پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: ارزیابی ها از آغاز مسافرت های تابستانه سال جاری تاکنون در استان مرکزی، نشان می دهد بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی و روستایی اتفاق می افتد.

شعار سال: ایرج کهریزی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اراک اظهار داشت: از آغاز طرح تابستانی سال جاری تاکنون تصادفات برون شهری نسبت به طرح تابستانی سال گذشته در زمینه تلفات، ۱۴درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان مرکزی افزود: طی مدت مذکور بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی و روستایی استان مرکزی با ۴۴ درصد فوتی ها اتفاق افتاده و محورهای آزادراهی و بزرگراهی نیز ۴۴ درصد از تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: کامیون و تریلر ۱۶درصد، موتورسیکلت دو درصد و اتوبوس هم دو درصد از تصادفات جاده ای را در این مدت شامل می شوند و 49 درصد از تصادفات محورهای مواصلاتی استان مرکزی هم از نوع واژگونی است.

رئیس پلیس راه استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ۷۲ درصد فوتی تصادفات در محل حادثه و ۲۴درصد در بیمارستان اتفاق افتاده و از مجموع کشته شدگان ۷۲ درصد مرد و ۲۸ درصد زن بوده اند.

کهریزی بیان داشت: همچنین طی چهارماه نخست سال جاری شاهد کاهش چهار درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به اینکه طول راه های حوزه استحفاظی استان مرکزی در حوزه برون شهری شش هزار و ۲۸۶ کیلومتر است، گفت: از این رقم ۲۹ کیلومتر آزاد راه به میزان سه درصد، ۴۲۰ کیلومتر معادل هفت درصد بزرگراه و چهار هزار و ۴۰۸ کیلومتر از کل راه های استان نیز معادل ۷۱ درصد راههای روستایی هستند و ۹۰ درصد راه های استان هم به صورت دوطرفه می باشد.

رئیس پلیس راه استان مرکزی اظهار داشت: در محورهای مواصلاتی استان مرکزی ۳۲ نقطه حادثه خیز شناسایی شده و همه نقاط حادثه خیز در استان مورد بررسی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی وجود دارد، افزود: هشت دوربین در محور آزاد راه ساوه - همدان، یازده دوربین در محور آزاد راه ساوه - تهران، پنج دوربین در محور اراک - بروجرد و دو دستگاه دوربین نیز در محور اراک - سلفچگان فعال هستند .

رئیس پلیس راه استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که روزانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار دستگاه تردد وسایل نقلیه را ثبت می کند.

کهریزی تصریح کرد: طی سال گذشته دو هزار دانش آموز روستایی که در حاشیه راه های روستایی استان زندگی می کنند، توسط پلیس راه و با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آموزش داده شده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کدمطلب: 4045593:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین