پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
چند سالی است که پروژه انتقال آب به دشت‌های ایذه برای مسئولان به ویژه کاندیدای انتخاباتی مجلس ابزاری برای تبلیغات شده است حالا در این میان چه کسی باید پاسخگوی جوانان بیکاری ایذه‌ای باشد.

شعار سال: سد کارون 3 یکی از بزرگترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران احداث شده و نیروگاه این سد در حال حاضر با تولید سالیانه 4 میلیون کیلو وات ساعت انرژی یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق‌آبی کشور است.

هدف از احداث سد و نیروگاه کارون 3 تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور ایران و نیز کنترل سیلاب های مخرب است سد کارون 3 در 20 کیلومتری شرق شهرستان ایذه و در فاصله 600 کیلومتری مصب رودخانه کارون در شمال شرق استان خوزستان است.

عملیات اجرایی این طرح در سال 72 آغاز و در سال 84 به پایان رسید،درست از زمان آبگیری سد کارون 3 تاکنون بیش از 8 سیلاب مهار شده است.


ناگفته نماند که بیشتر مردم و بویژه جوانان این شهرستان بیکار هستند وبا انتقال آب کارون به دشت‌های ایذه به گفته کارشناسان می‌توان بیش از 100 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرد و این به گونه‌ای بوده که کشاورزان نیز می‌توانند با سرازیر شدن آب کارون به زمین‌های حاصلخیز این شهر جوانان تحصیلکرده زیادی را به عنوان کارشناس مشغول به کار کنند.

البته در این سال‌های گذشته دولتمردان و نمایندگان مجلس وعده‌های زیادی برای انتقال آب کارون به دشت‌های ایذه را داده‌اند و این به صورتی بود که در سال 90 معاون اول رئیس جمهور وقت به همراه وزیر سابق نیرو و همچنین نماینده مردم در مجلس هشتم به ایذه سفر کرده‌اند و کلنگ پروژه انتقال آبرسانی به دشت‌های ایذه را زده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور وقت در آن سفر بیان کرده اند؛آبرسانی به دشت‌های ایذه کار بزرگ و با اهمیتی است و برای اینکه بخشی از آب کارون به دشت ها جاری شود هزینه های زیادی شده است و البته ایجاد اشتغال و رونق زمین های زراعی منطقه بخشی از مزایای این طرح است.

این در حالی است که سالیان طولانی نمایندگان مردم در مجلس از طرح آبرسانی به دشت‌های ایذه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در شعارهای انتخاباتی خود استفاده می کردند و این به گونه ای بود که سراسر شهر را از بنرهای تبلیغاتی انتقال آب از این بابت که قطعی شد را نصب می کردند.

بیش از چند سالی است که مردم این شهر در انتظار انتقال آب کارون به دشت‌های ایذه هستند و خوشحال از اینکه شاید روزی پروژه آبرسانی به زمین‌های حاصلخیز این شهر قطعی شود تا شاید گره‌ای از مشکلاتشان که همان بیکاری فرزندان شان است را برطرف کنند.

سفرها و وعده های مسئولان درباره انتقال آب کارون به دشت‌های ایذه ادامه دار بود تا اینکه بیش از 20 روز پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت یازدهم را هم به شهر ایذه کشاند و در سفری که در کنار رودخانه کارون 3 داشتاعلام کرد؛ شهرستان ایذه استعداد کشاورزی را دارد و آب به اندازه در این استان وجود دارد و باید از آن برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی و تامین آب کشاورزی استفاده کرد.


نوبخت در ادامه همین سفر که در کنار رودخانه کارون به سخنرانی پرداخت عنوان کرد:کارشناسان ما به صورت دقیق در حال بررسی مناقصه های این طرح هستند و اراده دولت بر انجام این کارها است و نیازی به بازگویی این اراده وجود ندارد چون در لایحه برنامه ششم و هم در بودجه اولویت آب در نظر گرفته شده است.

البته نباید از این موضوع مهم گذر کرد که شاید این سفر نوبخت هم مانند سفرهای دولتمران در سال‌های اخیر برای اجرای این طرح اشتغالزا تبلیغاتی باشد چرا که در آستانه فرا رسیدن انتخابات و تبلیغات ریاست جمهوری دوره دوازدهم هستیم از این بابت مردم این شهرستان نیز در فضای حقیقی و مجازی ابراز نارضایتی میکنند که این بار هم شاهد آبرسانی این پروژه نخواهیم بود چرا که این سفر یک حرکت تبلیغاتی برای جمع آوری رای است.

مردم شهرستان ایذه از دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس انتظار دارند که این طرح را اجرایی کنند تا اینکه جوانان تحصیلکرده این شهر برای ایجاد یک شغل ناپایدار ساعت‌ها مسیر پر خطر را به شهرهای دیگر سفر نکنند.

در همین زمینه محسن اورک یک شهروند ایذه‌ای اظهارداشت: متاسفانه مسئولان کشوری و استانی سال‌ها است که برای اجرای این طرح فقط شعار می‌دهند.

وی درادامه افزود: چرا باید روزانه بیش از 7 اتوبوس مسافر که برابری می‌کند با بیش از 400 جوان تحصیلکرده به فازهای پارس جنوبی برای ایجاد یک شغل ناپایدار سفر کنند؟ و باید چند ماه در سال را به دور از خانواده برای کسب درآمد باشند.

این شهروند ایذه‌ای بیان کرد: پروژه ی آبرسانی به دشت‌های ایذه یک شعار تبلیغاتی برای سیاسیون شده است؛ این موضوع هم دقیق مشخص است که مسئولان از این طرح به عنوان یک ابزار تبلیغاتی از آن استفاده می‌کنند و با این کارشان مردم شریف و محروم ایذه را فریب می دهند.

اورک عنوان کرد:قطعا با انتقال آب به دشت های ایذه مشکل بیکاری جوانان این شهر برطرف می شود و به عنوان یک شهروند ایذه ای از مسئولان درخواست می‌کنم هرچه سریعتر دستور اجرای این پروژه را بدهند تا اینکه امیدوار از این باشیم که در دوره‌های آینده هیچ کاندیدای انتخاباتی نتوان از این طرح به عنوان یک ابزار از آن استفاده کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 1359936: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین