پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
استاندار سمنان بر ضرورت ریشه یابی وقوع طلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی جامع به سمت تبدیل شدن به استانی بدون طلاق حرکت کنیم.

شعار سال:  محمدرضا خباز پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به کاهش هشت درصدی طلاق طی سال گذشته به نسبت سال ۹۴ در این استان با بیان اینکه باید علت های طلاق ریشه یابی و در مسیر کاهش آن جدیت و تلاش بیشتری صورت گیرد، ابراز داشت: باید توجه داشت که طلاق یکی از مصادیق بروز آسیب های اجتماعی است لذا باید استعدادها و اندیشه های پویادر راستای کاهش معضلات و تبعات آن به کار گماشته شود.

وی افزود: روند نزولی طلاق طی پنج سال گذشته نوید بخش خوبی است اما باید توجه داشت این مهم به تنهایی کافی نیست و باید در اتاق های فکر استان با استفاده از نخبگان ابتدا طلاق ریشه یابی سپس برای حل آنها راهکار ارائه داد و باید گفت هر چه در این زمینه بیشتر جدیت به خرج دهیم سرمایه گذاری برای آینده است.

استاندار سمنان در بخشی از سخنان خود از افراد و دستگاه های متولی خواست تا در راستای ارائه راهکارهای کاهش طلاق همکاری داشته باشند و ابراز داشت: کاهش ازدواج در استان نیز یکی دیگر از مشکلات پیش روی است که باید گفت با ازدواج، دین افراد کامل می شود لذا از افراد و صاحب نظرانی که در زمینه افزایش ازدواج ها و کاهش طلاق برنامه ارائه دهند، استقبال می کنیم.

خباز برگزاری جشن های طلاق را بسیار نکوهش و تصریح کرد: این اعمال در نزد خدا و در جامعه مطلوب نیست و برگزاری این جشن ها هیچ کمکی به روحیه افراد نمی کند بلکه بایدتلاش هادر راستای کاهش میزان طلاق باشد تابه دغدغه عمومی تبدیل شود و در این صورت می توان به کاهش آسیب های اجتماعی امیدوار بود.

وی افزود: بالا رفتن سن ازدواج یکی از مشکلات امروز جوانان است که باید خانواده ها نسبت به ازدواج آسان بیشتر توجه کنند چرا که از توصیه های پیامبر (ص) و کامل کننده دین خواهد بود لذا باید فعالیت های جامعه به گونه ای باشد که بتواند زمینه ازدواج را برای جوانان هموار کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:9خرداد 1396، کدخبر: 3992682، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
بین ضرورت تا عمل خیلی تفاوت وجود داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین