پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، اظهار داشت: امروزه استفاده بی رویه از سموم شیمیایی دفع آفات نباتی و استفاده بیش از حداز کودهای شیمیایی ایمنی محصولات کشاورزی را به مخاطره می اندازد و مصرف آنها برای بهداشت و سلامت مصرف کنندگان مضر است.
شعارسال: حسین فیروزی با بیان اینکه نتایج بررسی ها نشان دهنده سلامت و ایمنی محصولات باغی و زراعی تولید شده در کردستان است، افزود: جا دارد از کشاورزان آگاه و تلاش گر استان قدردانی کنیم.

وی در این خصوص افزود: لازم است کشاورزان را به رعایت استانداردهای تولید بهتر و مناسب تر محصولات ارگانیک ترغیب و تشویق کنیم و از آنها بخواهیم کماکان از سموم غیرشیمیایی و کم خطر استفاده کنند و مصرف کودهای شیمیایی را در حداقل ممکن نگه دارند.

فیروزی در ادامه از مجموعه جهاد کشاورزی استان خواست در راستای تداوم آموزش ها و ترویج اطلاعات در این زمینه و نیز حساس سازی تولید کنندگان همچنان جدیت و اهتمام داشته باشند.

معاون استاندار همچنین خواستار اهتمام صدا و سیما، مطبوعات و علوم پزشکی استان نسبت به حساس سازی و ترغیب عرضه کنندگان و مصرف کنندگان به استفاده از محصولات ارگانیک شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروزه استفاده بی رویه از سموم شیمیایی دفع آفات نباتی و استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی موجب تجمع مواد مضر از جمله سموم، نیترات و فلزات سنگین در دانه ها و میوه ها خواهد شد که این امر ایمنی محصولات کشاورزی را به مخاطره می اندازد و مصرف آنها برای بهداشت و سلامت مصرف کنندگان مضر است.

فیروزی در پایان با یادآوری کیفیت بالای محصولات باغی و زراعی تولید شده در کردستان نسبت به محصولات سایر استان های کشور، خرید و مصرف تولیدات داخل استان را به هم استانی ها توصیه کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کدخبر: 464976، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
راهکارتان چیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین