پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر یک‌روزه خود به زنجان، با برگزیدگان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشگاه زنجان دیدار کرد.

شعار سال: منطقه زنجان، محمد فرهادی در این دیدار بعد از شنیدن نظرات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، گفت: بسیاری از آیین‌نامه‌ها اصلاح‌شده است و اقداماتی نیز انجام ‌شده است که نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اطلاع کمی از آن دارند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت، افزود: به رغم این مشکلات، در 9 ماهه اول امسال حدود 72 درصد از بودجه جاری دانشگاهها تخصیص‌یافته است. هرچند معتقدیم بسیاری از مشکلات مالی دانشگاه‌ها به گذشته برمی‌گردد که به‌رغم اوج درآمدهای نفتی، بودجه دانشگاه‌ها به ‌اندازه کافی تخصیص نیافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به درخواست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در خصوص کمبود فضای فعالیت‌های فرهنگی برای تخصیص بودجه برای تأسیس خانه فرهنگ قول مساعد داد.

فرهادی در خصوص مشکل دریافت هزینه سنوات اضافی از دانشجویان، گفت: آئین‌نامه مربوطه برای دوره کارشناسی در سال 93 و دوره کارشناسی ارشد در سال 94 و دوره دکتری در سال‌جاری ابلاغ شد که همه آن‌ها پس از مشورت جمعی و تصویب شوراهای برنامه‌ریزی آموزش عالی و شورای گسترش انجام ‌شده است و البته برای دانشجویان علاوه بر سنوات مجاز یک ‌ترم اضافه نیز بدون پرداخت هزینه در نظر گرفته ‌شده است.

وی تأکید کرد: در صورتی ‌که ترم اضافی برای دانشجویان به علت مشکلات دانشگاه و کوتاهی‌های سیستم آموزشی لحاظ شده است، هیچ هزینه‌ای بابت ترم اضافی دریافت نمی‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اعطای مجوز تأسیس اتحادیه‌های جدید دانشجویی نیز گفت: این اقدام باید در جلسات مشترک و شورای مرکزی تشکل‌های دانشجویی انجام شود که آئین‌نامه و مقدمات آن فراهم‌ شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 8 بهمن 95 ، کد مطلب: 95110805110: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین