پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۶۷ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعان در استان آذربایجان غربی خریداری شد.

شعار سال: اسمعیل کریم زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:امسال با وجود خسارت وارده به اراضی گندم کشت شده بر اثر خشکسالی و سرمازدگی، آذربایجان غربی نسبت به استان‌های کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و کردستان وضعیت بهتری در تولید این محصول استراتژیک داشته است.

کریم زاده درباره ذخیره سازی این محصول اظهار داشت: ظرفیت سیلوهای دولتی و بخش خصوصی و کارخانه‌های آرد وابسته به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان 817 هزار و 500 تن است.

وی افزود: در سال گذشته افزون بر هشت هزار میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی از بابت بهای محصول خریداری شده به گندم کاران استان پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته 94 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و 268 هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته بود.

کریم زاده اظهار داشت: امسال 367 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعان در استان آذربایجان غربی خریداری شد.

وی افزود: از مجموع بهای گندم خریداری شده در آذربایجان غربی دو هزار و 240 میلیارد ریال به گندم کاران پرداخت شده و مابقی نیز در روزهای آتی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی تولید گندم سال زراعی گذشته 542 هزار تن بود و در شهرستان‌های بوکان، میاندوآب و نقده بیشترین میزان گندم خریداری شد.

کریم اظهار داشت: امسال همکاری سازمان تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان غربی در خرید گندم مطلوب بود.

وی تصریح کرد: به سبب این همکاری 134 مرکز خرید دولتی، 107 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و 27 مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان را بر عهده دارند.

کریم زاده گفت: در سال زراعی گذشته 362 هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان آذربایجان غربی زیر کشت گندم رفته بود و قیمت خرید تضمینی گندم نیز امسال از قرار هر کیلوگرم 13 هزار ریال تعیین شده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 25 مهر 96، کد مطلب: 1548383:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین