پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان گفت: فرصت ۹۰ روزه مطرح شده از طرف استاندار اصفهان به دستگاه‌های اجرایی برای مناسب‌سازی استان ویژه معلولان، یک نهضت است نه یک قانون.

شعارسال : سید محمد منصوری ضمن ابراز خرسندی از اینکه معلولان در امور مربوط به خودشان فعال شده و در راستای فرهنگ سازی و ایجاد تفکری مثبت در مسئولان تلاش می‌کنند، اظهار داشت: در همین راستا از خبرگزاري مهر برای ایجاد فرهنگی مثبت که همانا به کارگیری خبرنگاران روشندل در کنار سایر خبرنگاران و ایجاد فرصتی برابر برای آنها در راستای ابراز توانمندی‌های این قشر است، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این عمل می تواند الگویی برای سازمان‌های دیگر در به کارگیری معلولان باشد، تصریح کرد: من سازمان‌های مختلف را تشویق می کنم از این الگو استفاده کرده و در حوزه های مختلف از معلولان به عنوان نیروی کارآمد استفاده کنند و ترسی نداشته باشند که آنها توانایی اجرای مسئولیت را ندارند.

مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان همچنین یادآور شد: اگر سازمان بهزیستی دفاتر مرتبط با هر معلولیت را به نمایندگانی از همان قشر واگذار کند، تصمیمات بهتر و عاقلانه‌تری در حوزه معلولان گرفته خواهد شد.

وی در مورد مناسب‌سازی‌های انجام گرفته در یک سال گذشته برای معلولان، گفت: بالاترین نقطه و قویترین ضلع هرم مناسب سازی همانا مناسب سازی فرهنگی و تغییر تفکر جامعه است.

منصوری ادامه داد: در صورتی که تفکر جامعه نسبت به انسان و انسانیت تغییر یابد و به جای اینکه عموم مردم چه مسئولان و چه مردم به معلولیت یا کمبودهای ظاهری توجه کنند به توانمندی‌های انسانی توجه کنند، آن هنگام است که پایه ریزی عظیمی برای ایجاد انواع مناسب‌سازی‌های دیگر انجام خواهد گرفت.

وی افزود: دو گروه در انجام مناسب سازی فرهنگی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند که اولین و مهمترین گروه مؤثر در این امر، خود معلولان هستند و اگر این قشر بتوانند با وجود تمامی کمبودها و ناملایمت‌های اجتماعی توانمندی‌های خود را به اطرافیان خود نشان دهند، آنگاه حرکتی بزرگ پایه گذاری شده است.

* حضور مشاور استاندار در امور معلولان در کمیته مسکن و اشتغال استان

مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان اظهار داشت: در دومین گام مسئولان موظف خواهند بود که نسبت به پیشبرد و اجرایی شدن و استفاده بجا و بدون تبعیض از توانمندی‌ها، نسبت به تصویب و اجرایی شدن قوانین اقدام کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بسیاری از قوانین در کشور ما تصویب شده ولی ضمانت اجرایی ندارد، گفت: ضمانت اجرایی قوانین برای معلولان چیزی جز تلاش و همت خود آنها نیست چراکه به طور مثال تا طفلی گریه نکند مادر به او شیر نمی‌دهد در مورد معلولان هم همین‌گونه است، تا آنها وارد صحنه نشوند قانونی نیز برای آنها اجرایی نخواهد شد.

منصوری در مورد فعالیت‌های حوزه مشاور استاندار در امور معلولان و اقدامات صورت گرفته از سوی استانداری در این زمينه گفت: من تنها مشاور استاندار اصفهان هستم و بنابر دستور وی، هیچگونه نقشی در اجرایی شدن یا نشدن قوانین ندارم و تنها می توانم در اموری که مرتبط با معلولان است با معلولان مشورت کرده و مشکلات، نقاط ضعف و قوت را دریافت کرده و به استاندار انتقال دهم.

وی افزود: ما در این حوزه سعی می‌کنیم بر تصمیم‌گیری‌های استاندار تأثیر بگذاریم که خوشبختانه به تازگی و بنا بر دستور استاندار، بنده در کمیته مسکن و اشتغال هم مشغول به همکاری و هم فکری شده ام و امیدوارم بتوانم در این دو حوزه بسیار مهم، نسبت به احقاق حقوق معلولان تلاش کنم.

مشاوراستاندار اصفهان در امور معلولان در مورد مناسب سازی صفحات وب و فضای مجازی برای نابینایان نیز تصریح کرد: در سال گذشته و با مشارکت نابینایان و با مشورت با مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری اصفهان طرحی آماده و توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، بخشنامه ای به همه سازمان‌های دولتی ارسال شد که در آن تمامی سازمان‌ها موظف شدند صفحات تحت وب و فضای مجازی خود را برای نابینایان مناسب‌سازی کنند.

* کمبود مناسب سازی های ۴۰ ساله ظرف سه ماه جبران نمی‌شود

وی در پاسخ به انتقادي مبنی بر اینکه بهزیستی استان اصفهان به عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های مرتبط با معلولان هنوز نسبت به اجرایی شدن این بخشنامه اقدامات لازم را انجام نداده است، گفت: این اهمال از طرف گروه کثیری از نابینایان به ما منتقل شده که ما با همکاری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، دوباره نامه ای را به آن سازمان ارسال و نسبت به اجرایی نشدن این بخشنامه از مدیرکل آن سازمان پاسخ خواستیم.

منصوری ادامه داد: نابینایان مطمئن باشند تا زمانی که این بخشنامه توسط این سازمان اجرایی نشود، پیگیری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دستور استاندار اصفهان مبنی بر اجرای تمامی مناسب سازی‌ها تا ۹۰ روز آینده قابل اجرا خواهد بود یا خیر، ابراز داشت: فرصت ۹۰ روزه یک نهضت به شمار می رود نه یک قانون.

مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان اضافه کرد: مناسب سازی که باید ظرف ۳۰ تا ۴۰ سال اتفاق می افتاده اما اجرایی نشده، نمی تواند در طول سه ماه اجرایی شود اما دستور استاندار اصفهان می تواند نهضتی را شکل دهد که اجرایی شدن این بخشنامه را در سال‌های آینده تسریع کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار دوشنبه 23 آذر 1394 ، کد مطلب : 299518 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین