پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
امام جمعه بیجار گفت: شیت و ترس از خدا محور تبلیغ، تحصیل و زندگی علما است.

شعار سال: حجت‌الاسلام علی مرادی شامگاه شنبه در همایش توجیهی، آموزشی طلایه‌داران تبلیغی که در سالن اجتماعت مجتمع نور اداره تبلیغات اسلامی بیجار برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان، عنوان کرد: مردم به ماه محرم چشم دوخته و به این ماه و برکات آن امیدوارند و همواره به سید و سالار شهیدان تمسک می‌جویند.

وی با بیان اینکه مردم از علما و روحانیون در این لباس مقدس مسائل دینی را می‌آموزند و از منبر علما است که مطالب را نقل می‌کنند، گفت: روحانیون به‌روزترین مطالب را به طوری که برای تمام اقشار مردم قابل درک و تفهیم باشد، ارائه دهند.

مرادی با بیان اینکه مردم در زمینه مسائل دینی از علما و روحانیون حرف‌شنوی دارند و سخنانشان مقبول آنها است، عنوان کرد: روحانیون و علما تقویت ارتباط و انس با اهل بیت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی به آیات قرآن کریم اشاره و بیان کرد و گفت: اولین نشانه مبلیغین رسالات الهی خشیت از خداوند است.

خطیب جمعه بیجار اظهار کرد: خشیت و ترس از خدا محور تبلیغ، تحصیل و زندگی علما است.

وی با بیان اینکه نگاه علما به مردم با این سه ویژگی است، گفت: مردم علما را دین‌دان می‌دانند و حقیقت هم همین است چرا که آنها برای فهم دین زحمات زیادی متقبل می‌شوند.

مرادی ادامه داد: علما با مطالعه‌ کتب درسی و غیردرسی فراوان در راستای تفهیم دین در تلاش هستند که ندانسته بدون تفهیم دین وارد بازار تبلیغ نشوند.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه دینداری از دیگر ویژگی‌هایی است که مردم برای علما قائل هستند، گفت: نمی‌شود فردی پرچم تبلیغ دین را بر دوش بکشد و خود دیندار نباشد و از دین آگاهی کامل نداشته باشد.

به گفته مرادی، تواضع، حلم، خویشتنداری و تمامی زیبایی‌های دین را از ما انتظار دارند.

وی افزود: نشست و برخواست و برخورد با مردم، حواس جمعی به احکام دین و .. را از روحیانیون انتظار دارند.

مرادی در ادامه مطرح کرد: سبک زندگی اسلامی در قالب آیات قرآن، احادیث اهل بیت(ع) و زندگی ائمه توسط مبلغین و روحانیون گفته شود.

امام جمعه بیجار به مضرات و آسیب‌های عوض‌شدن و فراموش شدن سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر میان خانواده‌ها اختلافی ایجاد شده است و اگر دیگر از ایثار و صبر و از خود گذشتگی خبری نیست، نشان از عوض شدن سبک زندگی مردم است.

مرادی خواستار تقویت ارتباط عاطفی با اهل بیت شد و گفت: این مهم باید سرلوحه مبلغان دینی و روحانیون باشد.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف بارزترین شعار امام حسین(ع) بوده است گفت: این فریضتین الهی را به مردم متذگر و یادآور شویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس(استان کردستان)، تاریخ 2 مهر 96، کد مطلب: 13960701000994: www.kordestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین