پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
درمانگاه تامین اجتماعی داراب پس از گذشت ۲۰ ماه از کلنگ‎زنی تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شعار سال: مرداد 94 زمانی که سید تقی نوربخش، مدیرعامل تامین اجتماعی در سفرش به داراب کلنگ درمانگاه تامین اجتماعی را به زمین زد، قول داد که این درمانگاه ظرف 15 ماه به بهرهبرداری برسد، اکنون 4 ماه از وعده مدیرعامل تامین اجتماعی میگذرد اما ساختمان درمانگاه کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تسریع در ساخت درمانگاه مطالبه مردم داراب

عبدالرضا قاسمپور، فرماندار داراب می‏گوید: سالهاست که مردم داراب چشمانتظار احداث درمانگاه تامین اجتماعی هستند و این امر بارها از سوی مسئولان شهرستان پیگیری شد تا اینکه سال گذشته کلنگ این درمانگاه توسط مدیرعامل تامین اجتماعی به زمین خورد.

به گفته وی در زمان کلنگزنی نوربخش وعده داد که این درمانگاه در 15 ماه ساخته شود و به بهرهبرداری برسد اما با وجود وعده داده شده درمانگاه در حال حاضر 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این امر سبب شده که مردم از طریق مختلف از جمله فضای مجازی و پخش کلیپ وعده مدیرعامل تامین اجتماعی اعتراض خود را اعلام کنند.

قاسمپور علت تاخیر پروژه را مشکلات مالی عنوان میکند و بر این باور است که اگر مسئولی وعدهای میدهد باید حساب شده باشد، وی میگوید: تخلف مدیرعامل تامین اجتماعی از وعدهای که داده است، سبب بیاعتمادی مردم میشود.

فرماندار داراب از پیگیریها برای سرعتبخشیدن به درمانگاه تامین اجتماعی سخن میگوید که از جمله آنها دعوت از مدیر درمان تامین اجتماعی برای بازدید از درمانگاه و دیدار با معاون پارلمانی وزارت کار است که در هر بار تاکید شده که احداث درمانگاه با سرعت بیشتری پیش رود.

هر چند در برخی از سایتهای محلی داراب در شهریور 94 درج شده که اختلافهایی بین شهرداری داراب و تامین اجتماعی برای صدور پروانه ساخت درمانگاه وجود داشته اما قاسمپور میگوید: اختلافی نبوده و مسئولان شهرستان داراب برای تسریع در ساخت درمانگاه همکاری کردند و حتی پروانه ساخت درمانگاه به صورت رایگان صادر شده است.

کمبود پزشک در داراب

کندی سرعت در ساخت درمانگاه تامین اجتماعی درحالی است که وحید اسماعیلی، مدیر شبکه بهداشت و درمان داراب از کمبودها و تلاشها برای ارتقای خدمات درمانی این شهرستان سخن میگوید. وی می‏افزاید: شبکه بهداشت داراب با 18 مرکز بهداشتی و 86 خانه بهداشت از گستردهترین شبکههای بهداشت در استان فارس است.

به گفته اسماعیلی وجود 300 روستا در شهرستان داراب و وجود یک بیمارستان فعال لزوم ساخت بیمارستان دوم و درمانگاه تامین اجتماعی را دوچندان میکند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان داراب کمبود پزشک را از دیگر مشکلات حوزه درمانی این شهرستان میداند و معتقد است که باید از طریق طرحهایی نظیر پیامآور بهداشت( استفاده از سربازان پزشک) این مشکل رفته رفته برطرف شود.

مرکز درمانی تامین اجتماعی داراب در زمینی به مساحت 3400 مترمربع و با زیربنای 2139 متر در 2 طبقه احداث میشود و شامل بخشهای عمومی، داخلی، اطفال، زنان، دندانپزشکی، آزمایشگاه، مامایی، تزریقات و پانسمان است و در زمان کلنگزنی اعلام شده که 74 میلیارد ریال برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

شهرستان داراب یکی از شهرستانهای محروم در زمینه خدمات درمانی است و کمبود پزشک و خدمات درمانی سبب شده که بسیاری از مردم رنج سفر بر خود هموار کنند و برای دریافت خدمات درمانی به فسا، جهرم یا شیراز سفر کنند، احداث درمانگاه تامین اجتماعی میتواند تا حد زیادی از این سفرها به ویژه برای قشر کارگر و بازنشسته داراب بکاهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی داراب آنلاین، تاریخ 2 بهمن 95 ، کد مطلب: 8342: www.darabonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین