پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
رئییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بازسازی جداره تاریخی میدان امام خمینی(ره) همدان در اولویت میراث فرهنگی قرار گیرد گفت: طرح ساماندهی میدان اصلی شهر همدان به دلیل اهمال سازمان میراث فرهنگی استان ناتمام مانده است.

شعار سال: کامران گردان شامگاه شنبه در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهارکرد: امروز ما در ساماندهی و بازسازی میدان امام خمینی(ره) مشکلات بسیاری با سازمان میراث فرهنگی داریم چرا که بافت جداره این میدان به ثبت رسیده و باید این سازمان در بازسازی آن وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه بافت جداره میدان امام میراثی است شهرداری حق دخل و تصرف در اجرای بازسازی آن را ندارد و این کار باید به وسیله سازمان میراث فرهنگی به انجام رسد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان تصریح کرد: تاکنون اقدمات بسیاری توسط شهرداری در راستای زیبا سازی فضای میدان اصلی شهر همدان انجام شده که سازمان میراث فرهنگی نیز باید در این زمینه ورود کند.

نقاشی 70 هزار مترمربع از دیوارهای همدان

رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال اقدمات موثری از جمله نصب تابلو‌های راهنمای مردم و مسافرین، نصب تابلو‌های منقش به تصاویر شهدا، نصب تابلو‌های بیلبورد در نقاط مختلف شهر همدان انجام شده است.

وحید علی ضمیر افزود: تا کنون 70 هزار متر مربع از دیوار‌های سطح شهر همدان رنگ آمیزی و دیوار نویسی شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال همچنین 300 قطعه ست‌های ورزشی و وسایل بازی کودکان در پارک‌ها و بوستان‌های همدان به ویژه در مناطق محرم و کم برخوردار نصب شده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان گفت: در بحث آذین بندی و نورپردازی شهرهمدان نیز تا کنون بسیاری از معابر، مساجد و و اماکن همدان ساماندهی شده است.

علی ضمیر افزود: امروز بزرگترین مشکل شهرداری همدان در بحث زیبا سازی فضای شهری میدان امام خمینی(ره) این شهر است که در این خصوص سازمان میراث فرهنگی پاسخگوی نامه‌های سازمان زیبا سازی در خصوص مرمت این بنا نیست.

وی با بیان اینکه اقدمات مهمی در راستای ساماندهی میدان امام خمینی(ره) شهر همدان انجام شده، تصریح کرد: با توجه به تاریخی بودن این اثر بایستی سازمان میراث فرهنگی استان اقدمات اساسی و اصولی در راستای حفظ و نگهداری و مناسب سازی این محل انجام دهد.

پایانه مینی‌بوس‌های همدان بازسازی شد

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به پیگیری وزارت کشور و اداره راه و شهر سازی تمام ترمینال‌های اتوبوسرانی بیش از 70 درصد از اتوبوس‌های خود را برای نقل و انتقال زائران حسینی به مرز‌ها اختصای دادند.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان نیز با اختصاص 50 دستگاه اتوبوس با آغاز سفر زائران به عتبات عالیات تا کنون 6 هزار مسافر را جابجا کرده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: این اتوبوس‌ها تا بازگشت کامل زائران در مسیر‌های تعیین شده اقدام به جابجایی مسافران م‌کنند.

ملک محمدی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده تاکنون مشکل خاصی برای مسافران به وجود نیامده و خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب‌تر بوده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در مدت زمان سفر زائران به کربلای معلی اتوبوس‌های شرکت واحد می‌توانند غز حومه شهر‌ها خارج شده و مسافران را تا نزدیک‌ترین مقصد برسانند.

مدیر عامل پایانه‌های همدان در ادامه با اشاره به خدمات و عملکرد سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان در 8 ماهه گذشته گفت: بازسازی ترمینال اتوبوس‌های همدان یکی از مهمترین اقدامات در راستای رضایتمندی مسافران و رانندگان همدان است.

ملک محمدی تصریح کرد: ترمینال مینی بوس‌های همدان یا یک میلیارد و 560 میلیون ریال بازسازی شد که نصب سایه‌بان جانمایی محل پارک خودروها از مهمترین اقدام در بازسازی این مکان است.

وی همچنین گفت: برای استاندارد سازی و بروز رسانی جایگاه سوخت گازوئیل در پایانه مسافربری همدان 200 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری همدان افزود: یکصد میلیون ریال نیز برای ترمیم سایه‌بان این جایگاه هزینه شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 آذر 1394، شناسه خبر: 935328 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین