پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
مشکلات و کمبودات، بیماران و خانواده‌های زیادی را با مشکل همراه کرده است که با اجرای طرح تحول در دولت یازدهم این امید می‌رفت که وضعیت رسیدگی به بیماران بهتر شود ولی گویا نشانه‌ها هنوز حکایت از عملی نشدن بسیاری از شعارهای دولتمردان دارد.
شعارسال: تعدادی از شهروندان با ابراز گلایه از نبود پزشک متخصص در درمانگاه ها و مراکز درمانی مرکز شهرستان بن ، مراتب ناراحتی خود را با زنگ خبر جهت تذکر به مسئولین شهرستانی در میان گذاشتند.

همان‌طور که در گزارش قبلی "مطالبات جدی مردم شهرستان بن در زمینه بهداشت و درمان"پیگیر مشکلات مردم شهرستان بن در زمینه بهداشت و درمان بوده ایم ،متاسفانه شاهد آن هستیم که این مشکلات هنوز پا برجا بود و رفع نشده اند.

بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسئولین بوده چرا که ارائه خدمات نوین در این راستا موجب بالا رفتن امید به زندگی و رفاه حال مردم می شود.

امروزه بیماران بجز مشکل بیماری خود باید یک مشکل دیگر را هم بکشند، آن هم نبود امکانات پزشکی ازجمله پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی مناسب از جمله سی تی اسکن، ام.ار.آی، سونوگرافی و خدمات بهداشتی و درمانی از مشکلاتی است که مردم را بسیار آزار می‌دهد.

چه بسا بیمارانی که به خاطر نبود پزشک متخصص و کمبود تجهیزات پزشکی و ضعف در رسیدگی به موقع و مناسب به مرگی دلخراش تن دادند که افسوس‌های بسیاری درپی داشت که با اگر های بسیاری همراه بوده همانند رسیدن به موقع آمبولانس...

همیشه صف نوبت‌دهی شلوغ بوده و همه با دفترچه در چند صف منتظر پاسخ و دریافت نوبت برای پزشک مربوطه هستند.

نبود پزشک عمومی و ساعت ها سرگردانی در بیماربستر شهرستان بن دیگر عادی و کم کم تبدیل به یک امری طبیعی شده است.

مردم شهرستان بن بازهم به مرکز استان رفته و در آنجا مراحل درمان خود را طی می کنند.

شهرستان بن همانند دیگر مناطق محروم کشور طعم شیرین یک ساختمان شیک را به نام بیمارستان چند تختخوابی را فقط به اسم چشیده و این کام شیرینی تنها به همین فضای فیزیکی است و خبری از دیگر خدمات این بیمارستان نیست.

با وجود اینکه چند سال از ارتقاء شهر به شهرستان می گذرد؛ هنوز هم پزشک متخصصی در این شهرستان برای ویزیت بیماران نمی آید.

در بسیاری از موارد شب و نیمه شب بیماران باید تحت هر شرایطی حتی برای تهیه داروهای ساده راهی مرکز استان شده و از داروخانه های شبانه روزی آن دارو تهیه کنند.

نادری از مراجعه کنندگان به مرکز بهداشتی درمانی شهر بن در گفت و گو با زنگ خبر گفت: چندین روز است که بدلیل نبود سونوگرافی به شهرکرد مراجعه میکنم.

وی افزود: به دلیل نداشتن وسیله شخصی،باید با وسیله عمومی و کرایه ای برای انجام یک سونوگرافی یا آزمایش ساده مراجعه کنم که با این وضعیت گرانی مشکل دیگری هم پیدا می کنم.

یکی دیگر از همشهریان نیز گفت : پزشکانی که در درمانگاه‌ مشغول هستند تازه کار و کم تجربه‌اند و آنچنان که باید، نمی‌توانند برای بیماران کاری انجام دهند.

موسوی دیگر شهروند بنی از نبود پزشک متخصص حتی چشم پزشک انتقاد کرده و می‌گوید: حتی ۲ داروخانه موجود در این شهر گاهی‌‌ همان داروهای ساده‌ای را که پزشک عمومی تجویز کرده را ندارند.

اگر این شهر به تجهیزات سونوگرافی و آزمایشگاه تخصصی مجهز باشد مردم اندکی راحت می شوند چراکه نبود این تجهیزات باعث شده است بیماران جهت انجام یک سونوگرافی ساده به شهرستان های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند.

این خود مشکلاتی را برای بیماران بوجود می آورد از یک طرف خطرات جاده ای و دوری راه و از طرف دیگر برای درمان برخی ناراحتی‌های جزئی با زحمت فراوان و اتلاف وقت بیشتر، هزینه‌های مضاعفی را پرداخت و در خیابان‌ها سرگردان شوند.

به دلیل مشکلات و کمبودات، بیماران و خانواده‌های زیادی را با مشکل همراه کرده است که با اجرای طرح تحول در دولت یازدهم این امید می‌رفت که وضعیت رسیدگی به بیماران بهتر شود ولی گویا نشانه‌ها هنوز حکایت از عملی نشدن بسیاری از شعارهای دولتمردان دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 20 آبان 1395، کدخبر: 972937 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین