پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
دیوار یکی از اراضی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس توسط شهرداری تخریب شد؛ طی مطلبی در یکی از رسانه‌ها باعنوان «آغاز برخورد با دستگاه‌های بدهکار/ شرکت زغال‌سنگ طبس مدیون شهروندان»، علت این تخریب، بدهی این شرکت به شهرداری اعلام شد، اما مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده گفت: این شرکت به شهرداری بدهی ندارد و به‌زودی دیوارکشی مجدد انجام می‌شود.

شعار سال: امروز بخشی از دیوار مربوط به اراضی محل احداث ساختمان‌های رفاهی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس توسط شهرداری تخریب شد.

در یکی از رسانه‌های نزدیک به شهرداری طی خبری با عنوان «آغاز برخورد با دستگاه‌های بدهکار/ شرکت زغال‌سنگ طبس مدیون به شهروندان»، علت این تخریب، بدهی میلیونی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس به شهرداری و امتناع این شرکت از پرداخت این بدهی اعلام شد.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس اما در این باره اظهار داشت: شرکت زغال‌سنگ پروده طبس هیچ‌گونه بدهی به شهرداری ندارد و هیچ سندی مبنی بر این در حسابداری شرکت موجود نیست؛ این شرکت حتی عوارض سالیانه خود را به‌طور مرتب به شهرداری می‌پردازد.

رمضان کریتی‌ثانی بیان کرد: قضیه از این قرار است که کمیسیون ماده 100 درباره دیوارکشی محل احداث ساختمان‌های اقامتی شرکت زغال‌سنگ پروده، در سال 1388 رأی بدوی صادر و در سال 1391 این رأی را قطعی کرد که در این زمینه با تعامل انجام شده با شهردار وقت طبس، توافق انجام شد اما متأسفانه اکنون این موضوع مد نظر قرار نگرفت و بخشی از دیوارکشی تخریب شد.

وی ادامه داد: باید پس از نهایی شدن رأی کمیسیون ماده 100، طی ابلاغی، 10 روز فرصت در نظر گرفته می‌شد تا دیوار توسط خود شرکت جمع‌آوری شود، اما متأسفانه هیچ ابلاغی به شرکت زغال‌سنگ پروده طبس انجام نشد.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده این حرکت شهرداری طبس را شتاب‌زده دانست و با بیان اینکه این اتفاق نباید می‌افتاد، افزود: طی جلسه‌ای با حضور فرماندار طبس، این موضوع بررسی و برابر ضوابط و مقررات حل شد و به‌زودی مجوز صادر و دیوارکشی مجدد انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این ماجرا پیش از تخریب دیوار، با تعامل به‌راحتی قابل حل بود، و یا حداقل انتظار این بود که به شرکت، اخطار قبلی داده می‌شد.

کریتی‌ثانی یادآور شد: احداث میدان زغال‌سنگ و یا حق طبس از محل فروش مواد معدنی که در برخی رسانه‌ها به آن پرداخته شده، موضوعات متفاوتی است که توسط فرمانداری در حال پیگیری است و در مسیر خود پیش می‌رود و هیچ ربطی به ماجرای تخریب دیوار ندارد.

پیام بخشی ‌طوسی شهردار طبس تأیید کرد که علت تخریب بخشی از دیوار زمین محل احداث ساختمان‌های اقامتی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، بدهی نبوده، بلکه به‌علت عدم رعایت حریم و براساس رأی کمیسیون ماده 100 بوده است.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، تاریخ 24 اسفند 95، کد مطلب: 22628: www.golshantabas.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین