پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
دبیر اتحادیه علمی دانشجویی باغبانی، فضای سبز و گیاهان دارویی گفت: راه‌اندازی اتحادیه‌های علمی دانشجویی فرصت تاریخی برای نظام آموزش عالی و دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

شعار سال: محمد رزاقی اظهار کرد: راه‌اندازی و فعالیت اتحادیه‌های انجمن‌های علمی فرصت تاریخی برای آموزش عالی و دانشگاه‌ها در راستای عمل به رسالت خود مبنی بر پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تاسیس اتحادیه‌های انجمن‌های علمی مبنی براینکه در هر رشته فعال‌ترین و دغدغه‌مندترین دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف گردهم می‌آیند، شاید دیگر در هیچ دولتی تکرار نشود.

دبیر اتحادیه علمی دانشجویی باغبانی، فضای سبز و گیاهان دارویی تصریح کرد: امروز برای حل بسیاری از مشکلات، نیازمند ورود نخبگان به جامعه هستیم؛ بنابراین توصیه می‌شود که مسئولین کشور از ظرفیت نخبگان اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی استفاده کنند و زمینه را برای بهره‌گیری سازمان‌ها و صنایع مختلف از توان علمی و همت داوطلبانه این اتحادیه‌های دانشجویی فراهم کنند.

رزاقی تاکید کرد: متاسفانه در بعضی از حوزه‌های کشور نتوانسته‌ایم نیرو در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم و شاید ریشه آن را باید در آموزش و پروش جستجو کرد.

وی افزود: می‌توان نشاط دانشجویی وعلمی اتحادیه‌ها را در جهت گسترش خلاقیت در مدارس به‌کار گرفت و دانش‌آموزانی را با مهارت و اعتماد به بنفس بالا برای ورود به دانشگاه‌ها تربیت کرد.

دبیر اتحادیه علمی دانشجویی باغبانی، فضای سبز و گیاهان دارویی عنوان کرد: امروز دیگر اقدامات همایشی و نمایشی نمی‌تواند چاره توسعه علمی در کشور باشد، بلکه نیازمند افرادی هستیم که مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر برای توسعه علمی کشور داشته باشند که این افراد را می‌توان در اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی یافت.

رزاقی با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های علمی باغبانی، فضای سبز و گیاهان دارویی در کشور، گفت: این اتحادیه در راستای چشم‌اندازی که بتواند به نهادی برای پیگیری مطالبات دانشجویان این رشته تبدیل شود، شروع به کار کرد و در آغاز فعالیت خود، جلساتی را با مسئولین جهاد کشاورزی و انجمن باغبانی ایران برگزار کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز به شبکه‌سازی قوی در جهت شناسایی مطالبات دانشجویان، به برقراری ارتباط با انجمن‌های علمی مرتبط در سراسر کشور اقدام نمودیم و برنامه‌هایی از جمله همایش ملی "محیط زیست و فضای سبز شهری پایدار" را با همکاری انجمن علمی فضای سبز دانشگاه فردوسی، جشنواره هفته پژوهش را با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزار کرده‌ایم.

دبیر اتحادیه علمی دانشجویی باغبانی، فضای سبز و گیاهان دارویی اضافه کرد: اکنوندر حال برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین استارتاپ ویکند در حوزه‌ باغبانی با همکاری دانشگاه شیراز و نخستین همایش ملی دستاوردهای صنعت باغبانی ایران با همکاری دانشگاه فردوسی هستیم.

رزاقی اتحادیه علمی دانشجویی باغبانی، فضای سبز و گیاهان دارویی یکی از فعال‌ترین اتحادیه‌ها در حوزه کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین‌دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان کشاورزی محسوب می‌شود، با برگزاری جلسات متعدد با کارآفرینان و بهره‌مندی از تجارب آنان درحال آماده کردن طرحی برای حل این مسئله برای ارائه به مجلس شورای اسلامی هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 24 دی 95 ، کد مطلب: 95102415109: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
مشروط بر اینکه علمی بماند و آغشته به تمایلات سیاسی نشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین