پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
نمايشگاه توانمندي هاي روستائيان و عشاير کشور از پانزدهم تا هجدهم دي ماه سال جاري در محل نمايشگاه هاي دائمي تهران برگزار شد اما غرفه ي استان چهارمحال و بختياري علي رغم توان بالا و داشته هاي بسيار استان اصلا ديده نشد.

شعار سال: نمايشگاه توانمندي هاي روستائيان و عشاير کشور از پانزدهم تا هجدهم دي ماه سال جاري در محل نمايشگاه هاي دائمي تهران برگزار شد اما غرفه ي استان چهارمحال و بختياري علي رغم توان بالا و داشته هاي بسيار استان اصلا ديده نشد.

دومين نمايشگاه توانمنديهاي روستائيان و عشاير کشور به همت معاونت امور روستايي رئيس جمهور و همکاري استانداري ها، فرمانداري ها، بخشداري ها و دهياري هاي سراسر کشور از 15لغايت 18مهر ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران برگزار شد.


حاضران و شرکت کنندگان در اين نمايشگاه با توجه به اهميت حضور و همچنين درک چگونگي حضور در نمايشگاه تمام توان خود را به کار بسته بودند تا استعداد ها، توانمندي ها، زيبايي ها و خوبي هاي روستا، بخش، شهرستان، استان و منطقه خود را به نمايش بگذارند.
از همه نقاط کشور در اين نمايشگاه حضور داشتند و در اين نمايشگاه همه ي زيبايي هاي ميهن عزيزمان را يکجا مي شد مشاهده کرد.


برخي از استان ها توانمندي هاي دهياري ها و روستاهايشان را به معرض نمايش گذاشته بودند، برخي لباس محلي شان را. عده اي ديگر با استفاده از گروه هاي نمايش و نوازندگان بومي خود آداب و رسوم محلي شان را سوغات آورده بودند و بعض غذاهاي محلي شان را براي بازديد بينندگان عرضه کرده بودند.


ديگر جاذبه ي ايجاد شده در نمايشگاه فضاهاي زيباي ايجاد شده در نمايشگاه بود که اغلب با الهام گيري از بناهاي سنتي و تاريخي و جاذبه هاي گردشگري اقدام به ساخت ماکت هايي زيبا نموده بودند و ضمن ارائه ي تصويري زيبا از اماکن زيبا و گردشگري غرفه هاي زيبايشان بيشتر از ديگر استان ها و مناطق کشور به چشم مي آمد.
در کنار همه ي پيش بيني هاي انجام شده و برنامه ريزي هاي به عمل آمده و در بين همه ي اين زيبايي ها اما آنچه خيلي به چشم آمد حضور بسيار ضعيف استان چهارمحال و بختياري در دومين نمايشگاه دستآوردها و توانمندي هاي روستائيان و عشاير کشور بود که نه تنها غرفه هاي برپا شده استان چهارمحال و بختياري نمودي اصلا ديده نمي شد که کمترين نشاني از توانمندي هاي بسيار زياد استان زيباي چهارمحال و بختياري در آن نبود.
استان زيباي چهارمحال و بختياري با برخورداري از قابلبت هايي همچون مناظر زيبا و ديدني، آداب و رسومي بکر و قديمي، سوغات فراوان، توانمندي ها و استعداد هاي وافر و البته مردمي مستعد، باهوش و متمدن يکي از معدود استان هايي است که همه چيز را يکجا با خود دارد اما سهل انگاري، بي مسئوليتي و عدم درک شرايط از سوي نمايندگان استان چهارمحال و بختياري در يکي از بهترين فرصت هاي ارائه ي داشته هاي استان و فرصت ها و زمان ها و مکان هاي مشابه باعث شده است هميشه به چهارمحال و بختياري با چشم ترحم آميز نگاه شود و هميشه اين استان را استاني محروم بنامند و بدانند.


دومين نمايشگاه توانمندي هاي روستائيان و عشاير کشور هم به پايان رسيد اما متاسفيم که در اين نمايشگاه چهره اي بسيار زشت و زننده به ديگر هموطنانمان نمايش داده شد.
شايد اگر مسئولان دست اندر کار برپايي غرفه چهارمحال و بختياري در اين نمايشگاه اندکي وقت صرف کرده بودند و براي برپايي غرفه استان در اين نمايشگاه کشوري اندکي برنامه ريزي کرده بودن، با ادارات و دستگاه هاي ذي ربط تعامل برقرار مي کردند و براي حضور قدرتمند استان چهارمحال و بختياري ارزش قائل شده بودند با هزينه هاي بسيار کوچکي از انبوه هزينه هايي که به اسم فرهنگ صرف مي شود را به موضوع حضور مقتدرانه استان چهارمحال و بختياري اختصاص مي دادند حداقل چهارمحالي هايي که براي بازديد از نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران حضور يافتند با سري بلند غرفه ي استانمان را به ديگر هموطنانمان نشان مي دادند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار، تاریخ 23 دی 95، کد مطلب: 154890: www.kiarebidar.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین