پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تصویب مرحله سوم و چهارم طرح مجموعه شهری همدان خبر داد و گفت: بلندمرتبه‌سازی باید در نقاط مشخصی که به منظره شهری آسیب نمی‌زند، ایجاد شود.

شعار سال: محمدحسین مرادی در همدان اظهار داشت: متأسفانه برج‌های احداث شده در برخی نقاط شهر همدان باید با شرایط بهتری جانمایی و احداث می‌شد ضمن اینکه در سنوات گذشته این موضوع رعایت نشده و باید در آینده جوانب موضوع رعایت شود.

وی با بیان اینکه بلندمرتبه سازی در همدان باید با رعایت قوانین انجام گیرد گفت: در بازنگری طرح جامع همدان موضوع بلندمرتبه‌سازی در دستور کار مشاور قرار دارد و باید نسبت به جانمایی محل‌های مناسب در سطح شهر اقدام شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: این ساختمان‌ها باید در مناطقی از شهر که از نظر توپوگرافی در ارتفاعی پایین‌تر از سایر قسمت‌های شهر قرار گرفته ایجاد شود زیرا منظر شهر را به هم نمی‌زند و حتی سبب ارتقاء جایگاه آن منطقه هم می‌شود.

مرادی از تصویب مرحله سوم و چهارم طرح مجموعه شهری همدان در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان همدان خبر داد و افزود: هدف اصلی طرح‌های مجموعه شهری توزیع و تمرکز متناسب جمعیت و فعالیت، ساماندهی اسکان کم‌درآمدها، ‌از میان برداشتن فاصله مرکز و پیرامون، برنامه‌ریزی برای مدیریت واحد یا هماهنگ شده برای مهار آسیب‌های زیست‌محیطی است.

وی اظهار داشت: طرح مجموعه شهری همدان دارای شش مرحله مطالعاتی است که قسمت نخست این طرح شامل تعیین و تدقیق محدوده جایگاه مجموعه شهری در استان و سطح ملی، قسمت دوم مطالعات پایه، قسمت سوم تحلیل و آینده‌نگری، قسمت چهارم مبانی برنامه‌ریزی، قسمت پنجم تدوین طرح و قسمت ششم نحوه ارائه اسناد طرح است.

مرادی تصریح کرد: این طرح شهرهای همدان، مریانج، جورقان، بهار، لالجین، صالح آباد، مهاجران و شهر جدید حوراء را با مرکزیت شهر همدان در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین طرح هادی روستای شمس‌آباد از توابع شهرستان اسدآباد در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستا، ایجاد تسهیلات برای بهبود مسکن روستاییان، ایجاد شبکه ارتباطی منظم و ساماندهی منطقی نظام توزیع خدمات در سطح روستا مورد بررسی و تایید اعضا قرار گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: چهار طرح در زمینه صنایع و کشاورزی به ویژه احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هفت مگاوات در اراضی شهرستان کبودراهنگ به تصویب رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 09 تیر 1396، کد مطلب: 1448962: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین