پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
معاون دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سبک زندگی نوعی مهندسی فرهنگی است که باید در راه مقابله با جنگ نرم دشمن به بهترین شکل از آن بهره برد.

شعارسال: محمد علی حمیدیان صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان در سنین ازدواج اظهار داشت: امروزه در جامعه سبک زندگی اسلامی ایرانی جایگاه ویژه‌ای یافته است و حتی مقام معظم رهبری به دفعات به این موضوع مهم اشاره و در سخنرانی‌هایشان در خراسان شمالی به صورت کامل به آن پرداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کشور نباید از نظر فرهنگی مستعمره باشد گفت: امروز باید با جهاد در عرصه حفظ و دفاع از فرهنگ ملی، دینی و بومی استفاده از سبک زندگی ایرانی اسلامی را از ضروریات بدانیم.

حمیدیان با اشاره به اینکه برخی تنها در عرصه سیاسی و یا دینی فعالیت می کنند، اظهار کرد: به جای تمرکز در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی باید در تمام صحنه ها فعال باشند، چرا که دشمنان نظام بویژه آمریکا درصدد پیدا کردن راه نفوذ به کشور هستند.

وی افزود: اکنون میدان جهاد در عرصه فرهنگی می باشد و سلاح این جهاد فکر و قلم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروزه سبک زندگی غربی بر مبنای تفکر مادی و مصرف‌گرایی پایه‌ ریزی شده در صورتی که سبک زندگی دینی بر اساس آموزه‌ های اسلام ناب و تامین‌ کننده نیازهای مادی و معنوی بشر است و از جذابیت‌ و زیبایی فطری برخوردار است.

وی یادآورشد: اسلام به عنوان کامل‌ ترین مکتب زندگی، جامع‌ ترین و در عین حال زیباترین سبک زندگی را که مطابق با خواست فطری بشر است مطرح کرده و برای تمامی جزئیات زندگی فردی و اجتماعی دستورالعمل ارائه نموده است.

این مقام قضائی یادآور شد: اگر چه امروز دغدغه این است که بتوانیم با توجه به سلایق مختلف، الگویی مناسب به جامعه ارایه کنیم که در آن اعضای جامعه، دیندار و به روز باشند اما اسلام مدینه فاضله را برای جامعه تببین کرده و الگوی زندگانی انسان کامل را اهل بیت (ع) معرفی نموده است.

وی با بیان اینکه انسان و نیازهای او در زندگی، مسئله‌ای اساسی و پر دامنه در تفکر اسلامی است گفت: در اسلام به ابعاد عینی زندگی انسان توجه شده است.

*سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به تاکیدمقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون دشمن برای تزلزل در بنیان خانواده ها و معرفی الگوهای غربی برای مدل زندگی در جامعه ایرانی در تلاش است.

حمیدیان اضافه کرد: زندگانی امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) همواره بهترین الگو و سرمشق برای خانواده هاست و این همان چیزی است که دشمن از گرایش امت اسلامی به این سبک زندگی هراس دارد.

وی با اشاره به شرایط سیستان و بلوچستان گفت: دشمن در آن سوی مرزها در صدد ضربه زدن از دو جبهه جنک سخت و نرم است که باید در این زمینه بسیار هوشیار بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 آذر 1394، کد مطلب: 3001341: www. mernews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین