می نشینیم و گاهی انقدر مینی بوس ها پر می شود که مجبوریم ردیف های سه نفره را که با صندلی تاشو وسط چهار نفره شده اند، پنج نفره بنشینیم!

وی ادامه داد: انقدر مینی بوس ها فرسوده است که صندلی هایش به چوبه زیرش چسبیده است و با رفتن ماشین روی دست انداز ها، صدای ناله مسافران سراسر مینی بوس را پر می کند.

* هیچ مسئولی را ندیدیم که با مینی بوس به یزد بیاید!

سمانه طاقداری در این باره گفت: از زمانی که ما وارد دانشگاه شدیم این مشکلات وجود داشته است و بعد از گذشت چهار سال هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در طول این چهار سال حتی یک مسئول را ندیدم که با مینی بوس به یزد بیاید و از اوضاع اینجا سراغی بگیرد.

دانشجوی برق دانشگاه یزد گفت: ما دو سال پیش برگه ی اعتراضی را امضا کردیم تا به دست مسئولین برسانیم و رساندیم، اما باز هیچ تغییری در روند کار مینی بوس ها ایجاد نشد.

از وقتی که ایستگاه مینی بوس ها را عوض کرده اند؛ دیگر مسافران ما کم شده اند!

* رانندگان هم دل پر دردی دارند.

شبانعلی کمالی در این باره گفت: از وقتی که ایستگاه مینی بوس ها را به پایانه مسافر بری انتقال داده اند، تعداد مسافران ما کم شده است و آنهایی که در خشک آباد و محل های اطراف شهر هستند نمی توانند به راحتی خودشان را به پایانه برسانند.

وی ادامه داد: جای قبلی منی بوس ها مرکز شهر بود و همه ی مردم از هر طرف می توانستند حتی با پای پیاده به ایستگاه بیایند، اما با تغییر مکان ایستگاه مردمی که در محله های جنت آباد شریف آباد و غیره هستند، برای رسیدن به پایانه مجبورند که 3500 تومان کرایه تاکسی بدهند که با احتساب کرایه مینی بوس جمعاً 6000 تومان می شود که صرف بر این است که با سواری های یزد- اردکان بروند و 5000 تومان پول بدهند و کمتر معطل شوند.

راننده مینی بوس یزد- اردکان گفت: اگر مسافر باشد و مینی بوس ها پر بشود ما هم زود حرکت می کنیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا زمان بندی برای حرکت مینی بوس ها انجام نمی شود گفت: زمانی قرار بود زمان بندی انجام شود و مینی بوس ها سر ساعت مقرری و با هر تعداد مسافر حرکت کند و در عوض اداره حمل و نقل به ما مبلغی بدهد، که این طرح هیچ وقت اجرا نشد.

* 10 سال است که از قول اداره حمل و نقل مبنی بر تعویض مینی بوس ها می گذرد!

حیدری با اشاره به تغییر مکان مینی بوس ها گفت: قشری که ما جابه جا می کنیم یا از قشر سطح پایین جامعه هستند یا دانشجو هستند و مجبورند که همه روزه به یزد بروند، قشر مرفه جامعه با مینی بوس سفر نمی کنند!با تغییر مکان مینی بوس ها مسافران باید علاوه بر هزینه ی مینی بوس، هزینه ی تاکسی برای رسیدن به پایانه را هم بدهند که این به صرفه نبوده و ترجیح می دهند همان ایستگاه قبلی سوار تاکس شده و مبلغ کمتری بدهند.

وی ادامه داد: ما حتی چندین بار از مسئولین خواستیم که اجازه دهند که حداقل ما با هزینه ی خودمان مسافران را به مرکز شهر ببریم، اما این درخواست به جایی نرسید.

راننده ماشین یزد- اردکان با اشاره به وضعیت فرسودگی مینی بوس ها گفت: 10 سال پیش قرار دادی بین ما و اداره حمل و نقل بسته شد که در آن قرار بود بعد از گذشت سه سال مینی بوس ها تعویض و مینی بوس های نو در اختیار شرکت حمل و نقل قرار بگیرد که بعد از گذشت ده سال هنوز این نوسازی انجام نگرفته است و ما مجبوریم با همین مینی بوس ها مسیر یزد- اردکان را طی کنیم!

* حسين زاده: جواب سوال های شما در دست آقای غفور زاده است!

حسین زاده مسئول سازمان حمل و نقل برون شهری استان در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چرا ایستگاه مینی بوس ها را به جای قبلی انتقال نمی دهید گفت: قرار بود که برای مشکل رفت و آمد مسافران تدبیری صورت بگیرد که این جزو مصوبات طرح ترافیک دورن شهری اردکان است و در حوزه کاری ما نمی گنجد.

وی افزود: ما فقط میتوانیم مینی بوس هایی که با پلاک «ع» هستند را نوسازی کنیم و ما بقی مینی بوس ها، با پلاک سفید، توسط مسئول سازمان حمل و نقل درون شهری وآقای غفورزاده وارد خط شده اند و در حوزه کاری ما نمی گنجد.

وی ادامه داد: مینی بوس هایی که پلاک «ع» -یعنی عمومی- دارند اگر مایل به نوسازی باشند می توانند به اداره حمل و نقل یزد مراجعه کنند و با ارائه مدارک برای نوسازی مینی بوس خود اقدام کنند.

مسئول اداره حمل و نقل برون شهری در پاسخ به این سوال که چرا برای حرکت مینی بوس ها زمان مشخص نمی شود گفت: کلید سوال های شما در دست آقای غفور زاده است، او بهتر می تواند به سوالات شما پاسخ دهند.

غفور زاده مسئول سازمان حمل و نقل درون شهری اردکان: من مسئولیت را انتقال داده ام، با یزد صحبت کنید.

متاسفانه علارغم این که مسئول حمل و نقل برون شهری استان جواب پاسخ های ما را به آقای غفورزاده مسئول حمل و نقل درون شهری ارجاع داد، این مقام مسئول از پاسخ دادن به سوالات ما طفره رفته و با گفتن من مسئولیت را تحویل داده ام سوالات ما را بی پاسخ گذاشتند.

علی رغم مشکل حاد مردم در این بخش و نا رضایتی مردم و رانندگان، متولی این امر در این شهرستان مشخص نیست و مسئولین توپ تقصیر را به دیگری پاس می دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری یزد رسا، تاریخ انتشار: 30 آذر 1395، کدخبر: 25483083، www.yazdrasa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین