پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
روزنامه ابتکار در شماره پنجشنبه 24 دی در تشریح تیتر یک، می نویسد: سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان روز چهارشنبه در نشستی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت:که آژانس اکنون در حال راستی آزمایی اقدامات و تعهدات ایران طبق برجام است و قرار است تا روز جمعه این کار را انجام دهد و احتمالا روز شنبه یا یک شنبه روز اجرای برجام خواهد بود.

شعارسال: این روزنامه با انتخاب عنوان حل ماجرای ملوانان آمریکایی با گفت و گو و احترام، نوشت: در پی ورود غیرمجاز یک قایق نظامی آمریکایی به حریم آب های ایران، این نیروها بازداشت می شوند و پس از بررسی ادعای غیرعمدی بودن و خرابی قایق و نیز تعامل بین دستگاه های دیپلماسی ایران و آمریکا، ملوانان آمریکایی آزاد شدند. این نمایش توام با اقتدار و احترام به قوانین و روش های بین المللی می تواند نمودی از تفاوت دولت های روحانی و احمدی نژاد در عرصه سیاست خارجی باشد.

پشت دیوار مهربانی، از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است، در این مطلب می خوانیم: دیوار مهربانی متعلق به قشر خاصی نیست؛ برای همه بنا شده اما شاید باشند کسانی که نیاز بیشتری به آن دارند. فقر در ایران سال به سال افراد بیشتری را به زیر خط خود می کشاند. از سال ٨4 به بعد تعداد فقیرها در کشور افزایش قابل توجهی داشته و حالا آمارها می گویند که 40 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند و براساس گفته های قائم مقام وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی تنها 12 میلیون نفر از آنها شناسایی شده اند. هرچند در سال های اخیر اوضاع اقتصادی کشور رو به بهبود است اما فقر ناشی از بی تدبیری های گذشته یکی از دلایل به وجود آمدن این دیوارها در کشور است. هرچند دیوارهای مهربانی با استقبال زیادی از سوی مردم روبرو شده است اما هستند کسانی که می گویند باید مراقب بود که این دیوارها مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

این روزنامه با انتشار عنوان نسخه های اقتصادی، از تئوری تا واقعیت، نوشت: رویکردهای متناقض و در عین حال دارای نقاط اشتراک در تئوری های اقتصاددانان، تنها یک نکته مغفول دارد، این که در شرایط کنونی، اقتصاد کشور را کدام یک از این تئوری ها نجات می دهد؟ تفکر اقتصاد آزاد، تفکر متمایل به اقتصاد سوسیالیستی و یا تلفیق هردو که دست دولت را در اموری باز و در جاهایی از اقتصاد کوتاه می کند؟ اما، این اختلاف نظری است که حتی تا خود کابینه دولت هم پیش رفته و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بارها بر سوسیالیستی بودن اقتصاد کشور به عنوان یک نکته منفی سخن گفته و خواستار حذف نهادهای قیمت گذار دولتی شده در حالی که این سخنان با واکنش های متفاوتی نیز روبرو شده است.

روزنامه ابتکار سرمقاله امروز را به عنوان «بیم ها و میل های اجرای برجام» به قلم رضا دهکی اختصاص داد و یادداشت های «نماز و تجارت معنوی پرسود و کلان»، «مو را از ماست کشیدن!» و «از رابین هودیسم گرایی مخرب تا واقعه گرایی منفعت ساز» را به ترتیب به قلم طاهر جمشیدزاده روزنامه نگار، حسن روانشید روزنامه نگار و صلاح الدین هرسنی مدرس علوم سیاسی و روابط بین الملل منتشر کرد.

«رهبر انقلاب: هنر از اموری است که فقه باید به آن بپردازد» و «هشدار ایران به حامیان تروریسم از طریق قانون» از دیگر عنوان های این روزنامه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 24 دی 1394، کدمطلب: 81920136 (5106374)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین