پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه در حال حاضر کمتر از یک درصد از اعتبارات به حوزه پژوهش اختصاص داده می‌شود، گفت: باید اعتبارات حوزه پژوهش افزایش پیداکرده و توجه ویژه‌ای به امور پژوهشی شود.

شعارسال: وجه اله خدمتگزار در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی و فرمایشات مقام معظم رهبری علم، فناوری و پژوهش کلید قطعی پیشرفت، توسعه، حیات آینده کشور و خدمت بهتر به مردم است.

وی بیان کرد: تا زمانی که پژوهش در کار نباشد و از تحقیق استفاده نشود، نمی‌توانیم نیازهای اولیه کشور را تأمین و خدمات‌رسانی بهتر به مردم را در دستور کار قرار دهیم.

*مسئولان ابزار موردنیاز پژوهشگران را در اختیارشان قرار دهند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پژوهش اساسی‌ترین کاری است که باید در کشور صورت گیرد و محصول آن باید موردتوجه و احترام واقع شود، عنوان داشت: هر چند خراسان جنوبی در برخی از شاخص‌ها از استان های دیگر عقب تر باشد اما در حوزه دانشگاه، علم، تحقیق، فناوری و پژوهش در رتبه‌های نخست کشور قرار داشته و باید سرآمد استان های دیگر باشد.

خدمتگزار با تاکید بر اینکه در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و... نیاز به تحقیق و پژوهش داریم، بیان داشت: در همین راستا مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید ابزار موردنیاز پژوهشگران را در اختیارشان قرار داده و فضای لازم را برای آن‌ها فراهم کنند تا با آرامش خاطر به تحقیق بپردازند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان، گفت: تلاش می‌شود در این هفته جایگاه و نقش پژوهش در جامعه، اداره سازمان، اداره استان و کشور تبیین و بین مردم و دوستداران علم و دانش ارتباط برقرار کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز در دنیا پژوهش و فناوری یکی از شاخص های ارزیابی کشورها است، بیان کرد: پیشرفت و تعالی هر کشور به سطح علم، دانش و به میزان تولید و فناوری بوده که به‌دست آورده است.

*موفقیت و توسعه پژوهش نیازمند نهادینه کردن رویکرد پژوهش محوری است

خدمتگزار، موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه‌ای را نیازمند نهادینه کردن رویکرد پژوهش محوری دانست و افزود: رویکرد پژوهش محوری یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی به ویژگی های یک پژوهشگر موفق اشاره کرد و گفت: پژوهشگر موفق کسی است که دانسته‌های خود را بر اساس نیازهای مخاطبان در اختیار جامعه قرار دهد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پاسخ های یک پژوهشگر به نیازهای جامعه باید یک جواب علمی، منطقی و مبتنی بردانش و آخرین اطلاعات و دستاوردها ارائه دهد، عنوان داشت: برای دستیابی به آخرین اطلاعات و دستاوردها باید از منابع علمی، کتاب‌ها، یافته‌های پژوهشگران و مقالات ارائه‌شده استفاده‌شده و هر روز این اطلاعات را افزایش دهیم.

خدمتگزار، توسعه علمی، صنعتی و اجتماعی که به‌عنوان محرکه پیشرفت هر کشور است را نیازمند فناوری و پژوهش دانست و افزود: پژوهش در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی نیز می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم برای اعمال مدیریت درست باید به پژوهش و یافته‌های پژوهشی توجه کنیم چرا که به هر میزان که در حوزه پژوهش‌ کار و سرمایه‌گذاری کنیم در واقع سرمایه جاویدانی است که اندوخته شده است.

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه هنوز در کشور ما در مقایسه با خیلی از کشورها اعتبار کمتری به حوزه پژوهش اختصاص می‌یابد، بیان داشت: در حال حاضر کمتر از یک درصد از اعتبارات به حوزه پژوهش اختصاص داده می‌شود که شایسته نیست.

خدمتگزار تاکید کرد:باید اعتبارات حوزه پژوهش افزایش پیداکرده و بیشترین توجه به پژوهشگر، امور پژوهشی و دستاوردها و تولیدات این حوزه شود.

*هر گونه کار پژوهشی در استان حمایت می‌شود

وی با اعلام آمادگی از استقبال و حمایت از هر گونه کار پژوهشی در استان، گفت: همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید خود را موظف بدانند تا به پژوهشگران در دستیابی به اطلاعات و آمار موردنیاز، ارقام و مجوزهای موردنیاز همکاری کنند تا پژوهشگران بتوانند مرزهای دانش را بشکافند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا پژوهشگران دستاوردهای خود را به مرحله بومی‌سازی، تولید ثروت و ایجاد اشتغال و تولید برسانند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16آذر1394، کدخبر: 2993560: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین