پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۹۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
امسال بیش از 3 میلیون بوته گل در گلخانه های مربوط به سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه تولید شده است که اکثرا این گل ها در سطح شهر ارومیه کاشته شده اند.

شعار سال: علی شایگان مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه ضمن اشاره به ساخت پارک های متعدد در سطح شهر ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر یک پارک در بیست و چهاری متری شهرداری واقع در بهداری خیابان میرداماد ودر خیابان شاهد منطقه 3 ارومیه یک پارک دیگر در حال ساخت است.

علی شایگان ادامه داد: یک پارک 12 هکتاری به نام یادمان شهید والا مقام مهدی باکری در پشت باغ رضوان در حال ساخت است، که به یک منطقه خوب و ویژه تبدیل می شود و همچنین می توان با این طرح از مجاهدت های شهید مهدی باکری تجلیل کرد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در خصوص مساحت پارک های سطح شهر ارومیه عنوان کرد: در حال حاضر در محدوده قانونی و داخلی شهر نزدیک به 400 هکتار پارک وجود دارد.

این مقام مسئول درباره امکانات پارک های سطح شهر ارومیه یاد آور شد: پارک های شهر ارومیه اکثرا تفکیک شده هستند و هر کدام برای خود امکاناتی نظیر مبلمان و نیمکت های شهری، سرویس های بهداشتی، آبخوری و... دارند.

وی در رابطه با آمار پارک های جدید الاحداث در ارومیه اظهار داشت: در حاضر 69 پارک جدید در سطح شهر ارومیه وجود دارد که از تعداد این 54 مورد پارک، 11 مورد فضای سبز، 2 مورد حاشیه سبز و همچنین 2 مورد جنگل کاری مشاهده می شود.

علی شایگان ادامه داد: از مجموع پارک ها، فضای سبز و... 18 مورد در منطقه یک شهرداری، 13 مورد در منطقه 2 شهرداری ارومیه، 21 مورد در منطقه 3 شهرداری ارومیه، 10 مورد در منطقه 4 شهرداری ارومیه، 3 مورد در منطقه 5 و همچنین 4 مورد در منطقه گلمان ارومیه احداث و ساخته شده اند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در رابطه با سرانه پارک ها با توجه به جمعیت موجود عنوان کرد: شهر ارومیه همانند سایر کلان شهرهای کشوربا توجه به گستردگی شهر و افزایش جمعیت و همچنین افزایش تقاضا برای احداث فضای سبز در صدد احداث پارک ها و فضاهای سبز دیگر است؛ تعیین سرانه فضای سبز تا حد زیادی به خصوصیات بیوکلیماتیک منطقه و شهر بستگی دارد و سرانه فضای سبز شهری در ایران بین 7 تا 12 متر مربع برای هر نفر است که این آمار در سازمان ملل متحد 20 تا 25 متر مربع برای هر نفر است.

وی ادامه داد: طبق هدف گذاری صورت گرفته تا سال 1404 افقی اندیشیده شده که ارومیه به شهری سبز و بدون آلودگی تبدیل شود.

علی شایگان مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه درخصوص دیگر فعالیت های این نهاد توضیح داد: امسال بیش از 3 میلیون بوته گل در گلخانه های مربوط به سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه تولید شده است که اکثرا این گل هادر سطح شهر ارومیه کاشتهشده اند؛ بیش از 2000 متر به مساحت گلخانه ای شهر اضافه شده است؛ نزدیک به 5000 اصله درخت و درختچه زینتی در راستای احیای دریاچه ارومیه مقاوم به کم آبی تولید شده است.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مبنی سال تولید و اشتغال قصد داریم نزدیک به 4 هکتار به گلخانه های مربوطه به سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه اضافه کنیم تا به نوعی هم باعث ایجاد اشتغال برای مردم و همچنین باعث ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری ارومیه شویم.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در خصوص پارک های گل و جشنواره هایی که در پیش است یاد آور شد: در روز 9 اردیبهشت ماه همزمان با روز شوراها و همچنین هم زمانی با افتتاح فاز اول شهربازی ارومیه در دهکده ساحلی چی چست همانند سالیان گذشته جشنواره گل و گیاه برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این برنامه صرفا و تنها در دهکده ساحی چی چست برگزار نمی شود بلکه در دیگر پارک ها همانند پارک گوللر باغی و پارک ساعت در حد جشنواره آماده خدمت به همشهریان و بازدید کنندگان علاقه مند هستیم.

علی شایگان مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه ادامه داد: هدف از انتخاب پارک های ساعت و گوللر باغی برای اجرای این جشنواره به نوعی احترام به تمام مردم شهر ارومیه باشد و همچنین رسیدگی به مناطق اطراف پارک ساعت که جزو مناطق محروم شهر ارومیه محسوب می شود و از سوی دیگر پارک ساعت یکی از ورودی های شهر ارومیه به حساب می آید و ایجاد جشنواره ی گل ها در این پارک زینتی زیبا و ویژه به این نقطه از شهر ارومیه داده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی باریش نیوز، تاریخ انتشار 31 فروردین 1396، کد مطلب:6493 : www.barishnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
مگه چند تا گلخانه نیاز دارید و چند نفر در هر گلخانه استخدام می شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین