پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان‌ها و مجامع علمی آسیایی موافقت کردند.

شعار سال: نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزییات لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی در انجمن فرهنگستان ها و مجامع علمی آسیا را بررسی و تصویب کردند.
با تصویب نمایندگان مجلس در ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده شد که در انجمن فرهنگستان ها و مجامع علمی آسیا به شرح پیوست عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند.
براساس این مصوبه، تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت برعهده دولت است.
در تبصره 1 ماده واحده این لایحه نیز ذکر شده است که رعایت اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد هرگونه بازنگری و اصلاح اساسنامه، موضوع ماده 12 الزامی است.
همچنین در تبصره 2 ماده واحده این لایحه تصویب شد از تاریخ تصویب این قانون، قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان های علوم آسیا مصوب 12 اسفندماه سال 90 لغو می شود.
در دلایل توجیهی این لایحه آمده است: به منظور حضور فعال و هدفمند جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی و منطقه ای و بهره گیری از آن در جهت تامین منافع ملی و در راستای اصول و اهداف استراتژیک سیاست خارجی کشور و لزوم توسعه و بکارگیری امکانات بالقوه در راستای اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور این لایحه برای بررسی بیشتر به مجلس ارایه شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 23 آبان 95 ، کد مطلب: 82306052: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین