پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: مسئولان الزامات قانونی برای برقراری ارتباط با دانشگاه‌های دنیا در خصوص کارهای پژوهشی را فراهم کنند.

شعار سال: محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: توجه به امر پژوهش در کشور از ضروریات امروز است و باید مشکلات کشور را با توجه به پژوهش و در قالب تحقیقات برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه پژوهش همیشه مظلوم واقع شده گفت: متاسفانه دغدغه پژوهش در مسئولان و همکاران ما نیست.

اعلمی آل آقا با اشاره به وجود مشکلات پیشروی پژوهش در کشور افزود: ضرورت پژوهش به ویژه برای کشور ما که سال‌های متمادی با پول نفت رفع نیاز کرده بیشتر نمود می یابد.

وی توجه به ذات درونی و پتانسیل‌های کشور را امری بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: متاسفانه با وجود تاکید و هشدارهای مقام معظم اعتبارات پژوهشی در شأن کشور و برنامه‌ریزی کلان و توجه به خودکفایی نیست و باید میثاقی ملی و حمایت از پژوهشگران و امر پژوهش صورت بگیرد.

اعلمی آل آقا افزود: دانشگاه در مقابل توسعه کشور مسئوول است و باید گام های لازم در قالب سیاست‌ها و برنامه‌‌های پژوهشی را برداریم و در این راستا نیازمند حمایت جدی مسئول در این خصوص هستیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: آموزش در دانشگاه‌ها جزو بخش‌هایی است که توانسته به خوبی عمل کند و تربیت متخصصان و فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف دانشگاهی گواه بر این مدعاست.

وی گفت: اکنون شاهد اشباع فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم اما بایستی سعی کنیم با جذب متخصصان دانشگاهی از فرار مغزها به عنوان یکی از یکی از دغدغه های امروز نظام است جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: باید از ظرفیت دانشگاه ها در راستای بهره وری مناسب از پژوهش ها استفاده کنیم و اکنون تنها دغدغه حرکت به سمت پژوهش تقاضا محور است.

وی خواستار برقراری ارتباط با دانشگاهای خارج شد و افزود: دستگاه های مختلف باید نیازهای خود در بحث پژوهش با دانشگاه ها مطرح کنند و مسئولان بسترسازی مناسب و پیگیری الزامات قانونی را ایجاد و موجبات تعامل در این بخش را به وجود آورند.

اعلمی آل آقا گفت: اگر اقتصاد ما به سمت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی پیش برود ارتباط مسئولان و دانشگاه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به پایین بودن شاخص فناوری در ایران گفت: باید تلاش کنیم تا ارتباط بین صنعت و کشاورزی و خدمات را افزایش دهیم و از ظرفیت دانشگاه‌ها در فناوری استفاده کتیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 آذر 1394، کد مطلب: 3003759: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین