پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
تامین اعتبار پنج هزار و 890 میلیارد ریال از مجموع نه هزار و 960 میلیارد ریال اعتبارات پیش بینی شده برای 46 مصوبه سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد وجه تمایزی از رویکرد دولت تدبیر و امید به سفرهای استانی نسبت به دولت های پیشین است.

شعار سال: کارشناسان، نخبگان جامعه و حتی آحاد مختلف مردم یکی از تفاوت ها و وجه تمایز میان دولت های پیشین با دولت یازدهم را تغییر توام با تدبیر و منطق در فرآیند و برنامه های سفرهای استانی دکتر روحانی می دانند.
رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در سی امین سفر استانی خود روزهای 24 و 25 مرداد سال جاری مهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد بودند.
در حالی که در همان آغاز به کار دولت تدبیر و امید برخی تحلیل ها حکایت از تعطیلی سفرهای استانی توسط رئیس دولت اعتدال داشت و این موضوع حتی به دستمایه ای برای تخریب ها و انتقادهای بی جا از دولتمردان یازدهم تبدیل شده بود اما این دولت به مثابه همه دولت ها و روسای جمهوری قبلی عزم خود را برای انجام این سفرها و آشنایی با مشکلات و دردهای مردم اما با رویکردی متفاوت، معقولانه و منطقی جزم کرد.
کارشناسان معتقدند که جنس سفرهای دولت یازدهم بسیار کم هزینه تر و در عین حال پرثمرتر، راهگشا و اثرگذارتر بوده به گونه ای که در این سفرها دیگر خبری از تعطیلی مدارس و ادارات نیست و حتی گرفتن نامه از دست مردم امری مذموم و ضربه به عزت آنها قلمداد می شود.
به تعبیر سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفرهای استانی دولت تدبیر و امید دیگر خبری از وعده های بی حاصل و انبوه مصوبات و شعارهای دهان پرکن نیست و تنها تصویب چند مصوبه محدود برنامه ریزی شده، کارشناسی، قابل توجیه و با پیش بینی تامین اعتبار لازم حاصل این سفرهاست.

** 1800 طرح عمرانی نیمه تمام از دولت گذشته در کهگلیویه بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد وجه برجسته سفرهای استانی دولت یازدهم را پروژه محور نبودن این سفرها دانست و گفت که آغاز فعالیت خود افزون بر یکهزار و 800 طرح نیمه تمام و میراث دولت قبل که عمده آنها نیز سفرهای استانی بود در این استان وجود داشت.
وی تصریح کرد که بسیاری از این طرح ها بدون هیچ گونه توجیه فنی، اقتصادی و پشتوانه اعتباری و کارشناسی آغاز شده اند و تنها سطح توقعات مردم را بالا برده است.
خادمی گفت که این طرح های نیمه تمام علاوه بر هدر رفت سرمایه های عمومی دولت افزون بر 6هزار میلیارد ریال نیز میزان مطالبات پیمانکارانی بوده که در راستای اجرای این طرح ها برای دولت تعهد ایجاد کرده بودند.

** 400هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام از دولت گذشته
معاون سازمان برنامه و بودجه سال گذشته در سفری به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز عنوان کرد که میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح های نیمه تمام به ارث رسیده از دولت قبل به دولت یازدهم در کشور افزون بر 400 هزار میلیارد تومان است.
علیرضا صالح می گوید با یک بررسی نسبی باید بودجه عمرانی 23سال کشور را جمع آوری کرد تا بتوان این تعداد طرح را به بهره برداری رساند.
وی بیان کرد که در سال 84 تعداد طرح های عمرانی ملی از محل اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای حدود یکهزار و 300 طرح بود.

** 46 مصوبه رهاورد سفر هیات دولت تدبیر و امید به کهگیلویه و بویراحمد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که 46 مصوبه با اعتباری افزون بر 9 هزار و 600 میلیارد ریال رهاورد سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان بود.

پژمان نیک اقبالی اظهار داشت که این طرح‌ها در حوزه‌های راهسازی، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و فاضلاب، علمی و فرهنگی و توسعه شهری در سال‌های 95 و 96 مصوب شده است.
نیک اقبالی تصریح کرد که پنج هزار و 890 میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای سال 95و سه هزار و 770 میلیارد ریال نیز برای سال 96 مصوب شده است.

چهار طرح از مجموع طرح‌های مصوب درحوزه عمران شهری، 6 طرح در بخش کشاورزی، 9 مورد در حوزه منابع آب، پنج طرح در بخش علمی، فرهنگی و گردشگری، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و چهار مورد نیز در بخش حمل و نقل است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: 2 هزار و 600 میلیارد ریال از این اعتبار در بخش راهسازی، 2 هزار و 190 میلیارد ریال آب و فاضلاب، یکهزار و 740 میلیارد ریال عمران شهری، یکهزار و 330 میلیارد ریال کشاورزی،970 میلیارد ریال به چهار بیمارستان در حال ساخت و 720 میلیارد ریال برای طرح‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد که برخی طرح‌های مصوب سفر هیات دولت به استان، خود دارای ردیف‌های مشخص در بودجه سنواتی هستند که در این راستا دستگاه‌ها موظفند با قاطعیت و پیگیری محکم روند جذب اعتبارات مصوب با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه خود را به طور مستمر رصد کنند.
نیک اقبالی افزود که اعتبارات سال 96 این طرح ها نیز در بودجه سالانه پیش بینی شده و دستگاه ها می توانند در این راستا با قوت بیشتری اقدام به اجرای طرح ها و مبادله موافقت نامه ها کنند.

** امضای سه تفاهم نامه با شرکت های بزرگ سرمایه گذاری
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که در سفر هیات دولت به این استان سه تفاهم نامه مهم اقتصادی بین استانداری و سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، پست بانک ایران و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) منعقد شد.
مجید محنایی اظهار داشت که بر اساس این تفاهم نامه ها سازمان اقتصادی کوثر متعهد به سرمایه گذاری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات در این استان شده است.
وی ادامه داد که امکان سنجی و مطالعه طرح فسفات چرام، پرورش مرغ گوشتی و اجرای طرح پرورش ماهی در شهرستان چرام از مهمترین تعهدات سازمان اقتصادی کوثر در انجام این تفاهم نامه است.
شهرستان چرام دارای 2 بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیتی حدود 23هزار نفر در160کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که این سازمان همچنین متعهد شد که در هر یک از شهرستان های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد یک تا 2طرح در بخش های کشاورزی و صنعت سرمایه گذاری کند.
محنایی تصریح کرد که بر این اساس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) نیز با تامین اعتبار حدود یکهزار و 70 میلیارد ریال برای ساخت مسکن مددجویان در نقاط مختلف استان سرمایه گذاری خواهد کرد.
وی بیان کرد که براساس تفاهم نامه منعقد شده با پست بانک نیز افزون بر 150 میلیارد ریال برای اجرای طرح های خرد سرمایه گذاری در سطح استان برنامه ریزی شده است.
محنایی انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد کشور با هدف ساخت بیش از پنج هزار و 450 واحد مسکن شهری و روستایی برای نیازمندان، تعهد شرکت گاز برای گازرسانی به 236 روستای کهگیلویه و بویراحمد و تصویب 850 میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های اینترنت را از دیگر دستاوردهای سفر کاروان تدبیر و امید به کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین اختصاص یکهزار و 400میلیارد ریال یارانه سود بانکی را فرصت مناسبی برای ترغیب سرمایه گذاران در این استان دانست.
محنایی افزود که مصوبه پرداخت یارانه پرداخت 50 درصد سود بانکی به متقاضیان سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد یکی از اقدام ها و مصوبه های ارزنده سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان است.
وی به ظرفیت های بکر اقتصادی این استان برای جذب سرمایه گذاری در بخشهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: مشوق های سرمایه گذاری از جمله کاهش بهره بانکی و معافیت مالیاتی پیش بینی شده فرصت خوبی را برای سرمایه گذاران در این منطقه فراهم کرده است.

** اختصاص 800 میلیارد ریال وام ازدواج برای جوانان کهگیلویه وبویراحمد
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که 800میلیارد ریال تسهیلات ازدواج برای جوانان این استان در سی امین سفر استانی کاروان تدبیر و امید اختصاص یافته بود که بخش عمده ای از این اعتبار به زوج های جوان پرداخت شده است.
محنایی تامین اعتبار لازم برای 87 طرح راکد صنعتی و تولیدی در استان را نیز از دیگر دستاوردهای مهم سفر هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد.
وی ادامه داد که میزان اعتبار تخصیص یافته برای این تعداد طرح در 2 بخش ارزی و ریالی به ترتیب 955 میلیون یورو و 12هزارو 368هزار میلیارد ریال است.
وی گفت که یکهزار و 400میلیارد ریال نیز یارانه برای کمک به طرح های تولیدی و صنعتی
مشکل دار در این سفر در سطح استان اختصاص یافت.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود که با تخصیص این مبلغ امکان پرداخت بیش از 28هزار میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال در استان فراهم شده است.

** ابلاغ 5890میلیارد ریال اعتبارات سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت که پنج هزار و 890 میلیارد ریال از مجموع 9 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان برای سال جاری ابلاغ شده است.
حسن نوروزی اظهار داشت که ابلاغ این میزان اعتبارات(تملک و دارایی و سرمایه ای) از محل اسناد خزانه اسلامی است که مدیران دستگاه های مختلف اجرایی استان باید در اسرع وقت و زمان های مقرر اعلام شده نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند.
وی تصریح کرد که زمان سر رسید اوراق برای جذب این اعتبارات بارها در نشست های متعدد و شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویر احمد به مدیران دستگاه های اجرایی این استان ابلاغ شده است

** جذب 120 میلیارد ریال اعتبارات طرح های اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که 120 میلیارد ریال در قالب 10 طرح مهم اقتصادی در سفر رئیس جمهوری به استان پرداخت شده است.
محنایی اظهار داشت که این 10 طرح اقتصادی هم اینک در حال اجرا هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ ، کد مطلب: 82399283: irna.irwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین