پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
«محمد باقر نوبخت»، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان سفر یک روزه به استان‌های همدان و کرمانشاه ضمن بازدید از طرح راه‌آهن تهران - همدان - سنندج و راه‌آهن همدان - ملایر- کرمانشاه، در جریان روند ساخت این خطوط ریلی غرب کشور قرار گرفت.رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از این طرح‌ها از پرداخت 172 درصدی اعتبارات مصوب برای تکمیل راه‌آهن تهران - همدان خبر داد و افزود: 143 میلیارد تومان برای تکمیل این خط آهن مصوب شده بود که 250 میلیارد تومان اختصاص یافت.

شعار سال:


سخنگوی دولت اجرای راه‌آهن تهران- همدان- سنندج را جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: راه‌آهن تهران- همدان طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد. راه‌آهن همدان - ملایر- کرمانشاه نیز باید با تکمیل همدان به ملایر و سپس فیروزان به کرمانشاه تکمیل شود.

نوبخت با بیان اینکه راه‌آهن غرب کشور به مرکزیت همدان به کشورهای دیگر متصل می‌شود، عنوان کرد: با اتصال راه‌آهن غرب کشور به شبکه ریلی ملی این خط آهن از طریق شبکه ریلی سراسری به شبکه ریلی بین‌المللی متصل خواهد شد. مردم همدان از طریق این خط آهن می‌توانند به هر نقطه جهان سفر کنند.

معاون رئیس جمهوری از خرید 2 هزار دستگاه واگن برای طرح‌های در دست ساخت راه‌آهن کشور خبر داد و بیان کرد: در زمینه واگن هیچ مشکلی نداریم و واگن به اندازه نیاز کشور خریداری شده است. اعتبارات بخش حمل و نقل در سال 95 بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان است که برای سال 96 این رقم به 3 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.نوبخت با بیان اینکه در دولت یازدهم 700 کیلومتر ریل تعویض شده، تصریح کرد: دراین مدت یک هزار کیلومتر راه‌آهن نوسازی و یک هزار و 300 کیلومتر نیز در اولویت دولت برای اجرا قرار دارد.

راه‌آهن غرب کشور بهار 96 به کرمانشاه می‌رسد
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از طرح ساخت ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه، اعلام کرد که خط راه‌آهن غرب کشور، حداکثر تا بهار سال آینده به کرمانشاه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه طرح راه‌آهن تهران به غرب کشور اکنون در ٢ بخش در حال اجراست، افزود: در بخش نخست این طرح به طول ٢٦٤ کیلومتر از تهران به ساوه و همدان و در نهایت به سنندج متصل می‌شود. تاکنون ١٦٧ کیلومتر از ساخت این خط انجام شده است. بخش دیگر راه‌آهن از ملایر به کرمانشاه در ٢ بخش در حال اجراست. ریل‌گذاری بخش اول که حد فاصل ملایر تا فیروزان را شامل می‌شود، انجام شده و با تکمیل آن ایستگاه حداکثر تا بهمن ماه افتتاح می‌شود.
 بخش دوم که حد فاصل فیروزان تا کرمانشاه را شامل می‌شود، پیشرفت خوبی داشته و فروردین یا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.نوبخت، با بیان اینکه ١٤٩ میلیارد تومان برای تکمیل طرح نیاز بود، یادآور شد:٢٥٠ میلیارد تومان برای تسریع در اجرای طرح در نظر گرفته شده است.
وی اعلام کرد که اولویت دولت برای سال ٩٦ گسترش و بهبود وضعیت حمل و نقل در کشور است.


گسترش حمل و نقل ریلی، اولویت دولت در برنامه ششم توسعه
رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه نیزگسترش حمل و نقل ریلی را از اولویت‌های اصلی دولت در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و اظهار داشت: این اولویت در راستای ادامه اقدام‌های صورت گرفته برای توسعه حمل و نقل ریلی طی 3 سال اخیر است که توجه خوبی به این بخش صورت گرفته است.
در دولت یازدهم تاکنون 700 کیلومتر از راه‌آهن فرسوده که قبلاً به بهره‌برداری رسیده بود، تعویض و یک هزار کیلومتر نیز بهسازی شده، ضمن اینکه در همین دولت یک هزار و 300 کیلومتر نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور افزوده شده است.نوبخت با بیان اینکه از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی که در دولت تشکیل شده اتصال پنج استان به شبکه حمل و نقل ریلی است، گفت: خط تهران- همدان- سنندج، ملایر- فیروزان- کرمانشاه، مراغه- ارومیه، میانه- بستان آباد- تبریز و قزوین- رشت- آستارا خطوط حمل و نقل ریلی جدید کشور خواهند بود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت تمامی این خطوط ریلی، بر اهمیت خط راه‌آهن غرب که به کرمانشاه وصل می‌شود، تأکید کرد و گفت: دولت موظف است از هر طریقی منابع لازم برای بهره‌برداری از این خطوط را تأمین کند.

وی با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر 241 میلیارد و 600 میلیون تومان برای طرح راه‌آهن غرب (ملایر به کرمانشاه) و اعلام اینکه قرار بوده این اعتبار 149 میلیارد تومان باشد، گفت: به طور قطع بودجه درنظر گرفته شده تا پایان آذر ماه به حساب استان واریز می‌شود. کارساخت قطعه ملایر به فیروزان تقریباً به پایان رسیده و تا دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود و مسیر فیروزان به کرمانشاه نیز حداکثر تا بهار سال آینده افتتاح می‌شود.

تأکید بر حل مشکلات استان کرمانشاه
نوبخت با تمجید از مردم کرمانشاه و نقش آنها در دوران دفاع مقدس بر حل مشکلات این استان تأکید کرد و گفت: در همین راستا دولت در بودجه سال آینده اعتبار خوبی برای رفع مشکل این استان در بخش فاضلاب درنظر گرفته است.

وی اجرای هرچه سریع تر قطار شهری کرمانشاه به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی غرب کشور را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: برای اجرای هرچه سریع تر این طرح نیز دولت هرقدر که بتواند کمک می‌کند.اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اقدام‌های خوب صورت گرفته توسط دولت برای تسریع در اجرای راه‌آهن غرب (ملایر به کرمانشاه)، گفت: این طرح را باید به چشم یک طرح ملی نگاه کرد و متعلق به همه مردم ایران است. امسال با عنایت دولت تدبیر و امید حدود 250 میلیارد تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته است.

رازانی ادامه مسیر راه‌آهن از کرمانشاه به خسروی را نیز از نیازهای اصلی استان دانست و افزود: با انجام این کار نیمی از راه توسعه کرمانشاه طی خواهد شد.وی مشکل ریزگردها و نبود بودجه کافی برای اجرای طرح‌های عمرانی را از دیگر مشکلات موجود استان عنوان کرد و گفت: امیدوارم دولت برای حل آنها به ما کمک کند.

استاندار کرمانشاه از مطرح شدن بحث تبدیل منطقه ویژه اقتصای قصرشیرین به منطقه آزاد در جلسه آتی دولت اشاره و ابراز امیدواری کرد که با عنایت رئیس جمهوری و حمایت آقای نوبخت شاهد تصویب آن و ارائه به مجلس شورای اسلامی برای تأیید نهایی باشیم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران
، تاریخ انتشار 20 آذر 1395، کد روزنامه: 6378: شماره صفحه: 19
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین