پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل گفت: دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای مرمت بافت تاریخی شهر نوش آباد اختصاص یافت.

شعار سال: جواد صدیقیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: قرارگیری آثار تاریخی همچون مسجد جامع، مسجد علی(ع)، شهر زیرزمینی، حوض خانه مسجد جامع و موسی بن جعفر(ع)،آب‌انبارمرکزی، مساجد ، حسینیه‌ها و تکایای قدیمی ارزش این بافت تاریخی نوش آباد را دوچندان کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل افزود: در این مرحله از مرمت بدنه‌سازی مسجد علی(ع)، حسینیه توده ، مرمت پشت بام مسجد قائمیه، اجرای طاق چشمه و مرمت بادگیر آب انبار مسجد جامع در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد : بافت تاریخی نوش آباد با وجود بناهای تاریخی موجود در آن دارای ارزش‌های فراوانی بوده‌است که از ذخایر و ثروت‌های فرهنگی قابل اتکا در جهت رشد و توسعه شهر نوش آباد به شمار می‌رود.

صدیقیان خاطرنشان کرد :بیش از 100 اثر ارزشمند تاریخی در شهر نوش آباد وجود دارد که تاکنون 20 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی و همچنین سه اثر معنوی آئین‌های خیل عرب، کتل‌خوانی و سقاخوانی به ثبت رسیده است.

شهرستان نوش آباد آران و بیدگل با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و شش کیلومتری کاشان قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 28 شهریور 96، کد مطلب: 1523640 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین