پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
بانک‌ها ربا می‌گیرند و به مردم ربا می‌دهند اما علما برای پایان دادن به این وضعیت تحصن نمی‌کنند.

شعار سال: در خبرها آمده بود طلاب و حوزویان استان خراسان جنوبی چند روز متوالی تحصن کردند.همه‌ی این‌ها به خاطر صحبت‌های نادرست استاندار خراسان جنوبی است که گفته بود: «در خراسان شمالی که مراسم سنتی برگزار می‌شود، زنان می‌رقصند، مردان می‌رقصند که این شادمانی با آموزه‌های دینی منافاتی ندارد

بر همین اساس آنها معتقدند که استاندار باید برکنار گردد و تا این خواسته برآورده نشود، دست از تحصن بر نمی‌دارند؛ تحصنی که به گفته‌ی این طلبه‌ها از حمایت آقایان مکارم شیرازی و نوری همدانی هم برخوردار است.

با جست‌وجویی کوتاه و سریع در فضای مجازی، به آمار جالبی درباره استان خراسان جنوبی می‌رسیم.در این استان، تعداد ۳۵ شعبه بانک صادرات، ۴۰ شعبه بانک کشاورزی، ۱۹ شعبه بانک تجارت و ۱۸ شعبه بانک ملت وجود دارد که رسما از مردم ربا می‌گیرند و متقابلا به آنها ربا می‌دهند.

اگر فقط همین ۴ بانک را در نظر بگیریم، مجموعا ۱۱۲ شعبه بانکیِ این استان که همسایه‌ی امام هشتم است، به جنگ با خدا رفته‌اند؛ مبنای این تحلیل هم آیه ۲۷۹ سوره مبارکه بقره است.

امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «رباخواری، حرام، پلید، از گناهان کبیره و از جمله چیزهایی است که خداوند بر آن وعده آتش داده است، پناه می‌بریم به خدا از آن

همچنین در جای دیگری روایت داریم از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «یک درهم ربا نزد خداوند سنگین‌تر است از هفتاد بار زنا کردن با محارم در خانه خدا و فرمود ربا هفتاد جزء دارد که آسان‌ترینش این است که مرد با مادرش در بیت‌الله الحرام ازدواج کند

حالا در چنین شرایطی که سال‌هاست صدها بانک در استان خراسان جنوبی کاملا شیک و مجلسی از مردمِ نمازخوان و مؤمن این استان، ربا گرفته و به آنان ربا می‌دهند، حوزه علمیه و طلابِ شریف آن سکوت اختیار کرده و در عوض، نسبت به حرف استاندار خراسان جنوبی غیرتی شده‌اند و دست به تحصن زده‌اند!

در اینکه ادعای استاندار محترم، نادرست است، تردیدی نیست و حتما باید با آن مقابله کرد؛ اما اینکه با گناهی به مراتب بدتر از زنا با محارم در خانه خدا، مبارزه نشود و در عوض به یک صحبت، این‌گونه اعتراض گردد، جای بسی ناامیدی است! و بیم آن می‌رود که این تحصن و اعتراضات، رنگ و بوی سیاسی داشته باشند، نه روایی و حدیثی!

شک نکنید این نوع از اسلام قطعا به ضرر اسلام و مسلمین تمام خواهد شد. اسلامی که بیشتر به دنبال تسویه حساب سیاسی است تا قیام علیه انحرافات اخلاقی و اقتصادی و سیاسی.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آناج، تاریخ 25 اسفند 95، کد مطلب: 75710: www.anaj.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین