پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
انتقادات تند نماینده مردم دشتی و تنگستان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم سرانجام علی ربیعی را به پای میز مذاکره آورد تا با سید کمال الدین شهریاری رویاروی شود.

شعارسال: شهریاری که در بوشهر حاضر به همراهی علی ربیعی نشد در تهران قول ساخت دو درمانگاه تامین اجتماعی و تکمیل و احداث مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران در خورموج و اهرم را از وی گرفت.

به نظر می رسد وزیر رفاه برای رها شدن از زیر فشار نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس دهم تن به این خواسته داده باشد.

سوأل دکتر شهریاری از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده بود، دعوت دکتر ربیعی، را در پی داشت.

به همین منظور نشستی با حضور دکتر شهریاری، دکتر تقی زاده معاون امور حقوقی و مجلس وزارتخانه، دکتر میدری معاون رفاه اقتصادی وزارت، دکتر محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دکتر همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

شاید جدیت دکتر شهریاری در استیضاح وزیر آموزش و پرورش هشداری برای وزیر رفاه بوده است تا او را بر سر میز مذاکره بیاورد.

این مذاکرات در زمین وزیر رفاه انجام شده و ظاهرا دستاوردهایی برای دکتر شهریاری و مردم دشتی و تنگستان در پی داشته است.

با این وجود اما تعدد وعده های عملی ناشده در دوره های گوناگون و بر زمین ماندن این مطالبه ی جدی مردم دشتی و تنگستان راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی و مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران- ما را بر آن می دارد تا این بار نیز نسبت به عملی شدن این وعده خوشبین نباشیم.

در یکسال مانده به پایان ماموریت دولت، در صورت عدم پیگیری از سوی نماینده مردم و مسئولان مرتبط اجرایی در استان این وعده در بایگانی وزارتخانه خواهد ماند.

دکتر شهریاری پیش از این گفته بود: تامین اجتماعی باید در سال ۹۴، پنج هزار میلیارد ریال در بخش درمان استان بوشهر هزینه می کرد ولی تنها دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شده و مابقی از استان خارج شده است.

او افزود: درآمد تامین اجتماعی از استان بوشهر در سال گذشته، ۱۵ هزار میلیارد ریال بود و براساس قانون باید یک سوم آن را در استان بوشهر هزینه می کرد ولی این امر محقق نشد.

شهریاری تاکید کرد: ۸۵ درصد درآمد از استان بوشهر تامین شده ولی با این وجود بوشهر تاکنون نتوانسته سهم واقعی خود را از این منبع درآمدی بدست آورد و هنوز در زمره استانهای توسعه یافته کشور قرار ندارد.

باید دید آیا امتیازی که وزیر رفاه در این نشست به دکتر شهریاری داده است به ۲۶۰۰ میلیارد از سهم استان که خلاف قانون از بوشهر خارج شده است می ارزد یا خیر؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری مند، تاریخ انتشار: 27مهر1395، کدخبر: 36237: www.mond.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین