پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
سرپرست دانشگاه جهرم گفت: با تاکید بر اینکه تمام حرکت‌ها و اقدامات مدیران در کشور باید قائم به برنامه باشد، گفت: تنها مدیریت متکی به برنامه رفع کننده مشکلات و تنگ‌ناها و رسیدن به اهداف است.
شعارسال: مسعود نادریان در یک کنفرانس خبری گفت: به‌حمدالله در دولت تدبیر و امید عقلانیت در کشور حاکم و هوش شناختی جایگزین هوش هیجانی شده در همین راستا باید به یکدیگر احترام گذاشت.

وی با بیان اینکه اعتقاد به راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تفکر انتقادی دارد، گفت: اولین نکته در محیط‌های دانشگاهی، امنیت خاطر دانشجو، استاد و کارمند است و در دانشگاه جهرم نیز این هدف را دنبال کرده‌ایم زیرا در یک محیط آرام دانشجو می‌تواند به تحصیل بپردازد و استاد هم ضمن انجام تدریس، تحقیقات خود را در مسیر ارتقاء دانش خود ادامه دهد.

سرپرست دانشگاه جهرم با بیان اینکه نیمسال دوم با آرامش، آغاز شده است، آنچه سبب بروز برخی مشکلات در ترم‌گذشته در این دانشگاه شد را نبود فضای آرام دانست و تاکید کرد: مسئولین در توسعه این دانشگاه تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند اما تعداد 2800 دانشجو با شرایط موجود همخوانی ندارد و هر لحظه ممکن است سبب بروز مشکلاتی شود.

وی با بیان اینکه کارهای مناسبی در حیات هفت ساله دانشگاه انجام شده است، گفت: گرچه مسائل و مشکلاتی نیز بوده است اما ارتقاء مرکز آموزش عالی به دانشگاه از جمله امور چشمگیر سال های گذشته بوده است.

سرپرست دانشگاه دولتی جهرم با اشاره به تشکیل چارت سازمانی برای تبدیل این دانشگاه ابتدا به چهار و در یک فرآیند 10 ساله به هشت دانشکده، 40 رشته آموزشی و چندین هزار دانشجو،‌ اضافه کرد: این دانشگاه در بخش رفاهی هم ردیف دانشگاه‌های بزرگ ایران است.

وی اولویت کاری خود را در برنامه‌ای کوتاه مدت توجه به نظم اداری، حذف هزینه‌های غیرضروری و ایجاد فضایی آرام برای تحصیل و تولید علم عنوان و اضافه کرد: دانشگاهی را تحویل گرفته‌ام که بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی دارد و احکام اعضای هیئت علمی آن 2 سال است به‌خاطر کمبود بودجه صادر نشده است.

نادریان تصریح کرد: از بدو شروع کار با معضل کمبود کلاس مواجه بوده‌ایم، لذا در برنامه بلند مدت ایجاد یک دانشگاه برتر را در برنامه داریم. در این راستا همه باید دست به دست هم داده و منافع جمعی بر منافع فردی ارجح باشد.

وی با بیان اینکه جهرم باید متناسب با شأن این شهر و مردم آن بدرخشد، گفت: این امر شدنی است و بنده مجدداً استدعا دارم تا فراتر از مسائل جزئی تفکر کرده و با کمک و همکاری یکدیگر دانشگاه جهرم را ارتقا دهیم.

نادریان راه حل برون رفت از مشکلات دانشگاه را انتقال هر چه سریع تر آن به محل پردیس عنوان و اضافه کرد: از 20 رشته موجود در این دانشگاه تعداد هشت رشته مرتبط به کشاورزی است و به دلیل اینکه جهرم یک منطقه کشاورزی خیزی محسوب می‌شود، می‌طلبد که چندین هکتار زمین برای تبدیل به باغ و اراضی کشاروزی در اختیار دانشجویان این رشته ها قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری همه جانبه در راستای رشد و تعالی دانشگاه جهرم، گفت: دانشگاه ویترین یک جامعه بوده و به فرموده امام راحل مسیر تحولات جامعه از دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه جهرم با اشاره به ثمرات دانشگاه در ارتقای فرهنگ جامعه، خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم به توسعه پایدار فرهنگی و سیاسی برسیم باید از نخبگان دانشگاهی استفاده کرده و دانشگاه می‌تواند کمک رسان مناسب در راستای حل مشکلات و معضلات اجتماعی باشد.

وی با بیان دانشگاه جهرم می‌تواند در سطح استان فارس و به لحاظ کمی و کیفی بعد از دانشگاه شیراز قرار گیرد، گفت: الگو بودن دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی برتر می تواند به سایر بخش های جامعه سرایت کند.

نادریان با اشاره به اینکه دانشگاه جهرم در یک مقطع کوتاه دچار بحران شده بود، گفت: تلاش داریم تا با همکاری اعضای هیئت علمی، پرسنل و دانشجویان، این دانشگاه را به یک دانشگاه خوشنام و موجب افتخار شهر جهرم و فارس قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به یک دانشگاه منظم، مرتب و با امکانات رفاهی مناسب نیازمند به همیاری تمام نیروهای اثرگذار شهرستان همچون، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و شورای شهر که دیدشان نسبت به آن مثبت است، هستیم، عنوان کرد: منافع ما باید در توسعه پایدار و خوشنام کردن دانشگاه باشد و این مسیر با همدلی و وفاق دوستان محقق می‌شود.

وی با اشاره به برنامه راهبردی 20 ساله برای توسعه دانشگاه جهرم، گفت: برای این منظور هشت دانشکده، 500 عضو هیئت علمی، 2000 پرسنل و 40 گروه آموزشی در رشته های مختلف پیش بینی شده است.

نادریان با اشاره به جامع بودن دانشگاه جهرم تحقق اهداف چشم انداز آن را در گرو تلاش، همدلی، وحدت و همکاری تمام اعضای این دانشگاه دانست و عنوان کرد: طرح جامع دانشگاه تدوین شده و در این راستا سه دانشکده در حال ساخت است که یکی از آنها نیز پیشرفت 90 درصدی دارد.

سرپرست دانشگاه جهرم وعده داد که تا ابتدای مهر سال آینده، بخش عمده‌ای از این مرکز آموزش عالی را به پردیس دانشگاهی منتقل کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دانشجویان (ایسنا)، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1393، کدخبر: 93112916165، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین