پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: تا پایان امسال با همکاری، وحدت و اراده جمعی مدیران دستگاه های اجرایی و تصمیمی که دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اتخاذ کرده، باید شاهد رونق واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان باشیم.

شعار سال:


عبدالعظیم رضایی عصر دوشنبه در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان افزود: امروز اولویت مهم کشور تحقق اقتصاد مقاومتی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری و رفع معضلات و مشکلات اقتصادی است که یک اراده ملی و جمعی با کمک دولت ایجاد شده و در آینده امید بخش خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و کمک مدیران در جذب سرمایه گذاری و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را از موارد اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بسته فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان در حال تهیه است و بزودی در اختیار سرمایه گذاران و علاقه مندان در این حوزه قرار می گیرد.

وی خواستار توجه ویژه به واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی شد و افزود: واحدهای صنعتی بزرگ متولی و دلسوز زیاد دارند و مورد توجه بیشتری هستند، اما واحدهای کوچک دستشان به جایی نمی رسد و نیازمند کمک ویژه تری هستند.

رضایی گفت: طبق تاکید استاندار همدان هیچ واحد تولیدی و صنعتی نباید تعطیل شود، در حالیکه هم اکنون در این شهرستان وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی بغرنج است و از رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درخواست داریم برای بررسی مسایل و مشکلات این واحدها حضور میدانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از فرصت ایجاد شده از سوی دولت تدبیر و امید برای فعالیت مجدد واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی باید استفاده کنیم، بیان داشت: بر اساس تاکید استاندار همدان باید در مدت یکماه مشکلات بنگاه های کوچک و زود بازده بررسی و حل شود.

رضایی همچنین خواستار تشکیل جلسه ای برای حل مشکلات سیلیس کوبان ازندریان ملایر شد و اظهار کرد: مسایل و مشکلاتی چون فروش، تهیه سنگ های سیلیس، مسایل زیست محیطی، کارگری و فناوری باید در این منطقه با کمک و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی حل شود و خود صاحبان سیلیس کوبی نیز باید قدمهایی بردارند.

*هفت واحد بزرگ صنعتی ملایر در دستور بررسی ویژه قرار گرفت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز افزود: از 237 واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه در این شهرستان، 71 واحد در شهرک های صنعتی واقع شده و 166 واحد خارج از این شهرک ها است که 37 واحد آن تعطیل است.

حمیدرضا متین اظهار کرد: برخی از این واحدها به دلیل فصلی و سفارشی بودن غیر فعال هستند که استاندار همدان با پیگیری نمایندگان منتخب این شهرستان، پیگیر احیای دوباره این واحدها هستند و تا آخر هفته برنامه بررسی آنها را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: 204 واحد تولیدی و صنعتی ملایر دارای مشکل کمبود نقدینگی، 192 مشکل رکود، 48 واحد مشکل مالیات، 42 واحد مشکل آب، 29 واحد مشکل مواد اولیه و 18 واحد دارای مشکل تکنولوژی هستند.

وی با بیان اینکه ملایر دومین شهر صنعتی استان همدان است، گفت: شرکت های بزرگ صنعتی چون شرکت فولاد جعفری، کیان وینسا، بافتینه، لوح زرین، کیان کرد، فروسیلیس آذرخش و غرب پارس از واحدهای شاخص استان همدان هستند که سهم بسزایی در اشتغالزایی دارند و در دستور رسیدگی ویژه قرار گرفته اند.

متین بیان کرد: واحدهایی که به دلیل مشکل نقدینگی و بروز مشکلات با دستگاه های اجرایی دچار رکود و تعطیلی شده اند، احصا شده و در دو هفته آینده کلیه این واحدها صورت جلسه می شوند.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر تعیین تکلیف بدهی معوقه، واحدهایی که امکان استفاده از تسهیلات را دارند، تعیین تکلیف شده و برای دریافت نقدینگی و گردش به کار به بانک معرفی خواهند شد.
متین بیان کرد: چنانچه واحد تولیدی و صنعتی مانند شرکت فولاد آلیاژی ملایر مشکل خاصی داشته باشند، به ستاد تسهیلات ملی ارجاع داده می شوند.

وی درباره مشکلات واحدهای سیلیس کوبان ازندریان خواستار دانه بندی توسط این واحدها شد و اظهار داشت: در خریداری قانونی سیلیس مشکلی وجود ندارد، در حالیکه این واحدها سنگ غیرمجاز خریداری می کنند که امسال برای آنها برنامه داریم.

مدیر عامل شرکت شهرک های استان همدان نیز گفت: ملایر یکی از اصلی ترین حوزه های صنعتی استان و دومین شهرستان از نظر سرمایه گذاری است و بیشترین شهرک های فعال صنعتی استان با پنج شهرک در این شهرستان فعال است.

کیوان گردان اظهار کرد: تاکنون برای 347 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان انعقاد قرارداد داشته ایم که از این تعداد 210 واحد پروانه بهره برداری دریافت کرده اند و 71 واحد در حوزه صنعت و مابقی در حوزه جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی دارای مجوز هستند.

وی ادامه داد: ملایر یکی از علاقه مندترین مردم استان به صنعت هستند که در این شهرستان میل به سرمایه گذاری و توسعه صنعت جدی است و بر این اساس عزم ما نیز در رفع مسایل و مشکلات صنعتی و شهرک های صنعتی دو چندان است.

وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه در شهرک های صنعتی ملایر به طور جد در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته تصفیه خانه شهرک صنعتی سامن افتتاح شد و تصفیه خانه شهرک صنعتی سهند نیز برای اجرا نیازمند اعتبار است.

گردان بیان داشت: شهرک صنعتی شیشه جوکار دارای مشکل جدی است و اعتبار خط 63 کیلوولتی که پنج سال پیش استان همدان تعهد کرده بود، در ردیف بودجه حذف شده و نیاز است این امر مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرک جوکار در محیطی کم آب ایجاد شده است، گفت: این نقطه مستعد آبدهی نیست و آب مصرفی در حد آشامیدنی و بهداشتی است و نیاز است با کمک شرکت آبفار یک انشعاب کوچکی از جوکار به این شهرک داده شود که با چاه موجود این انشعاب برای شهرک کافی است.

شهرستان ملایر دارای 237 واحد تولیدی و صنعتی فعال و هفت شهرک دولتی و خصوصی است و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از
خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 10 خرداد 1395، کد مطلب: 82094718 : www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین