پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
دبیرکل آکادمی علوم جهان اسلام گفت: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به صورت غیرمستقیم به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این کشور کمک کرد.

شعارسال: عبدالسلام المجالی دبیرکل آکادمی علوم جهان اسلام در بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام گفت: امروزه با یک ایدئولوژی در ستیز هستیم که سرشار از نفرت است. کشتاری که پشت نقاب دین، خود را پنهان کرده که اعمال شیطانی خود را توجیه کند و این اقدام را هیچ دینی برنمی‌تابد.

وی افزود: می‌خواهم از جوانان دعوت کنم که راهنمای مسیری باشند که از ارزش‌ها الهام می‌گیرد و خشونت را مردود می‌کند.

المجالی عنوان کرد: توازن جهانی سیستمی بین‌المللی است که به همه مردم احترامی را می‌دهد که شایسته آن هستند.

دبیرکل آکادمی علوم جهان اسلام اظهار داشت: از من می‌پرسند تو را در خاورمیانه صلحی وجود ندارد؟ چرا دنیا از حق فلسطین دفاع نمی‌کند؟ از پیاده‌سازی فرایند صلح طرفه می‌روند، شهرک‌سازی‌های اسرائیل ادامه دارد، ناامیدی در فلسطین اشغالی و کشتار ادامه دارد و این شکست پیامی منفی می‌فرستد و صلح جهانی را تهدید می‌کند.

وی علم و فناوری را ابزار توسعه اقتصادی ـ اجتماعی دانست و گفت: برای شکوفایی علم باید آن را تغذیه و حمایت کرد، در حالی که در حال حاضر در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، صادرات فناوری پیشرفته وجود ندارد.

المجالی با بیان اینکه مقابله با تروریسم فقط با قدرت و زور نیست و نیاز به ایده و تفکر و گفت‌وگو دارد عنوان کرد: مگر پیامبر ما پیامبر رحمت نیست؟ مگر ما امت اسلامی نیستیم؟ چرا تفاوت‌ها را کنار نگذاریم؟ ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود در مقابل پارلمان اروپا گفت: بشریت باید خود را به سلاح ایده و عدالت در برگیرنده مسائل اجتماعی و اقتصادی کند، در جهان اسلام همیشه به گذشته درخشان خود می‌نگریم، انسان‌های متعلق به تمدن عظیم ما در همه عرصه‌ها پیشرفت داشته‌اند.

وی اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام را نمودی از مسئولیت اجتماعی دانشمندان و مسئولان حوزه علم و فناوری نسبت به خودشان، کشورشان، دینشان و بشریت عنوان کرد و گفت: امروز خشونت در دنیا به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و هر روز در انتظار اخبار خشونت‌آمیز از خواب بیدار می‌شویم، سؤال این است که چرا اسلام را با خشونت و ترور می‌شناسند؟

وی گفت: در کمتر از 25 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی، آکادمی علوم ملی وجود دارد که باید افزایش یابد.

المجالی ادامه داد: در مورد ایران همواره تأکید بر ارتباط این کشور با برنامه هسته‌ای و قطعنامه منع استفاده از سلاح هسته‌ای بوده است، در حالی که داشتن دانش هسته‌ای صلح‌آمیز مایه مباهات است، همانگونه که ایرانیان از داشتن دانش نانوفناوری، سلول‌های بنیادی و ماهواره‌ها بر خود می‌بالد.

وی اضافه کرد:‌ تحریم‌های بین‌المللی به صورت غیرمستقیم، اقتصاد دانش‌بنیان ایران را توسعه داد که فقط می‌توان به عنوان موفقیت قابل توجه به آن نگاه کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 5 دی 1394، کدمطلب: 13941005000904، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین