پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
چشمه تروارتن منطقه آزاد ارس در شهرستان جلفا در فهرست ملی میراث طبیعی ثبت شد.
شعارسال: مرتضی آبدار در این خصوص اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیته ثبت آثار در سازمان میراث فرهنگی کشور با حضور اعضای کمیته و کارشناسان ارشد میراث فرهنگی، پرونده این چشمه مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب اعضای حاضر به عنوان یکی از آثار طبیعی ارزشمند آذربایجان‌شرقی به ثبت ملی رسید.

وی اظهار کرد: پرونده این چشمه با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس تهیه شده و قبلا نیز در جلسه شورای ثبت آثار استان به منظور ثبت، بررسی و تصویب شده بود.

گفتنی است، چشمه تراورتن به عنوان یکی از ژئوسایت‌ها، ژئو پارک پیشنهادی ارس بوده که شامل ژئوسایت‌های زمین شناسی، مناطق فسیلی، چشمه‌های معدنی و آبشارهای مختلف است.

شایان ذکر است، منطقه آزاد ارس در شمال غرب آذربایجان‌شرقی و در امتداد رود ارس هم مرز با کشورهای جمهوری آذربایجان، نخجوان و ارمنستان، بخش‌هایی از شهرستان‌های جلفا و کلیبر قرار دارد که فاصله آن با تبریز مرکز آذربایجان شرقی حدود 140 کیلومتری است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 95112416614، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین