پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
اگر روزگاری ازدواج ساده بود اکنون دیگر جای خود را به سختی داده است، ساده تر می گویم در گذشته ازدواج آسان و طلاق سخت بود اما اکنون پازل زندگی ها جا به جا شده است؛

شعارسال:  ازدواج ساده نیست، یعنی اگر روزگاری ساده بود اکنون دیگر جای خود را به سختی داده است، ساده تر می گویم در گذشته ازدواج آسان و طلاق سخت بود اما اکنون پازل زندگی ها جا به جا شده است

بیچاره جوانانی که قصد ازدواج دارند، قصد دارند اما پولی در بساط ندارند تا بتوانند سربلند و سرفراز از هفت خان های رستم خانواده ها عبور کنند، شاید هم این جوانان هستند که برای خود حصاری ساخته اند و دست از توقعات بی خودی و باخوشان بر نمی دارند.

در هر صورت یک واقعیت غیر قابل انکار است، پدران و مادرانی که در گذشته کم توقع بنای زندگی شان را ساختند و از الف تا ی، را پا به پای هم نوشتند اکنون بر الفبای زندگی جوانان خط می کشند و سخت گیری را دیکته می کنند.

تصور کنید مراسم بله برون با تزئین های آنچنانی و هدایایی که هر یک بایستی چشم فامیل را در آورده و ” آه” را از نهادشان بیرون کشاند؛ عقد و در نهایت ازدواج؛ از آرایشگاههای چند میلیونی، سفره و تزیین ماشین عروس، تالار و پذیرایی های اشرافانه تا خانه و ماشین های کرایه ای و در نهایت جهاریه های چشم از صدقه بیرون آور؛ راستی این زرق و برق ها در تصورات نیستند بلکه در واقعیت جامعه ی ما نفس می کشند.

مراسماتی که چند ماه یا حداکثر چند سال به آسانی به طلاق می انجامند و با جشن طلاق خانمه می یابد.

سال های پیش، دختران و پسران بعد از رفتن به خانه بخت با تمام بدی ها و سختی های پیش رو می ساختند و به ندرت کسی بعد از ازدواج به طلاق فکر می کرد. آن روزها بود که خانواده ها به فرزندانشان گوشزد می کردند که با لباس سفید به خانه بخت خواهی رفت و با کفن سفید هم بر می گردی! در سال های گذشته کلمه «طلاق» در دل همه وحشت می انداخت؛ طوری که زنان از بیوه شدن و مردان از تنها شدن می ترسیدند. خانواده ها از طلاق گرفتن فرزندشان وحشت داشتند و از به زبان آوردن این جمله که «فرزندمان طلاق گرفته است» واهمه داشتند.

برای باور کردن ساده شدن طلاق نیاز به آمار و ارقام نداریم ، کافی است در خانواده های اطرافتان گریزی بزنید خواهید دید هستند کسانی که طلاق را به خانه هایشان دعوت کرده اند ؛ هر چند که ارقام هم ما را به این باور نزدیک تر می کند که طلاق گرفتن آسان شده است.

همین چند روز اخیر رئیس سازمان بهزیستی در آخرین گزارش خود بیان داشت که در کشور از ۴٫۲ دهم ازدواج يک طلاق ثبت شده به طوري که در ۲۰ سال قبل اين آمار يک طلاق به ازاي هر ۱۸ ازدواج بود.

هر چند که یادداشت ما هم دردی را دوا نمی کند و تکرار مکررات و دانسته ها است اما شاید تلنگری است بر خانواده ها و مسئولین ؛ این که خانوده ها عواقب سخت گیری های در ازدواج را ببینند هر چند هیچ کسی مخالف سهل انگاری در یک ازدواج نیست بلکه با سدهایی که در راه رسیدن دو جوان بسته می شود مخافیم؛ از طرفی مسئولین هم راهکارهای درستی را پیش گیرند و دست از شعارهای خود بردارند و مصرانه برای حل مشکلات جامعه قدم بردارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آرمان کرمان، تاریخ انتشار: 7بهمن1395، کدخبر: 169199: www.armanekerman.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
ابن همه بالا رفتن امار طلاق واقعا سرسام اوره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین