پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۰۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
شهرستان ایذه با جمعیتی در حدود 200,000 هزار نفر و قابلیت‏های مختلف، نیاز به تحول در تمامی عرصه‏ ها دارد. ایذه شهری به بلندای تاریخ است و به جرأت می ‏توان آن را بهشت باستان‏شناسی ایران نامید. شهری که علیرغم برخورداری از ظرفیت‏ های مختلف، هرگز از نظر شاخص‏ های رفاهی، شرایط مناسبی برای ساکنان خود نداشته است.

شعار سال: در این میان موثرترین عناصر در تغییر اوضاع این شهرستان و جلب رضایت عمومی، شورای اسلامی شهر و همچنین شهرداری می‏ باشند. این دو رکن اصلی جامعه، که تصمیمات آنها بسیار تاثیرگذار می ‏باشد، در صورت کارکرد مناسب، می‏ توانند بر جنبه‏ های مختلفی مانند سلامت و نشاط جامعه، اقتصاد، بهداشت و نظافت، زیبایی، جذب سرمایه‏ گذار و به طور کلی رفاه عمومی جامعه تاثیرگذار باشند.

هر چند باید از زحمات خالصانه ‏ای که برخی افراد دلسوز در سال ‏های قبل کشیده‏ اند قدردانی نمود اما در مجموع باید از کم کاری‏ ها و بی برنامه‏ گی‏ ها سال‏ های پیش نیز انتقاد صریح داشت. در واقع گاهی نه تنها امور توسط این دو عنصر بهبود نیافتند بلکه تصمیمات نادرست آنها سبب افزایش مشکلات شهرستان نیز گردیده است. برای نمونه می‏ توان به وضعیت واگذاری زمین فرمانداری قدیم و همچنین زمین جنب کلینیک درمانگاهی امید، وضعیت پارک ‏هایی مانند شهربازی، صخره‏ای و آنزان و حتی ساخت مجدد شهرداری در جایگاه قبلی خود اشاره کرد، که همگی مثال‏هایی از تصمیم ‏گیری و کارکرد نادرست هستند.

متولیان سال‏ های قبل شورای اسلامی شهر و همچنین شهرداری ایذه در توجیه عملکرد ضعیف خود، نداشتن منابع مالی کافی را دلیل عملکرد غیرقابل قبول خود می‏دانند، اما این درست همان انتقادی است که بر آنها وارد است که چرا در سال‏ های متمادی نتوانستند منابع مالی پایدار برای بهبود اوضاع شهرستان ایجاد کنند؟! در واقع در این مورد آنها بجای مدعی بودن، باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

مشکلات شهرستان در حوزه‏ های مختلف سبب سرخوردگی مردم شده است؛ عدم توجه به موارد متعددی مانند زیباسازی شهر، زیرساخت‏ها و وضعیت خیابان‏ها و کوچه‏ ها، بهداشت عمومی، ترافیک، سدمعبر، ساختمان‏ سازی ناهمگون، برخوردهای تبعیض آمیز و همچنین طرح جامع شهری ناکارآمد، سبب نارضایتی عمومی گردیده است.

این در حالی است که تمام موارد ذکر شده در بالا و بسیاری از موارد دیگر که در این نوشتار بیان نشده‏اند، با برنامه‏ ریزی و هدف ‏گذاری درست قابل حل و بهبود می‏باشند.

برای مثال کانال اصلی روباز دفع فاضلاب و آب‏های سطحی، که بخشی از آن پیش از این پوشانده و تبدیل به فضای تجاری شده است، می‏تواند به عنوان کمربند فرهنگی و ورزشی مورد بهره‏برداری قرار گیرد و کمبودهای شهرستان در این خصوص را از طریق آن جبران کرد.

مشکل سدمعبر مغازه ‏داران با یک تعامل سازنده بین دستگاه ‏های مختلف از قبیل شورای اسلامی شهر، شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، دادگستری، اداره بازرگانی و مغازه ‏داران، قابل حل می‏باشد.

ایجاد ایستگاه‏ ها و تعریف خطوط جدید تاکسی یک اولویت است؛ وضعیت فعلی تاکسیرانی باعث نارضایتی عمومی و آزردگی رانندگان زحمتکش تاکسی می‏ گردد.

تحول در وضعیت زیباسازی و همچنین فضای سبز شهرستان ضروری است و با تکیه بر استعدادها و ظرفیت‏ های موجود شهرستان، امری دست یافتنی است.

افزایش فضاهای شاد و مفرح، که به نشاط و سرزندگی عمومی منجر می‏شود، باید مورد توجه جدی قرار گیرد و حداقل فضاهای موجود مانند پارک‏های شهربازی، صخره‏ای و آنزان و همچنین تپه‏های الهک، باید جهت استفاده عمومی بازسازی و بهبود یابند.

سخن را کوتاه نمایم؛ شهر ما نیاز به کار و تلاش، همراه با برنامه دارد. پس انتخاب درست در آینده‏ی آن بسیار تاثیرگذار است. بکوشیم افرادی را راهی شورای اسلامی شهر نماییم که با تفکری باز و تعاملی سازنده، راه پیشرفت و ترقی شهرستان ایذه را هموار نمایند و تنها به پیگیری امور روزمره بسنده نکنند.

مراد محمودی ، کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شوشان، تاریخ 22 فروردین 96، کد مطلب: 67848: www.shooshan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
با مدیریت صحیح شهری بسیاری از مشکلاتی که امروز مردم با ان درگیر هستند برطرف خواهد شد
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
واقعاااا اگر میشد که ظرفیت های استان هارو شناسایی می کردیم میتونستیم گام مثبتی در جهت توسعه برداریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین