پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۶۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
شورای چهارم شهر اردبیل که در کارنامه‌اش کش و قوس‌های فراوان برای انتخاب دو شهردار، افشاگری‌ها، استیضاح و برکناری شهردار فعلی و بازگشت دوباره این شهردار معزول شده را ثبت کرده به اذعان رئیس این شورا دستاوردهای زیادی در حوزه های عمران و پژوهش دارد.

شعار سال: شورای چهارم شهر اردبیل که در کارنامه‌اش کش و قوس‌های فراوان برای انتخاب دو شهردار، افشاگری‌ها، استیضاح و برکناری شهردارفعلی و بازگشت دوباره این شهردار معزول شده با حکم هیئت اختلاف استان را دارد و بهره برداری از طولانی ترین رینگ پیاده روی کشور را به نام خود ثبت کرده تا چند ماه دیگر دوره چهار ساله اش به اتمام می رسد تا 13 عضو جدید سکانداری پارلمان محلی اردبیل را برعهده بگیرند.

ذکی الله خوشبخت که بیش از سه سال است بر صندلی رئیس شورای شهر اردبیل تکیه زده با دفاع از عملکرد این دوره شورا، مهمترین اقدام شوای چهارم شهر اردبیل را در حوزه پژوهشگری، فرهنگی و عمران دانست.

وی گفت: شورای چهارم شهر اردبیل دستاوردهای زیادی داشته، هم درحوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت ویژه کرده و هم در حوزه عمران و آبادانی کارهای شاهکاری را انجام داده است.

از تصویب احداث پل قدس اردبیل تا تاسیس دانشگاه علمی کاربردی از شاهکارهای شورای چهارم

خوشبخت تصریح کرد: یکی از شاهکارهای شورای چهارم تصویب و طراحی پل قدس اردبیل است، گر چه پیشرفت کاری این پل به کندی پیش می رود اما با این پل مشکلات ترافیکی خیابان های امام، معلم، ساحلی، شهید مطهری و شهید یسری، بزرگراه شهدا، بیمارستان امام خمینی و حتی خیابان فرعی هلال احمر سابق که همان خیابان منتهی به بیمارستان فاطمی و بزرگراه شهدا است، رفع میشود؛ به گفته وی در این خیابانها بیش از 60 گره وجود دارد که با احداث پل قدس اکثریت این گرهها باز میشود.

وی اتفاقات رخ داده در شورابیل را شاهکار دیگر شورای چهارم شهر اردبیل می داند و اعتقاد دارد: ایجاد سه ورودی برای شورابیلی که یک ورودی داشت و بهره برداری از این سه ورودی در اوایل سال 96 و البته بهره برداری از طولانی‌ترین رینگ پیاده روی کشور در شورابیل از جمله مصوبات موثر این دوره از شورا است که به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس پارلمان محلی اردبیل، تصویب طرح تکمیل رینگ بزرگراه بسیج را که در پل هوایی قطع شده بود، جزو مصوبات مهم شورای چهارم شهر اردبیل دانست که طرح مطالعاتی این رینگ انجام شده و جزو طرح های مسلم این دوره از شورا است.

به گفته این عضو شورا، رینگ بزرگراه بسیج با عبور از رودخانه بالیقلوچای، مجتمع فدک، در میدان بسیج به بزرگراه ولایت و میدان ایثار وصل خواهد شد.

خوشبخت اصلاح خیابان امام خمینی از ایستگاه سرعین به طرف میدان شریعتی، چهارراه، بازار، تازه میدان و از آنجا تا پیرعبدالملک و یاقوت و همچنین احداث پل داروپخش، را از مصوبات مهمی می داند که در زمان شورای چهارم اردبیل، تصویب و اجرا شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر کارهای مهم عمرانی شورای چهارم اردبیل در حوزه تحقیق، پژوهش و فرهنگ نیز گام های بزرگی برداشته است از جمله اینکه در این دوره برای شورا و شهرداری پژوهشگاه و دانشگاه علمی کاربردی تاسیس شد تا مطالعات در شهرداری علمی و پژوهشی شود و البته با تاسیس این دانشگاه تمامی کارکنان شهرداری اردبیل و سایر شهرداری های استان به راحتی تحصیل کنند.

رئیس شورای چهارم شهر اردبیل ادامه داد: از افتخارات دیگر شورای چهارم اردبیل رفع دغدغه مردم در رفع ضعف دانش آموزان این دیار در علوم پایه است که در این راستا شورای چهارم تاسیس خانه ریاضیات در اردبیل را تصویب کرد.

برای تولید درآمد ریسک کردیم/ شهردار در گشایش معابر دستش باز است

وی گفت: در حوزه فرهنگی و آموزشی و پژوهشی کارهایی انجام شده که واقعا در اردبیل نبود؛ یقینا دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اردبیل به ارتقاء توان کارکنان شهرداری از لحاظ فنی، علمی منجر خواهد شد و از طرفی با تاسیس خانه ریاضیات امیدواریم مشکل ریاضیات فرزندان جامعه رفع شود.

خوشبخت افزود: در سایرحوزه‌ها کما بیش شورای شهر اردبیل تلاشش را کرده است؛ در کسب و تولید درآمد و استقبال از سرمایه‌گذار و البته کسب مشارکت هم قدم های خوبی را برداشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: در واقع شورای چهارم شهر اردبیل با قبول ریسک به شهردار اجازه داد تا هزینه های پروانه را از کسانی که مجتمع های بیش از 4 واحد در اردبیل می‌سازند چه مسکونی و تجاری و خدماتی، همان اول دریافت نکند در حالی خود شهرداری به این پول‌ها احتیاج دارد؛ با این رویه بنیه سرمایه‌گذاران قوی و کارها را سریع‌تر انجام خواهند داد و البته شهرداری هم به اندازه هزینه پروانه سهام دار این ساختمان‌ها خواهد بود؛ این اتفاق هیچ وقت در شهر ما نیفتاده بود .

رئیس پارلمان محلی اردبیل با تاکید بر اینکه برای گشایش معابر، دست شهردار باز گذاشته شده مردم و نتایج آن را در کمترین زمان خواهند دید، گفت: شورا در گشایش معابر مرکز شهر شورای چهارم اقدامات قابل توجه داشته به طوری که اوایل امسال به شهرداری این اجازه داده شد که برای گشایش معابر در مرکزیت شهر اردبیل و حل ترافیک در این محدوده هیچ محدودیتی برای رسیدن توافق با مردم نداشته باشد.

در طول این چهار سال از تخصص اعضای شورا چقدر استفاده شد؟

وی در پاسخ به این سوال که در طول این چهار سال از تخصص اعضای شورا چقدر استفاده شد، اظهار داشت: بدون شک افراد متخصص در برنامه‌ریزی ها و بحث های فنی و تخصصی شورا فوق العاده موثر و مایه امید هستند، اما فقط متخصص بودن اعضای شورا کافی نیست؛ معتقدم شورا بیشتر در بحث مدیریت و برنامه ریزی باید از گروها های فنی و تخصصی خارج از شورا هم بهره مند شود.

خوشبخت ادامه داد: علاوه بر ضروری بودن افراد متخصص در شورا باید رویکرد شورا مدیریتی باشد و افراد متخصص حلقه واسط بین شورا و متخصصان جامعه باشند، آنها را با شورا ارتباط بدهند، به گونه ای که تصمیمات شورا بر اساس نظر کارشناسان انبوه اتخاذ شود .

وی اعتقاد دارد: بعد مدیریتی در شورا بیشتر از دایره تخصصی لازم است چرا که مدیریت قوی شورا را از نظرات سازنده متخصصان و کارشناسان بهره مند می سازد.

رئیس پارلمان محلی اردبیل اذعان داشت: برای رفع مشکلات فنی و تخصصی شهر باید از ظرفیت گروههای تخصصی موجود از جمله کارشناسان دانشگاهی، اساتید برجسته، کارشناسان ماده 5،کارشناسان مسکن و شهرسازی و مهندسان نظام مهندسی استفاده شود.

وی انتقال پادگان تیپ 40 ارتش از مرکز شهر به خارج از شهر را از آخرین دستاوردهای شورای چهارم اردبیل عنوان کرد و گفت: سالیان سال برای تحقق این امر مهم تلاش شد اما به نتیجه‌ای نرسید تا اینکه در روزهای اخیر طرح توافق انتقال پادگان اردبیل به خارج از شهر که توسط شهردار و نمایندگی ارتش صورت گرفته به تصویب شورای شهر چهارم اردبیل رسید و امیدواریم این مصوبه در کمترین زمان اجرایی شود.

خوشبخت تصریح کرد: پادگان چمران اردبیل به خارج از شهر و در محوطه دو روستای" آل‌قیر" و "پیر آل‌قیر" در حوزه اردبیل به سرعین منتقل می شود و با این انتقال معابر ترافیکی اردبیل در پرترددترین نقاط گشوده می شود.

مبادا بیکاری بر جوانان تحصیل کرده فشار بیاورد و بیایند کاندیدای شورا شوند!

عضو هیات رئیسه شورای چهارم شهر اردبیل درباره تعداد بی شمار کاندیداها شورای شهر اردبیل در انتخابات96 گفت: البته هنوز ثبت نامی صورت نگرفته و کاندیدا شدن این تعداد بیشماری که می گویید در حد گمانه زنی است، اما امیدوارم که همه این افراد از سر احساس تکلیف وارد گود انتخاباتی شوند و علاقه به شهر خود را معرض انتخاب مردم قرار دهند.

خوشبخت اظهار داشت: با رای مردم است که اعضای شورا انتخاب می شوند اما قانون انتخابات شوراها تا اندازه ای دست همه را برای شرکت در این انتخابات باز گذاشته است به گونه ای که افراد با تحصیلات لیسانس و 25 سال، می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: امیدواریم همه کاندیداهای شورای شهر با انگیزه خدمت و توسعه شهر و آبادانی پا به انتخابات بگذارند.

رئیس پارلمان محلی اردبیل خاطر نشان کرد: مبادا بیکاری بر جوانان تحصیل کرده بیکار فشار بیاورد و با ذهنیت شاغل شدن بیایند کاندیدای شورا شوند؛ شورا محل استخدام نیست شورا منصب و مسئولیت مقطعی بدون حقوق است.

قطعا روزی تمام فیش‌های حقوقم را رو خواهم کرد

وی گفت: به آن عده که با انگیزه استخدام شدن در شورا وارد گود انتخابات می شوند باید گفت که در شورا حقوقی پرداخت نمی شود که بشود با آن خودت را بیمه کنی، شورا حق الجلسه ای است و افراد به میزان تعداد جلسه ای که در ان شرکت می کنند حقوق می گیرند؛ در شهرهایی مثل اردبیل با بیش از 500 هزار نفر جمعیت شورا ماهی 50 جلسه می تواند داشته باشد و بابت 51 اُمین جلسه حق الزحمه ای پرداخت نمی شود، در شهرهای کمتر از 500 هزار نفر جمعیت تعداد جلسه ها از 50 مورد هم کمتر است مثل مشگین و پارس آباد .

وی در پاسخ به این سوال که حق الزحمه هر جلسه برای اعضای شورا چقدر است، اظهارداشت: لازم است مردم بدانند و قطعا روزی بنده تمام فیشهای حقوقم را رو خواهم کرد؛ اما بدانید که هیچ ماهی، پولی که من از شورا گرفته ام بیش از 2 میلیون و 170هزار تومان نشده است.

وی گفت: تمامی پرداختی ها در حسابداری شورا موجود و قابل بررسی و مشاهده است و تازه از طریق بانک پرداخت شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شمال غرب، تاریخ 10 اسفند 95، کد مطلب: 12884: www.sh-gharb.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
واقعا به این شورا میگن شورای انقلابی....کسی که در حمایت از حقوق مردم از هیچ گروهی نترسه و دشمنان و خائنان به این مردم رو رسوا کنه
خدا خیرشون بده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
کاش پی این استیضاح رو جدی تر می گرفتند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
وقتی با هم دیگه لج افتادن میان همدیگه رو لو میدنم اینکارا در شان شورا نیس واقعا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین