پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
اجرای راه‌آهن غرب از 15 سال پیش آغاز شده است و مردم استان کرمانشاه هفت‌سال است که فقط وعده افتتاح پروژه را می‌شنوند، وعده‌هایی که سال به سال به تعویق می‌افتد.
شعارسال: طرح راه‌آهن غرب کشور به طول 605 کیلومتر از ایستگاه سمنگان در استان اراک شروع و با عبور از حوالی شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب و قصرشیرین به شهر خسروی می‌رسد.

ایستگاه راه‌آهن فیروزان(مرز استان‌های کرمانشاه-همدان) حدفاصل بخش باقی‌مانده از راه‌آهن غرب کشور که عملیات اجرایی آن در حال انجام است، در مسیر راه‌آهن غرب قطار از نقطه فیروزان وارد کرمانشاه می‌شود پیشرفت ساختمان مرکزی در این نقطه بیش از 97 درصد است.

قبل از ایستگاه فیروزان، راه‌آهن غرب ریل‌گذاری شده است و آماده اتصال به خط سراسری است، از 113 کیلومتر باقیمانده تا کرمانشاه بخش قابل توجهی از آن زیرسازی شده است.

اهمیت راه‌آهن غرب به این دلیل است که بخشی ازشبکه بین‌المللی ریلی محسوب می‌شود، خطی که دسترسی کشورهای شرق را به خاورمیانه تسهیل می‌کند و بخشی از مسیر را به خط ریلی ابریشم متصل می‌شود از بندر شانگهای در چین تا لاذقیه در سوریه، راه‌آهن غرب اگر به خسروی برسد ایران به مدینترانه می‌رسد.

اجرای راه‌آهن غرب از 15 سال پیش آغاز شده است و مردم استان کرمانشاه هفت‌سال است که فقط وعده افتتاح پروژه را می‌شنوند، وعده‌هایی که سال به سال به تعویق می‌افتد.

حال با پیگیری شبانه‌روزی مسؤولان در صدد هستند وعده آخر(دولت یازدهم) پیش از پایان خدمت را به تحقق برسانند.

پیشرفت ساختمان مرکزی ایستگاه کرمانشاه 67 درصد است، مرحله دوم راه‌آهن غرب کرمانشاه را به مرز خسروی می‌رساند، مرحله‌ای که عملیات اجرایی آن از سا‌ل‌های گذشته آغاز شده است.

اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه پیش‌تر با بیان اینکه تاکنون 250 میلیارد ریال برای اجرای راه‌آهن کرمانشاه پرداخت شده است، گفت: ریل‌گذاری در کرمانشاه آغاز شد و 31 فروردین‌ماه سال آینده صدای سوت قطار در ایستگاه کرمانشاه شنیده می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: شنیدن صدای سوت قطار در فروردین‌ماه سال آینده منتفی است.

مجتبی نیک‌کردار با بیان اینکه در این پروژه مشکل اعتباری وجود ندارد، ادامه داد: 249 میلیارد توان اعتبار به پیمانکار این پروژه ابلاغ شده است که 100 میلیارد تومان نیز از مصوبه استانی بیشتر است.

وی با بیان اینکه نقدینگی به‌تدریج به پیمانکار ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: مشکل پروژه قطار کرمانشاه خرید ریل است، البته مقدمات خرید ریل فراهم شده است.

نیک‌کردار به تزریق یک‌هزار و 200 تن ریل از سوی راه‌آهن کشور به راه‌آهن غرب اشاره کرد و افزود: ریل تا ایستگاه فیروزان رسیده است و مقداری نیز به استان کرمانشاه حمل شده است.

این مقام ارشد عمرانی استان کرمانشاه ریل‌گذاری قطار کرمانشاه را در حدود 120 کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: سه ماه برای تحویل ریل زمان لازم است و از روزی که ریل به کرمانشاه برسد با 2 اکیپ، حدود 2 ماه نصب آن طول می‌کشد.

نیک‌کردار وعده شنیدن سوت قطار در کرمانشاه را به خرداد‌ماه سال آینده موکول کرد و گفت: انشعاب آب، برق، گاز، فاضلاب و نحوه دسترسی به بزرگراه امام خمینی در ایستگاه قطار شهری کرمانشاه در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در پایان، اظهار داشت: با تلاش همگان قصد داریم قبل از پایان دولت روحانی قطار به کرمانشاه برسد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1395، کدخبر: ۱۳۹۵۱۱۰۷۰۰۰۰۵۲، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین