پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: کارخانه پتروشیمی کردستان که یکی از محصولات دانش‌بنیان است در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
شعارسال: حسین فیروزی پیش‌از ظهر امروز در مراسم اختتامیه "نخستین همایش ملی اشتغال دانش‌بنیان و دومین جشنواره ایده‌های برتر کسب و کار" که به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار سنندج برگزار شد اظهار داشت: کارخانه پتروشیمی کردستان که یکی از محصولات دانش‌بنیان و ایده‌های کسب و کار بود روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این کارخانه محصولی که تولید می‌کند می‌تواند 2 هزار ماده دیگر را نیز تولید کند و این یعنی اقتصاد مقاومتی که می‌توان از این مواد در محصولات دانش‌بنیان استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: در جهان و منطقه پر التهاب امروز برای تداوم عزت و سرافرازی ما به دانش‌بنیان کردن تولید نیاز داریم و این یک ضرورت است و جوانان ما باید شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را با اقتصاد مقاومتی به منصه ظهر برسانند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید دانشگاه کارآفرین باشد، گفت: باید دولت حمایت‌های نهادی، مالی و حمایت‌های لازم را در حوزه‌های مختلف انجام دهد و مجموع همه اینها اشتغال کارآفرین می‌شود و بنابراین با اعتماد می‌توانیم بگوییم که موفق هستیم.

فیروزی افزود: فرد برای اینکه کارگاهی تولید کند از بد و خلقت تاکنون وابسته به طبیعت بوده است و رابطه مستقیمی بین میزان منابع طبیعی و تولید حاصل از آن محور اصلی اشتغال‌های طبیعی بوده است.

وی اظهار کرد: از عصر صنعتی شدن، ستون فقرات اشتغال تغییر می‌کند و در این صد سال اخیر به این مقوله بیشتر توجه شده که میزان وابستگی خود را به منابع طبیعی کمتر کند و در این عرصه خلاقیت‌ها و ابتکاراتی را به کار برده تا ارزش افزوده بیشتری ببرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه بهره‌وری یکی از موضوعات اساسی است که همواره می‌تواند در حوزه کشاورزی کارساز باشد و اگر مساحت کشور ژاپن و میزان تولید و زمین‌های قابل کشت آنها را در نظر بگیریم موضوع بهره‌وری را بیشتر تبیین می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در استفاده از منابع خدادادی از جمله منابع آب، خاک و نور یکسری مولفه‌های دیگری را به عنوان دانش‌بنیان کردن تولید می‌توان در نظر داشت.

* سنگ آهن یکی از پتانسیل‌های کردستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطر نشان کرد: موضوع سنگ آهن یکی از پتانسیل‌های استان کردستان است که ظرفیت 100 میلیون تن تولید سنگ آهن در استان را دارد.

وی گفت: در برگزاری این گونه همایش‌ها می‌خواهند که الگوها را یادآوری کنند که در کشورمان به اندازه کافی منابع طبیعی در اختیار داریم و در زمینه منابع طبیعی گاز، نفت جزو کشورهای سوم و چهارم جهان هستیم.

فیروزی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 5 میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند و 3 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی وجود دارد، افزود: دولت زیاد بتواند تمام توان خود را به کار ببرد سالانه فقط می‌تواند 100 هزار نیروی جوان را در ادارات و سازمان‌ها جذب کند که میزان اشتغال دولتی به صفر رسیده و جوانان ما باید در دانشگاه‌ها از این فرصت نهایت استفاده را بکنند.

* اشتغال دانش‌بنیان راهی برای توسعه کشور است

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نیاز امروز جامعه ما این است که جوانان و هم مراکز علمی کشور به اشتغال دانش‌بنیان روی بیاورند، اظهار کرد: ما راهی جز اشتغال دانش‌بنیان برای توسعه کشور نداریم و لازم است تمام بخش‌ها وارد این حوزه شوند و استان کردستان نیز زمینه آن را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به موفقیت شرکت ژولیما در استان کردستان توسط یکی از جوانان خلاق استان و زمینه اشتغالزایی 35 نفر دیگر در این شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این شرکت که در زمینه بازی‌ها و انیمیشن‌های رایانه‌ایی فعالیت دارد تاکنون توانسته 20 هزار نسخه در سطح دنیا مشتری پیدا کند و این مورد نمونه‌هایی از قابلیت و استعداد نیروی انسانی در استان کردستان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: اسفند 1395، کدخبر: 1336308 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین