پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
رزمنده دفاع مقدس گفت: دشمن در تلاش بود تا نقش مدافعان حرم را کم‌رنگ و بی اثر جلوه دهد اما شهادت شهید حججی تبلیغات و نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد و باعث شد تا در کشور وحدت و اتحاد خوبی شکل گیرد و این جبهه پررنگ‌تر از قبل به مسیر خود ادامه دهد.

شعار سال: سرهنگ حسن اندرزگو اظهار کرد: سال ۱۳۶۰ وارد سپاه شدم و سال ۱۳۶۱ به جبهه رفتم.

وی افزود: کشور مورد هجوم دشمن قرار گرفته بود و با توجه به اینکه فرزند یک خانواده مذهبی بودم به همراه دیگر جوانان مملکت وارد عرصه دفاع شده و در مقابل دشمن ایستادیم و از میهن خود دفاع کردیم.

۸۲ ماه در جبهه‌های جنوب و غرب کشور حضور داشتم

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه ۸۲ ماه در جبهه‌های جنوب و غرب کشور حضور داشتم، گفت: در ۲۳ سالگی به جبهه رفتم و اولین عملیاتی که در آن شرکت کردم، عملیات رمضان بود.

جزو اولین نیروهای توپخانه سپاه درکشور بودیم

اندرزگو تصریح کرد: جزو اولین نیروهای توپخانه سپاه درکشور بودیم و بعد از فتح خرمشهر بود که توسط توپ‌های به غنیمت گرفته شده از دشمن به همراه جمعی از دوستان از استان‌های مختلف، یک ماه آموزش توپخانه را در آبادان دیدیم و در عملیات رمضان شرکت کردیم.

وی با اشاره به اولین ماموریت خود در جبهه، گفت: اولین ماموریتی که فرمانده به ما سپرد حضور در خط مقدم بود که یک قبضه توپ و مهمات و نیرو به خط مقدم بردیم و پشت کانال پرورش ماهی عراق مستقر شدیم و یک شهر بعثی را با گلوله‌های منور روشن کردیم.

رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: این حرکت ما یک پیام سیاسی داشت و هدف ما این بود که به جهانیان بفهمانیم که ایران می‌تواند شهرهای عراق را زیر آتش قرار بدهد و این شهرها در تیررس توپخانه‌های ایران است اما با توجه به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند که به مردم آسیبی نرسد به روی شهرها آتش نمی‌ریزیم.

اندرزگو که از همرزمان شهید همت نیز بوده است در مورد شخصیت این شهید، گفت: شهید همت شخصیت وارسته، مومن و متعهدی بود و حدود یک سال در کنار ایشان بودم.

وی بیان کرد: در عملیات والفجر مقدماتی در توپخانه لشکر محمد رسول‌الله بودیم و در جلسات توجیهی با شهید همت شرکت می‌کردم و ماموریت توپخانه با ما بود و به عنوان پشتیبانی مستقر بودیم.

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه مدتی در پادگان دو کوهه به عنوان پشتیبانی توپخانه با شهید همت بودم، گفت:عملیات والفجر مقدماتی موفق نبود و دو گردان کمیل و حنظله در محاصره بودند و رزمندگان مظلومانه شهید شدند.

جانبازی را پیگیری نکردم/ با بالارفتن سن معضلاتم بیشتر شده

اندرزگو تصریح کرد: در دوران جبهه پرده گوشم پاره شد اما جانبازی را پیگیری نکردم و اکنون نیز با بالارفتن سن معضلاتم بیشتر شده اما این زخم در قبال اینکه همرزمانم شهید شدند و یا درجه بالایی از جانبازی را دارند چیزی نیست و پیگیری‌اش برایم مهم نبود چرا که در راه رضای خدا جنگیده‌ام و برای راه خدا بوده است.

وی داشتن پیشینه معنوی را از جمله صفات رزمندگان عنوان کرد و گفت: اکنون نیز جوانان در مقابل دشمن به خوبی ایستادگی کرده و در صحنه‌های مقاومت پیشتاز هستند و آمار جوانان مشتاق برای حضور در جبهه‌های سوریه و کشورهای اسلامی حکایت از شجاعت و ایمان جوانان ایرانی دارد.

به جوانان اعتماد کامل داریم

رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: اعتماد کامل به جوانان داریم و اگر اتفاقی برای کشور پیش آید جوانان با آگاهی بسیار در صحنه حاضر هستند و از انقلاب خود دفاع می‌کنند.

راهیان نور یک کار فرهنگی خوب با پشتوانه عمیق است

اندرزگو اردوهای راهیان نور را یکی از برنامه‌های خوب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: اردوهای راهیان نور یک کار فرهنگی خوب با پشتوانه عمیق است و تاثیر بسزایی در معرفی دوران دفاع مقدس دارد و علاوه بر اینکه خاطره خوبی در ذهن شرکت‌کنندگان در این سفر معنوی ثبت می‌شود، سبب آشنا شدن آن‌ها با فرهنگ جبهه و پایداری است.

وی بیان کرد: دفاع مقدس در امتداد عاشورا بود و ما از امام حسین(ع) الگو گرفتیم و همان طور که امام حسین(ع) به خاطر اسلام جان خود را دادند، رزمندگان دفاع مقدس و شهدا نیز برای دفاع از اسلام جان‌فشانی کردند.

حرکت مدافعان حرم در مسیر عاشورا

رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: همان طور که پشتوانه دفاع مقدس حرکت در خط و راه امام حسین(ع) بود اکنون نیز مدافعان حرم در جبهه‌های مقاومت در امتداد همان مسیر در حرکت هستند.

اندرزگو خاطرنشان کرد: جبهه کفر همواره تلاش می‌کند که فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع را کم‌رنگ جلوه دهد و بی اثر کند اما جوانان بسیار مومن و انقلابی برای پیروزی اسلام بسیار مشتاق هستند و در نوبت هستند و ثبت نام می‌کنند تا برای دفاع از مرزهای اسلام بجنگند.

وی با بیان اینکه اسلام مرز ندارد و سوریه، لبنان، عراق و افغانستان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد چرا که اسلام از مظلومین دنیا دفاع می‌کند، گفت: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود و مدافعان حرم نبودند باید در داخل کشور با دشمن ظالم می‌جنگیدیم.

آمریکا دشمن اسلام است

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه آمریکا دشمن ایران نیست بلکه دشمن اسلام است، افزود: دشمنان می‌خواهند که اسلام به سایر ملل صادر نشود ولی لطف خدا شامل حال مسلمانان شده و فرهنگ بسیجی و عاشورا در عراق و دیگر کشورها کار خود را آغاز کرد و مردم هر منطقه روی پای خود ایستاده‌اند و دشمن و داعش را ساقط می‌کنند.

شهادت شهید حججی نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد

اندرزگو بیان کرد: دشمن در تلاش بود تا نقش مدافعان حرم را کم‌رنگ و بی اثر جلوه دهد اما شهادت شهید حججی تبلیغات و نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد و باعث شد تا در کشور وحدت و اتحاد خوبی شکل گیرد و این جبهه پررنگ‌تر و آماده‌تر از قبل به مسیر خود ادامه دهد.

با اتحاد در کشور دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

وی اذعان داشت: دشمن همیشه سعی و تلاش میکند تا در جبهه داخل کشور تفرقه بیندازد و همین جبهه داخلی مهم است که باید متحد باشد چرا که با این اتحاد دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رزمنده دفاع مقدس افزود: مسؤولین همواره باید تلاش داشته باشند تا تفرقه در کشور ایجاد نشود و به مردم در معیشت توجه بیشتری داشه باشند و برای حل مشکلات مردم گام بردارند.

دشمن درصدد تفرقه‌افکنی است

اندرزگو تاکید کرد: ملت ایران یک ملت شجاع، دلاور و در خط ولایت است و دشمن دائم در تلاش است که تفرقه افکنی داشته باشد و مسؤولین همیشه باید نسبت به این توطئه‌ها آگاه باشند.

همه چیز در جبهه رنگ و بوی خدایی داشت

وی داشتن اخلاص و نزدیک بودن به خدا را از مهم‌ترین ویژگی‌های رزمندگان عنوان کرد و گفت: رزمندگان از دنیا و مال دنیا بریده بودند و این مسائل برایشان مطرح نبود و همه چیز در جبهه رنگ و بوی خدایی داشت.

رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یک رزمنده کار خود را به دیگری واگذار نمی‌کرد و حتی کارهای شخصی دیگران را به طور پنهانی انجام می‌داد.

رزمندگان در دفاع از یکدیگر سبقت می‌گرفتند

اندرزگو ادامه داد:همه پیش‌قدم و پیشتاز در امور بودند و در دفاع از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و هر چه در توان داشتند برای رضای خدا انجام می‌دادند.

وی عنوان داشت: مهم‌ترین تهدید برای کشور مسئله اقتصادی است که دشمن برروی آن دست گذاشته و روز به روز فشار اقتصادی را بیشتر می‌کند و مردم و مسؤولین باید با هوشیاری روی پای خود بایستند و جواب قاطع و دندان‌شکنی را به دشمن بدهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 5 مهر 96، کد مطلب: 13960705000040، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین