پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تولید بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال غیرمثمر در نهالستان‌های استان خبر داد.

شعار سال: بهزاد گلابیان در نشستی با مسئولان منابع طبیعی استان سمنان گفت: مراقبت و نگهداری از ۱۲۰ هکتار پارک جنگلی، حفاظت از یک‌هزار و ۱۳۳ هکتار از ذخیره‌گاه‌های جنگلی و تولید بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال غیرمثمر در نهالستان‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

وی از تولید بالغ بر ۱۵ گونه نهال فضای سبز و جنگلی به همت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طی امسال خبر داد و گفت: در سال جاری با توجه به اهداف سازمان متبوع مبنی بر تولید نهال‌های مورد نیاز پروژه‌های جنگل‌کاری، تولید گونه‌های جنگلی و دومنظوره با توجه به شرایط اقلیمی شاهرود و سمنان در دستور کار نهالستان‌های استان قرار دارد.

رئیس اداره جنگل و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: در سال ۹۳ گونه‌هایی مانند کاج تهران، زبان‌گنجشک، سرو خمره‌ای، اقاقیا، ابریشم مصری، سنجد، توت، زیتون تلخ و سایر گونه‌های فضای سبز در این نهالستان‌ها تولید شده است.

وی گفت: گسترش برنامه تولید نهال بادام تلخ به منظور جنگل‌کاری در مناطق نیمه‌خشک استان سمنان و تبریزی به منظور گسترش فعالیت‌های زراعت چوب نیز از جمله این اهداف است.

گلابیان افزود: مشارکت جوامع محلی در تولید نهال از موارد مهم برنامه تولید نهال سال جاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به جدید بودن سیاست‌های ابلاغی، مشکلاتی در اجرای طرح‌های مشارکتی با جوامع محلی وجود دارد که امیدواریم با سازمان‌دهی جوامع محلی و تقویت صندوق‌های مربوطه به تدریج این مشکلات برطرف شود.

رئیس اداره جنگل و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در خاتمه اضافه کرد: هدف از برنامه‌های تولید نهال، کاشت و بهره‌برداری از گونه‌های دومنظوره با مشارکت مردم، افزایش سرانه پوشش گیاهی، افزایش درآمد روستائیان از طریق ایجاد اشتغال و مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی کشور است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 آذر 1394، کد مطلب: 3003648: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین