پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آمریکای خوب و بد نداریم زیرا دشمن درجه یک انقلاب اسلامی ایران است، گفت: مهمترین پیام انقلاب اسلامی عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و خداخواهی است.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم بیرجند ضمن گرامیداشت 22 بهمن و قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: مردم بیرجند با حضور پرشور خود در این مراسم خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مسأله انقلابی بودن و ماندن تأکیدات زیادی دارند، بیان داشت: شاخص‌های مهم انقلابی و اندیشه انقلابی به عنوان راهکار برون رفت از مشکلات و سختی‌هایی که دشمنان و مستکبران برای ملت ایران ایجاد کرده‌اند، است.

تولیت آستان قدس رضوی به تبیین شاخصه‌های انقلابی پرداخت و توضیح داد: اولین شاخصه انقلابی اندیشیدن، عمل کردن و خدا باوری است لذا باید خدا را با همه وجود باور داشته باشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه باید قبل و بعد از هر امری باید خدا را ببینیم، افزود: رمز همه قدرت‌ها در عالم خدا است.

* مهمترین پیام انقلاب اسلامی عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و خداخواهی است

وی با اشاره به اینکه با وجود قدرت‌های پوشالی کاری از پیش نمی‌رود، ادامه داد: قدرت از آن خدا است و او می‌تواند بر همه چیز اشراف داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: اگر بخواهیم امام را به عنوان مؤسس و بنیان‌گذار این نظام مقدس معرفی کنیم باید به سیره شخصیتی ایشان و حدیثی مبنی بر اینکه عالم در محضر خدا است که بر در و دیوار شهر نقش بسته است توجه کنیم.

رئیسی بیان داشت: امام خمینی(ره) زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید فرمودند این انقلاب را خدا پیروز کرد.

وی پیوند میان معنویت و سیاست را دومین شاخصه انقلابی بودن اعلام کرد و افزود: مغرب زمین 400 سال است که تلاش می‌کند خدا را از زندگی مردم دور کند و نتیجه تلاش‌های آنان جنگ های جهانی اول، دوم کلاهک‌های هسته‌ای، 70 سال ظلم بر مردم فلسطین و تجاوزهای متعدد بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی همه جنایات اتفاق افتاده را محصول کنار گذاشتن معنویت از سیاست دانست و تصریح کرد: امروز مدنیت و تمدنی به نام پیوند سیاست در عالم طنین‌انداز شده است و ما را به سیاستی که همراه با معنویت باشد دعوت می‌کند.

رئیسی اعلام کرد: مردم ایران در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری راهپیمایی 22 بهمن تنها مختص مردم این منطقه و کشور نیست، ادامه داد: بسیاری از خواهان عالم امروز با همان عده اندک در خیابان‌ها اعلام موضع می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در فطرت انبیا و اولیای الهی دارد و هیچ خیزش و جنبشی در عالم همانند انقلاب اسلامی شکل نگرفته است، توضیح داد: مهمترین پیام انقلاب اسلامی عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و خداخواهی است.

رئیسی سومین شاخصه انقلابی را استکبار ستیزی و دشمن شناسی بیان کرد و افزود: باید استکبار جهانی را بشناسیم و با ترفندهای و توطئه‌های آنان آشنا شویم.

وی تأکید کرد: همه انبیای الهی در سیره و سلوک خود ظلم ستیز بودند و هیچ کدام از انبیای الهی با ظلم سر سازش نداشتند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ظلم ستیزی یک ارزش است و ارزش‌ها قابل تغییر نیستند، اظهار داشت: هیچ گاه نباید ظلم ستیزی را فراموش کنیم.

رئیسی بیان داشت: اگر کسی بخواهد بگوید که رئیس جمهور جدید آمریکا یک ادبیات و رئیس جمهور دیگری یک ادبیات دیگر دارند حرف قابل قبولی نیست، زیرا آمریکا همان آمریکایی است که امام خمینی(ره) گفتند لذا اگر ادبیات یک رئیس جمهور عوض شود به معنای تغییر اصل ماهیت نیست لذا ما آمریکای خوب و بد نداریم.

* مهمترین شاخص فعال بودن مسؤولان، گره‌گشایی از امور مردم است

وی با اشاره به اینکه آمریکای خوب و بد برای اذهان ساختن یک توطئه است چرا که اصل و ماهیت آمریکا استکباری است، تصریح کرد: ملت و مردم اسلامی ظلم و ستم‌های مستکبران را هیچگاه از یاد نمی‌برند.

تولیت آستان قدس رضویم تذکر شد: امروز برای همه ملت میثاق شکنی دشمنان ثابت شده است لذا ما در معادلات خود هیچ حسابی برای قول‌های آمریکایی‌ها و مغرب زمین باز نکرده و نخواهیم کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه شاخص دیگر انقلابی بودن مردم باوری است، ادامه داد: نگاه به مردم به عنوان مهمترین مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی مطرح است.

وی ادامه داد: شاید بعضی از افراد در سطح جامعه که دم از مردم می‌زنند پز مردم‌داری را بدهند اما زمانی که امام خمینی(ره) می‌گویند میزان رأی ملت است لذا نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی بودن را باور دارد و به فکر گره‌گشایی امور مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی بوده که گره‌گشای زندگی مردم است خطاب به مسؤولین و خدمت‌گزاران نظام جمهوری اسلامی، تأکید کرد: مهمترین شاخص فعال بودن در خدمت مردم بودن و گره‌گشایی از امور مردم است.

رئیسی با بیان اینکه پرچمی که رهبری برافراشته‌اند از شاخص‌های کار انقلابی است، تبیین کرد: توجه به مردم و مستضعفان از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی است.

وی حضور جهادگران در روستاها و مناطق محروم را جلوه‌ای از کار انقلابی دانست و توضیح داد: گروه‌های جهادی از جمله اقداماتی است که توسط جوانان این مرز بوم انجام می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی خدمت به محرومین است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مسؤولین را به توجه و خدمت‌رسانی به قشر محروم توصیه و تأکید می‌کنند.

رئیسی عدالت اجتماعی را از دیگر شاخص‌های انقلابی بیان کرد و گفت: یک نیروی انقلابی عدالت‌خواه است لذا بر اساس این شاخص باید تمام محورها بر اساس عدالت انجام شود.

وی تبیین کرد: مهمترین مفهومی که بعد از توحید بر تمام مفاهیم توحیدی سایه افکنده است عدالت بوده و اصلی فراگیر است.

تولیت آستان قدس رضوی از دیگر شاخص‌های اندیشه انقلابی را ولایی بودن ذکر کرد و افزود: انقلابی کسی است که نگاهش به ولایت‌فقیه باشد و با توجه به فرامین ولی‌فقیه گام بردارد.

رئیسی ادامه داد: باید در عمل ولایی بدانیم و بسنجیم آنچه را که دیروز امام امت و آنچه را که امروز رهبری می‌فرمایند چیست زیرا ولایی عمل کردن به جامعه نظم می‌دهد و به نوعی ولی‌فقیه برقرار کننده نظم است.

* مسؤولین باید بر محوریت ولی‌فقیه در استان امور را دنبال و ساماندهی کنند

وی با بیان اینکه ولی‌فقیه شاخص در عدالت است، تبیین کرد: مردم خراسان جنوبی واقف هستند که رهبری از مهمترین مؤلفه‌های قدرت در نظام است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به انتخاب نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در طول تاریخ خراسان جنوبی مقام معظم رهبری نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی منصوب کردند که این امر در طول تاریخ استان بی‌سابقه است.

رئیسی با اشاره به اینکه ما به سهم خودمان از مقام معظم رهبری بابت این انتخاب تشکر و قدردانی می‌کنیم، اضافه کرد: مسؤولین باید بر محوریت ولی‌فقیه در استان امور را دنبال و ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه یک فرد انقلابی فقط به نجات مردم شهر و روستای خود نمی‌اندیشد، اظهار داشت: اهتمام مردم ایران فقط نجات خودشان نیست بلکه پرچم‌داری مردم مظلوم عالم را در دست گرفته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مردم جای جای عالم حق عدالت خواهی را طلب می‌کنند، تبیین کرد: امروزه توجه به معنویت در جوانان مغرب زمین افزایش یافته است.

رئیسی با بیان اینکه مردم یمن هویت خود را بازشناختند و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند، اعلام کرد: امروز رسالت سنگینی را بر عهده داریم، زیرا عالم تمدنی به نام دین و ارزش‌های الهی می‌خواهد.

وی تبیین کرد: امروز برای جامعه بشری ثابت شده است که ایران اسلامی راست می‌گوید.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به تشکیل گروه‌های تکفیری و داعشی اشاره کرد و بیان داشت: ریشه اصلی تشکیل این گروه‌ها به دست آمریکا و اسرائیل است و بسیاری از افراد گول خوردند و ابزار دست مستکبران شدند.

* تنها راه برون رفت از مشکلات تکیه بر اقتصاد مقاومتی است

رئیسی با بیان اینکه ما دست پلید استکبار جهانی را می‌شناسیم، اضافه کرد: بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی از اصول اجتناب‌ناپذبر است.

وی بیان داشت: آنهایی که دل داشتند که غربی‌ها گره‌گشایی کنند به این نتیجه رسیدند که هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهند لذا تنها راه برون رفت از مشکلات تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

تولیت آستان قدس رضوی تبیین کرد: ما هیچ چشم امیدی به گره‌گشایی مغرب زمین نداریم و باید بدانیم گره‌گشایی از امور تنها به دست مردم، متخصصان، جوانان و دانشمندان این مرزو بوم محقق می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه یک فرد انقلابی نباید از مجاهدت و تلاش دست بکشد، ادامه داد: جوانان باید بدانند که تلاش، مجاهدت، علم و فناوری است که بر توانمندی‌های کشور ایران می‌افزاید.

وی حضرت فاطمه(س) را نمونه بارز انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: باید در زمینه انقلابی اندیشیدن از حضرت زهرا(س) الگو بگیریم، زیرا ایشان به عنوان الگوی بزرگ انقلابی اندیشید و عمل کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1395، کدخبر: 13951122000543، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
انقلاب برای مردم بود ولی در کنار ان عده ای سود جو دارند از مردم سو استفاده میکنند و مردم در سختی به سر میبرند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین