پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
مدیرکل استاندارد استان همدان از برخورد با تولید کنندگان و عرضه کنندگان یخچال‌های ویترینی غیراستاندارد در همدان خبرداد.

شعار سال: محمد مددی اظهار داشت: کابین های برودتی ویترینی (یخچالهای ویترینی) مورد استفاده در فروشگاه ها از ابتدای مرداد ماه سال ۱۳۹۱ مشمول مقررات استاندارد اجباری شده و تمام تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان باید دقت کنند که این نوع یخچال دارای نشان استاندارد و برچسب گرید مصرف انرژی باشد.

مددی با بیان اینکه یخچال ویترینی برای نمایش و فروش مواد غذایی کاربرد دارد، گفت: چون این کالا مستقیما با سلامتی و ایمنی مردم مرتبط است لذا عرضه آن بدون نشان استاندارد و یا با کیفیتی پایین‌تر از حد قابل قبول غیرقانونی بوده و با تولید کنندگان و توزیع کنندگان متخلف مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی افزود: اداره کل استاندارد همدان به همراه تعزیرات حکومتی اقدام به انجام بازرسی از مراکز عرضه استان همدان کرده و اخطار جمع آوری نسبت به یخچال ویترنی فاقد علامت استاندارد صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین به تولیدکنندگان این محصول در همدان مهلت داده شده تا نسبت به دریافت پروانه استاندارد اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مصرف کنندگان این نوع یخچال باید حین خرید به نشان استاندارد و برچسب مصرف انرژی دقت کرده و جهت استعلام اعتبار پروانه استاندارد، کد ۱۰ رقمی حک شده زیر نشان استاندارد محصول را به سامانه پیامکی سازمان ملی استاندارد ایران باشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در صورت تأیید، خرید کنند.

مددی افزود: تولیدکنندگان محصولات صنعتی مشمول استاندارد اجباری برای تولید باید پروانه کاربرد علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی برای تشخیص اصالت استاندارد کالا را دریافت و برای عرضه در بازار نیز علاوه بر علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی، آدرس دقیق و شماره تماس قابل ردیابی را داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28 تیر 1394، کد مطلب: 4035210:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین