پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
بررسی‌های دقیق باستان‌شناسی در دهستان‌های گلشن و نخلستان شهرستان طبس که دارای آثار و شواهد تاریخی بسیاری است، از چند روز پیش با سرپرستی یک دانشجوی دکتری باستان‌شناس، آغاز شده است؛ پیش‌بینی شده که با این بررسی‌ها، در تعداد آثار شناسایی شده‌ی تاریخی طبس، افزایش چشم‌گیری حاصل شود.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، سیداحمد برآبادی مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از آغاز بررسی باستان‌شناسی دهستان‌های گلشن و نخلستان شهرستان طبس خبر داد و یادآور شد: شهرستان طبس به دلیل برخورداری از جایگاه خاص تاریخی دارای آثار و شواهد تاریخی و فرهنگی بسیاری است.

وی بیان کرد: با موافقت پژوهشکده باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، برنامه بررسی و شناسایی آثار باستانی شهرستان طبس شامل دهستان‌های گلشن و نخلستان بخش مرکزی به سرپرستی «بهرام عنانی» دانشجوی دکتری باستان‌شناس از ابتدای فروردین 96 آغاز شده است.

مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره‌کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه بررسی‌های باستان‌شناسی شهرستان طبس از سال 94 آغاز شده است، افزود: تاکنون این بررسی‌ها در بخش دستگردان و دهستان منتظریه این شهرستان انجام شده که به‌منظور تکمیل آن نیاز به اختصاص اعتبارات بیشتر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان طبس بیش از 65 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور دارد که با انجام بررسی و شناسایی این دهستان، افزایش چشم‌گیری در تعداد آثار شناسایی شده صورت خواهد گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 22632: www.golshantabas.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
تاریخ طبس به قدمت اسکان بشریت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین