پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
چهارمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا رفته رفته به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، ماه هاست افراد مختلف با سلایق و وابستگی های متنوع آماده می شوند تا با کاندیداتوری در هماورد انتخابات 29 اردیبهشت، بضاعت خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند.

شعارسال: آنچه که عیان است اصلاح طلبان استان بر سر معرفی سرلیست انتخاباتی خود برای این دوره انتخابات به تفاهم نرسیده و گویا تصمیم ندارند بر اختلافات درونی خود فایق آیند و با تحمیل این شرایط باید یکه تازی نیمه شاخص ها در انتخابات این دوره شورای شهر ایلام را ناظر باشیم.

چهارمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا رفته رفته به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، ماه هاست افراد مختلف با سلایق و وابستگی های متنوع آماده می شوند تا با کاندیداتوری در هماورد انتخابات 29 اردیبهشت، بضاعت خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند.

پس از چهار دوره سیطره تعصبات قومی و تفکرات قبیله ای بر شیوه نماینده گزینی در انتخابات شوراهای شهر در شهرهای استان بخصوص ایلام، تمام امیدها به انتخابات پنجم بسته شده است تا با گذار از این مرحله سخت، شیوه نوینی از نماینده گزینی براساس انتخابات مرسوم مردم سالارانه با تکیه بر شایسته سالاری در این استان رقم بخورد.

دو طیف برجسته سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان به تصاحب کرسی های شورای شهر چشم دوخته و برای سیطره بر بزرگترین پارلمان محلی کشور تمامی داشته های خود را روانه این هماورد سخت نموده اند اما در شهر ایلام علیرغم اینکه زمان ثبت نام کاندیداهای شورای شهر و روستا سپری شد، برنامه ریزی طیف های سیاسی و پیش بینی برای این انتخابات و نتیجه آن کماکان در لفافه ای از تردید قرار دارد.

علیرغم اینکه براساس شنیده ها طیف اصولگرایان با تمام قدرت به تصاحب کرسی های شورای شهر ایلام چشم دوخته و افرادی را روانه میدان کرده است اما اصلاح طلبان استان هنوز برگه های خود برای این رقابت بزرگ سیاسی را رو نکرده یا واقعا اختلافی بزرگ مانع از شکل گیری اجماع سیاسی در این انتخابات شده است.

به هر تقدیر خیز کم رمق اصلاح طلبان استان با نیروهای نیمه شاخص برای تصاحب هفت کرسی شورای اسلامی شهر ایلام و عدم حضور شاخص ترین کاندیداها در محل ثبت نام، گویای وجود اختلافی بزرگ در درون این جریان سیاسی در استان است.

براساس نظر کارشناسان و صاحبنظران دغدغه مند وضعیت سیاسی و اجتماعی شهر ایلام لازمه عبور از تفکرات تبار گرایانه حاکم بر انتخابات شوراها، حضور افراد تحصیلکرده، روشنفکر و خردورز در این انتخابات است، عدم اجماع اصلاح طلبان بعنوان پرچمداران تفوق شایسته سالاری بر قبیله گرایی در بزنگاه عبور ایلام از این مرحله حساس، خسران زیادی برای انتخابات پنجم شورای شهر ایلام و تکرار اتفاقات چهار دوره حاکم بر این شهر را بدنبال دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایلام امروز، تاریخ انتشار: 8فروردین1396، کدخبر: 13935: ilamtoday.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین