پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: راه اندازی بخش نازایی و ناباروری در مرکز بیماری های خاص در مرکز استان تا شش هفت ماه آینده خواهد بود که با افتتاح این مرکز دیگر نیازی به رفتن هم استانی ها به شهر یزد برای درمان نخواهد بود.

شعار سال: کاظم قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،صبح امروز در جمع خبرنگاران در جلسه عملرد بسیج سلامت نوروزی اظهار کرد: سال 95 سال بسیار سخت اما خیلی پر بار و خوبی با پروژه های مهم پزشکی برای خراسان جنوبی بوده است.

وی افزود: در سال 95 چندین پروژه در خراسان جنوبی افتتاح شد که یکی از این پروژه ها راه اندازی دومین دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند که مرکز ترومای استان است را داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که در شهر بیرجند و مرکز خراسان جنوبی انجام شد راه اندازی سلامتکده طب سنتی در محل آستان شهدای باقریه بود که تاکنون حدود دو تا سه هزار مریض توسط پزشک متخصص به مدت سه روز در هفته در آن محل وزیت شده اند و این سلامتکده فعال خواهد بود.

قائمی با بیان اینکه طرح بهسازی اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) که یکی از مهمترین کارها بود، گفت: مسافرینی که امسال به اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) مراجعه کردند از این تغییر خیلی تعجب کرده و از خدمات اورژانس به بیماران راضی بودند.

وی اذعان کرد: پروژه دیگری که در سطح خراسان جنوبی افتتاح شد، بهره برداری از 96تخت روان پزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بود که از این تعداد 70 تخت در بیرجند و 26 تخت در شهرستان های طبس و قاین بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: یکی دیگر از کارهای مهمی که در بیرجند در سال 95 انجام شد بهره برداری از مجتمع تفریحی رفاهی باغ سلامت در محل باغ فتح بیرجند بوده است که خیلی از همشهریان و مسافران نوروزی در ایام عید از رستوران های و فضای زیبای تفریحی این باغ سلامت استفاده کرده اند و از سایر همشهریان هم درخواست داریم برای استفاد از این باغ و امکاناتش مراجعه کنند چرا که این باغ متعلق به عموم مردم استان است.

قائمی خاطر نشان کرد: برگزاری آزمونهای استخدامی و جذب دو هزار نیرو در سال 94 و 95 در قالب پیمانی، خرید خدمت و قراردادی درسطح خراسان جنوبی از دیگر خدمات دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی یاد آور شد: یکی از دیگر کارهای عمده ای که در سال های آینده تاثیر بسزایی در سطح استان خواهد داشت تصویب چارت سازمانی دانشگاه علوم پزشکی بوده است که پست های سازمانی دانشگاه از 203 پست به 650 ردیف سازمانی رسیده است که جهش بسیاربزرگی برای دانشگاه خواهد بود، تعداد معاونت ها از چهار تا به هفت معاونت رسید و تعداد مدیریت ها از هشت تا به 33 تا افزایش پیدا کرد و تعداد ادارات از 25 تا به 58 اداره در سطح وزارت خانه افزایش پیدا کرد که این امر باعث پیشرفت دانشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افتتاح بیمارستان رازی و بیمارستان ایران مهر از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی بوده است.

قلئمی بیان کرد: افتتاح اورژانس قاین از دیگر اقدامات دانشگاه بوده است که از هفته آینده به صورت رسمی مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: دیگر اقدامی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 95 صورت گرفت افتتاح دومین اورژانس هوایی در شهرستان طبس بود که در نوروز 96 خدمات زیادی به مصدومین جاده ای و بیماران ارائه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: برای سال 96 تعداد 101پروژه عملیاتی بهداشتی را آغاز کرده ایم که امیدواریم این تعداد در سال 96 به پایان برسد.

قائمی تصریح کرد: عمده اقدامات مهمی که در سال 96 انجام خواهد شد حضور وزیر بهداشت برای ششمین بار به استان خراسان جنوبی در تاریخ 19 فروردین خواهد بود که در این سفر بیمارستان حضرت رسول(ص) در شهر فردوس، افتتاح مرکز اورژانس 115 اسلامیه فردوس و پایگاه سلامت اسلامیه فردوس هم افتتاح خواهد شد.

وی افزود: راه اندازی بخش نازایی و ناباروری در مرکز بیماری های خاص در مرکز استان تا شش و هفت ماه آینده خواهد بود که در حال حاضر این بخش نیازمند دو میلیارد و 500 میلیون تومان است که ان شاءالله به محض دریافت هزینه به بهره برداری خواهد رسید با افتتاح این مرکز دیگر نیازی به رفتن هم استانی ها به شهر یزد برای درمان نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: 85 درصد هزینه درمان افراد نابارور را وزارت بهداشت تقبل کرده و پرداخت خواهد کرد و تنها 15درصد هزینه برعهده شخص خواهد بود.

قائمی عنوان کرد: راه اندازی بخش سوختگی در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند، افتتاح مرکز بهداشت استان ، افتتاح فاز دوم بیمارستان رازی، افتتاح و راه اندازی اورژانس بیمارستان فردوس و بشرویه و افتتاح کلینک های درمانی در سطح استان از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی برای سال 96 خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 72743: www.khavarestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین