پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: امسال نقشه گردشگری مذهبی استان فارس با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، بقاع متبرکه و مساجد تاریخی این استان تهیه می‌شود.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس مصیب امیری با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری مذهبی اولویت نخست استان فارس است اظهار داشت: هر یک از بقاع متبرکه، امام‌زادگان واجب‌التعظیم و مساجد تاریخی که در سطح استان وجود دارد یک فرصت مناسب برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری مذهبی به شمار می‌رود.

وی هدف از تهیه نقشه گردشگری مذهبی استان فارس را اهمیت گردشگری مذهبی استان عنوان کرد و افزود: امسال این نقشه تخصصی تهیه می‌شود و در قالب آن نه‌تنها امام‌زادگان، بقاع متبرکه و مساجد تاریخی شاخص در هر شهرستان استان معرفی می‌شود بلکه مسیرهای گردشگری مذهبی استان نیز تعریف می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) برای شهر شیراز این شهر می‌تواند به قطب گردشگری مذهبی جنوب ایران تبدیل شود.

امیری تصریح کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان فارس به ویژه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و شخصیت‌های بزرگواری چون احمدبن‌موسی(ع) در کشورها و شهرهای هدف گردشگری استان باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گردشگران بسیاری از کشورهای هم‌جوار به قصد زیارت به شهرهای جنوبی ایران سفر می‌کنند عنوان کرد: هدایت این گردشگران به استان فارس و شهر شیراز و افزایش مدت زمان اقامت آنها در استان ضرورت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر گردشگری مذهبی و زیارتی در کشور در 3 استان خلاصه می‌شود بیان کرد: با توجه به هم‌جواری استان فارس با کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای شیعه‌نشین مانند عراق این استان می‌تواند اولویت نخست گردشگران این کشورها باشد.

امیری بر لزوم توسعه گردشگری زیارتی و مذهبی استان فارس تأکید کرد و گفت: خوشبختانه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای توسعه این نوع گردشگری در استان فارس مهیاست و با تبلیغات مناسب در سطح ملی و بین‌المللی و تعیین مسیرهای گردشگری و معرفی اماکن زیارتی به ویژه مساجد تاریخی، گردشگری مذهبی به زودی در این استان رونق بیشتری می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 21 اردیبهشت 94 ، کد مطلب: 737065: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین