پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
ایرنا نوشت ، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مسئولان دیپلماسی پیگیر پرداخت غرامت و دیه کشته شدگان حادثه منا از سوی عربستان به بستگان و حادثه دیدگان فاجعه منا هستند.

شعارسال : سعید اوحدی در دیدار خانواده های قربانیان این فاجعه در فرمانداری شهرکرد افزود:پیگیری پرداخت خسارت و غرامت از سوی عربستان به زائران و بستگان فاجعه منا، از مسوولیت دستگاه و مسوولان دپیلماسی کشور است که امید است این امر تحقق پیدا کند.

وی گفت:پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه منا در قالب پوشش بیمه ای که زائران حج تمتع داشتند در حال پیگیری است و تاکنون مبالغی را بیمه ایران پرداخت کرده است و بخشی نیز در گروه انحصار ورثه است پرداخت خواهد شد.

وی گفت:در زمینه انحصار ورثه برای خانواده این حادثه دیدگان نیز مذاکراتی با مسئولان مالیاتی کشور انجام شده است ، که از رسوی مسوولان مالیاتی دستور داده شده که مشکل گرفتن انحصار ورثه آنها حل و فصل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت به جایگاه رفیع جان باختگان فاجعه منا اشاره کرد و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این بزرگواران در زیباترین حالاتی که یک انسان در عمرش تسلیم حق می شود جان به جان آفرین تسلیم کردند.

اوحدی،به نحوه پیگیری و امداد رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه اشاره کرد و گفت:از همان لحظه وقوع حادثه، ستاد حج و زیارت با تشکیل ستاد بحران در منا،کار امداد رسانی به آسیب دیدگان و شناسایی جان باختگان مظلوم این فاجعه آغاز شد.

رئیس سازمان حج و زیارت به وقوع این حادثه تلخ اشاره کرد و توضیح داد: این حادثه با بی تدبیری و سوء مدیریت طرف سعودی رقم خورد و خیابان 204 مسیر زائران ایرانی نبود و بسیاری از زائران کشورهای مختلف بدلیل تراکم و شلوغی در آن مسیر جان باختند.

اوحدی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره جان باختگان فاجعه منا اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا عهد کردیم عیادت و ملاقات با خانواده جان باختگان مظلوم فاجعه منا در برنامه این سازمان باشد.

وی افزود: اگر تخلفی ازسوی مسوولان کاروان و یاکاستی های باشد در صورت شکایت از سوی افراد این تخلفات رسیدگی وبا متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا ،در این نشست تعدادی از خانواده های فاجعه منا به بیان مشکلات و خواسته ها خود پرداختند.
در این نشست رئیس سازمان حج و زیارت کشور به سرکشی و دلجویی بیشتر از بازماندگان، رسیدگی برای حق وحقوق خانواده جان باختگان اطلاق واژه شهید به مهاجران الی الله را به خانوادها قول دادند.
گفتنی است ،19 نفر از حاجیان چهارمحال و بختیاری در این حادثه جان خود را از دست دادند.
امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از چهارمحال و بختیاری به حج تمتع اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ انتشار دوشنبه 21 دی 1394 ، کد مطلب : 497986 : www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین