پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: تعداد واحدهای فن‌آوری و دانش بنیان استان همدان محدود است که باید با ایجاد زیر ساخت‌ها در راستای توسعه علمی استان افزایش یابد.

شعار سال : سعید جامه بزرگی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد همدان اظهار کرد: امروزه پژوهش یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود و در دانشگاه‌ها نیز پژوهش به عنوان یکی از اساسیترین برنامه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافتههای علمی در راستای رفع نیاز‌های اساسی جامعه از اهدافی است که دانشگاه‌ها می‌توانند با توجه به آن در توسعه پایدار کشور تحولی عظیم ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از مهمترین وظایف پژوهشگران است که در این راستا سازمان‌هایی ایجاد شده که باید توسعه یابند.

جامه بزرگی با بیان اینکه توسعه علمی بدون پرداختن به امر پژوهش موفقیتی به دنبال ندارد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه علمی دانشگاه‌ها رشد قابل توجهی داشته و امروز شیب تندی برای گسترش مرز‌های دانش آغاز شده است.

وی افزود: زیر ساخت‌ها برای حضور پژوهشگران در فعالیت‌های اقتصادی و تولید علم نافع فراهم است و این حرکت باید با شتاب بیشتری انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: امسال تولید مقالات مدنظر دانشگاه آزاد همدان نیست بلکه این دانشگاه در تلاش است تا به سمت کاربردی کردن علوم برود تا بتواند از ظرفیت و استعدادهای فارغ التحصیلان استفاده شود.

جامه بزرگی با بیان اینکه هم اکنون تعداد واحدهای فناوری و دانش بنیان در سطح استان همدان محدود است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد بستری مناسب برای فعالیت دانش بنیان است که می تواند در تولید علم و ثروت در کشور پیشگام باشد.

وی گفت: هم اکنون نیاز به ایجاد زیر ساخت‌های بیشتر در حوزه فناوری در استان همدان وجود دارد و باید بدانیم که توسعه علمی بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ نشرخبر : 06 دی 1394 کد مطلب : 954817 www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین